י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ואיך נמנע משבר עם החרדים?

הרב שיגר מכתב לנתניהו: "הנח תפילין ותצליח"

כמידי שבוע הסיפורים הפוליטיים שלא תקראו במקום אחר במדור של כתבנו הפוליטי - 'שלוש קריאות' • הזעם של חברי הכנסת על הנהלת הכנסת • הרב שדורש מראש הממשלה להניח תפילין בתמורה להצלחה • הסיפורים הפיקנטיים שעשו את השבוע

הרב שיגר מכתב לנתניהו: "הנח תפילין ותצליח"
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קריאה ראשונה

חברי הכנסת החדשים שהושבעו לכנסת ה-21 (זוכרים?) היו אמורים לקבל, לצד החברים הוותיקים, שדרוג לרכבם בתום 4 שנים מלאות בעשייה; אלא שעד שהגיעו לרגע המיוחל, הכנסת פוזרה לרוע מזלם - היא פוזרה, מה שמנע את החתימה על המכרז עם חברת הליסינג, וזאת משום שבכנסת לא ידעו מי מחברי הכנסת ייבחר מחדש ומי יישאר מחוצה לה.

ל'שלוש קריאות' נודע כי גם בתקופה האחרונה חברי כנסת שביקשו שדרוג לרכבם המקרטע נתקלו בסירוב. החריג הוא יו"ר ועדת הכספים גפני שכבר לפני כשנה קיבל שדרוג לרכב הסקודה שהייתה לו ושודרג לאופל חדשנית, וזאת משום שסברו בכנסת כי מקומו של גפני מובטח.

עם זאת, חברי הכנסת שהושבעו בשתי הכנסות האחרונות זכו לירושה מחברי הכנסת היוצאיםץ כך למשל יעקב טסלר קיבל את הרכב של איתן כבל, יצחק פינדרוס קיבל את רכבה של רחל עזריה ומשה ארבל קיבל את של יוסי יונה.

גם בחודשים האלה בחירת הרכבים נדחתה שוב בגלל היציאה לבחירות נוספות. לאור העובדה הזאת, חברי הכנסת שנוהגים ברכבים עם קרוב ל-200 אלף קילומטר ובקושי מצליחים להגיע לכנסי בחירות, ביקשו לממש את זכותם ולקבל רכב חדש. אולם גם הפעם בקשתם נכזבה ובכנסת דחו את הבקשה. וכך למשל לחה"כ טסלר החליפו שוב את הרכב והביאו לו את רכבה של שלי יחימוביץ שפרשה, לו כ-160 אלף קילומטר; גם משה אבוטבול קיבל רכב של אחד מחברי הכנסת שכבר פרש מתפקידו.

בשל הטענות החלו בכנסת לעשות סלקציה והחלו בפרשנות פוליטית: מי שמקומו היה בטוח בכנסת ה-23 קיבל אישור לבחור רכב (שיגיע, איך לא, אחרי השבעת הכנסת שתיבחר...). אלא שזה עורר את זעמם של כלל חברי הכנסת, שטענו לאי שוויון. בעקבות כך הוסרה הסלקציה והשבוע קיבלו כל חברי הכנסת מייל נרגש בו התוודעו כי למרבה מזלם הם זכאים לבחור רכב חדש. ובא לציון גואל.

על פי הקטלוג, שמתפרסם כאן לראשונה, זכאים חברי הכנסת לבחור בין שלל הרכבים הבאים: סובארו B4 החדשה, מאזדה 6, סקודה סופרב, סקודה קודיאק, טיוטה קאמרי, מציבושי אאוטלנדר, סובארו פורסטר, מציבושי אקליפס קרוב עילית, סקודה קארוק, יונדאי טוסון, טיוטה ראב, יונדאי איוניק פרימיום, מציבושי אוטלנדר, סיטרואן אקסלוסיב או טיוטה פרייס פלוס.

שלוש קריאות יעקב וידווח בשבועות הקרובות ויביא לכאן את רשימת הדרישות של חברי הכנסת והשרים החדשים, ככל שיידרש.

רכבי חברי הכנסת בחניון. צילום: ארי קלמן

קריאה שנייה

בצל הדאגה של מצביעי הימין מאפשרות של אי הכרעה נוספת בבחירות וגרוע מכך: ממשלת מרכז-שמאל - נראה שיש מי שמצא פתרון להשגת גוש ימין והמלכת נתניהו גם במצב המשפטי הסבוך שבו הוא נמצא.

ל'שלוש קריאות' נודע כי הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מבכירי רבני חב"ד, שיגר מכתב מיוחד לראש הממשלה עם בקשה בלתי שגרתית. את המכתב שלח הרב ירוסלבסקי גם לסגן השר מאיר פרוש, המשמש כנציג התנועה, וביקשו שיעביר גם הוא קריאת קודש בשמו לראש הממשלה שתביא להצלחתו מול המערכה המשפטית בפניה הוא ניצב.

הרב ירוסלבסקי כתב לנתניהו, "כבוד ידידנו מורם מעם. ראש הממשלה מר בנימין נתניהו נ"י שלום רב וברכה! היות ואנו כולנו מצפים להצלחתך ומתפללים על זה. לכן נבקשך בזה! ידוע כי הרבי ראה תמיד כעצה וברכה להניח תפילין בכל יום כי זה יצליחך וייתן לך ברכה להצלחה מופלאה כן מבקשת בזה להתחיל להניח תפילין ובעזה זה יתן לך הצלחה מופלאה לצאת מכל הבעיות בהצלחה גדולה".

כאמור, הרב אף שיגר עותק של המכתב לסגן השר מאיר פרוש וביקש ממנו למסור את המכתב לידי ראש הממשלה. "יש לדרוש ממנו להניח תפילין", כתב. והתחייב כי, "בזכות זה יזכה (ראש הממשלה א.ק) להתגבר על כל שונאיו.

המכתב של הרב ירוסלבסקי לראש הממשלה

קריאה שלישית

החיסול הדרמטי של קאסם סולימאני תפס את ראש הממשלה במיקום פחות מוצלח. נתניהו, שתכנן להישאר ביוון לצד רעייתו שרה ובנו אבנר, נאלץ, בשל הערכות ביטחוניות, לקטוע את ביקורו ולשוב מיד ארצה. מאז החל במירוץ אחר הזמן כשעל מטוסו היו גם עיתונאים דתיים ומזכיר צבאי חובש כיפה. בראש רשימת הלחוצים היה מזכיר הממשלה, שסייע לצוות הטכני לארוז את הכבודה כדי לא לעורר משבר עם החרדים.

בצל ההתלבטויות של העיתונאים יאיר שרקי ויקי אדמקר האם לעלות על המטוס שינחת כשעה לפני השבת, העלו אנשי לשכתו של ראש הממשלה את הבעיה של העיתונאים הדתיים. נתניהו הציע להסיע את השניים בשיירה שלו, שלא עוצרת באדום וכך הם יספיקו את השבת בביתם בירושלים.

בשעה שהשניים עלו לטיסה הודיע נתניהו כי הם מוזמנים לטרמפ ברכבי השרד, אלא שהוא צריך להתעכב מספר דקות במסוף לטרון, דבר שהוריד את האפשרות מהפרק. ל'שלוש קריאות' נודע כי אחד העיתונאים הספיק להגיע לירושלים בכוחות עצמו, ואילו השני, מהדר יותר, ונותר לשבות בשבת בכפר חב"ד.

בבית חב"ד באתונה בו יזמו מעמד קבלת שבת יחד עם ראש הממשלה ורעייתו, נאלצו לוותר ולבטל בדקה ה-90. הם הסתפקו באבנר ושרה נתניהו שהשתתפו בארוחת ערב שבת של בית חב"ד המקומי - לצד ישראלים נוספים.

 צילום: יאיר שרקי

בנימין נתניהו הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד