י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מופע האימים של מיסטר בין

המבחן הגדול של ליצמן • למה התכוון המתווך חגי הדס: "'העיסקה' הושלמה" • המחאה מתרחבת מרחוב יפו לעיר יפו • ולמה רק 'יתד' דיווח על ההבטחה של מרגי? • טורו היומי של יצחק נחשוני

אמבולנס מד"א
אמבולנס מד"א




יותר מאשר מבחן התקציב לנתניהו, האיראנים לאובמה, המע"מ לישי, המאחזים לברק ומבחן תוספת הקצבאות או תקציב הישיבות לגפני - זהו המבחן הגדול של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

מי שמנתק את אנשי 'הצלה' ממכשירי הקריאה שנועדו להזעיק אותם להציל חיי אדם, צריך להתייחס אליו כמו אל מלאך המוות בחלוק לבן, העובר בין חולים ומנתק אותם ממכשירי ההחייאה.

המעשה הנפשע האחרון בשרשרת ההתנכלויות של מגן דוד אדום למתנדבי 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן', שולל את זכות הקיום מהארגון שאמור להיות על פי החוק המיושן 'ארגון החירום וההצלה של ישראל'.

בניתוק אנשי 'הצלה גוש דן' מהקשר עם מוקד מד"א, שנעשה אתמול באופן חד צדדי, ניתק עצמו הארגון המסואב מכל זיקה לחיי אדם. הפעם אסור לחכות עוד להפתעות וחייבים להכריז על מותו ולדוחפו לתוך השק בטרם יזיז ידו שוב בניסיון להראות סימני חיים...

'ידיעות אחרונות' אינו חשוד על העדפת ארגוני ההצלה החרדים על פני מד"א. למרות זאת, פרסמו אורון מאירי ועידן אבני כתבה מורחבת, היורדת לשורשי שנאת החינם שפיתחו מנהלי מד"א בעיקר נגד מתנדבי 'איחוד הצלה', על חשבון ציבור הפצועים והחולים, שלא פעם חייהם תלויים בשילוב הכוחות של כל גופי ההצלה.

"מד"א נעזרו באנשי 'איחוד הצלה' שהעניקו טיפול ראשוני לפצועים ולחולים עד להגעתם של האמבולנסים" - נאמר בכתבה למי שאינו בסוד העניינים. "לאחרונה הפך שיתוף הפעולה לסכסוך גלוי. לפי אחת הגרסאות הקרע הרשמי בין הארגונים החל בעקבות קורס החייאה מסובסד שיזמה קופת חולים מכבי, יחד עם 'איחוד הצלה', בעלות של עשרה שקלים למשתתף. במד"א רתחו מזעם שלא השתמשו בשירותיה אלא של חברה מתחרה. זאת היתה פגיעה בכיס של מד"א. מיד עלו מנהלים במירס הקבוצתי והודיעו כי מעתה אין שיתוף פעולה בין הארגונים".

גם בהמשך הכתבה מתואר מקור המתיחות היזומה של מגן דוד אדום בדמים. לא אותם דמים שהם צריכים לטפל בהם ולעצור אותם, אלא כאלה שה'מתנדבים' מקבלי המשכורות בארגון דווקא חוששים שמא יעצרו.

'ידיעות אחרונות': "מקור מתיחות נוסף בין הארגונים נוצר בעקבות מכרז לאספקת שירותים למוסדות חינוך. הזיכיון שהיה בידי מד"א כל השנים עבר לאחרונה לידי חברת נטל"י שזכתה במכרז. בנטל"י פנו למתנדבי איחוד הצלה והציעו להם לסייע, תמורת תשלום, במתן מענה למוסדות החינוך בארץ. לטענת אנשי 'איחוד הצלה' במד"א גילו את הדבר וביקשו מכל מי שמקבלים שכר מנטל"י להפסיק להתנדב במד"א".

קמצא ובר קמצא קטן עליהם. שם הקנאה לא היתה כרוכה במשחק בחיי אדם של אחרים.

המקרה החמור ביותר המופיע בכתבה אירע במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' וגם בו "דמים בדמים נגעו".

"במהלך המבצע איתרו בארגון 'איחוד הצלה' יהודי אמריקני שהודיע כי הוא מוכן לתרום אלף אפודי מגן וקסדות שיגנו על חיי המתנדבים שפועלים בשטח. בארגון שמחו והחלו בהליך קבלת התרומה. התורם הפנה את הטיפול לעורך דינו בארץ, שביקש מהמזכירה שלו להשיג בטלפון את מנכ"ל איחוד הצלה, אלי ביר. אבל כשהרים העו"ד את השפופרת היה מצדו השני של הקו אדם אחר בעל שם דומה מאוד - מנכ"ל מד"א אלי בין. כשזה הבין שעורך הדין מעוניין להעביר תרומה לאיחוד הצלה הוא אמר לו: 'הם לא צריכים את התרומה הזו'.

הטעות הקטנה בשם התבררה כמשמעותית מאוד. היא עלתה לאיחוד הצלה בהפסד התרומה. ביר מספר שעד היום הוא מנסה, ללא הצלחה, לשכנע את התורם האמריקני לחזור בו מהביטול.

"לאחר בירור קצר, כשהבין מי עומד מאחורי הפסד התרומה - נאמר בהמשך הכתבה - הרים ביר מיד טלפון למנכ"ל מד"א. 'שאלתי אותו למה עשית דבר כזה? והתשובה שלו היתה: אני חייב להרוס לכם כל תרומה שאני יכול. אז הבנתי שהעיניים שלו רק בכסף שלנו ולא בהצלת חיים'".

אילו היה נציג התורם מתקשר בטעות לקומיקאי מיסטר בין, זה בוודאי היה מצחיק. עם מנכ"ל מד"א מיסטר אלי בין זה הפך בין רגע למופע אימים.

ה'טיפול הנמרץ' של מד"א בנושא הכספי, ויללת מנהלי הארגון בחשש להפסד המונופול, הדליק לאחרונה אורות אדומים מהבהבים ו'סירנות' גם בכנסת.

בלא כל קשר להתעמרות בארגוני ההצלה, דווח בעיתונים כי יושב ראש הועדה לפניות הציבור של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, התרעם, בדיון שנערך בוועדה על כך שהאזרח הנזקק לשירותיו של הארגון מציל האדם חושש להתקשר ולהזמין אמבולנס, מחשש שיידרש לשלם. בוועדה דווח על חוסר שקיפות בתעריפים ובגביה של מד"א.

יו"ר הועדה ח"כ אורי מקלב מצוטט ב'יתד נאמן' כאומר: "לא יתכן מצב שאנשי מד"א לוחצים וכופים אנשים לקבל טיפול ומחייבים אותם אחר-כך בדרישות מופרזות לתשלום גם אם בקשו למדוד לחץ דם בלבד".

מאתמול, כאמור, זה כבר לא עניין של כסף, אלא של חיים. הניתוק השערורייתי של מתנדבי 'הצלה גוש דן' ממכשירי האזעקה, הוא זלזול בחיי אדם מצד מי שאמון גם מכח החוק הדרקוני על הטיפול במי שחייו בסכנה.

קרוב לאלפיים מתנדבי 'ארגון הצלה' ו'הצלה גוש דן', שמאיכויותיהם ויכולתיהם חוששים במד"א, יידעו, בעזרת ה', לעמוד מול האיום על חיי החולים והפצועים המסכנים בישראל. הם כבר מגבשים את כל האמבולנסים של ארגוני החסד, החברות הפרטיות והניידות לטיפול נמרץ של נט"לי, להיות תחליף לארגון שמאבד עצמו לדעת.

סיועו של הרב יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות הנמרץ, יכול רק לזרז את יישומה של התוכנית הסודית להחליף את ההתקשרות למוקד החירום 101 של מד"א, שמידר עצמו, למוקד חדש, 105 למשל, שיזעיק את מתנדבי ארגוני ההצלה להגיש סיוע ראשוני לכל מקום אירוע, ומהם תגיע הקריאה לפינוי למד"א.

כך ילמדו בארגון שיש מי שעבורו הצלת חיי אדם הוא ...מד"א מדויק.

חגי הדס: "העיסקה נחתמה"


יכול להיות שלמרות כל ההכחשות, יש בסיס לידיעות ולשמועות שה'עיסקה' לשחרורו של גלעד שליט קרובה מאי פעם?

למה אנחנו חושבים כך? לא בגלל רמזים שבאים היום מכיוונו של נשיא מצרים מובארק, שמצוטט ב'הארץ' שהוא בריא ושלם, וב'המבשר' שהוא מקווה שהפרשה תסתיים בקרוב. אל האמירות האלה מצדו צריך להתייחס באותה מידת רצינות כפי שהוא מתייחס ל'שלום' איתנו.

אבל שיחה קצרה שמתפרסמת היום עם חגי הדס, הנציג ישראלי החדש למו"מ על שחרור שליט, בשולי של אחד מעמודי העיתון 'גלובס' הביאה אותנו להסיק שהשחרור קרוב.

הדס אומר בהחלטיות: "העסקה נחתמה, הועברה מקדמה".

יכול להיות שגילינו היום שיש לנו בעיה בהבנת הנקרא?

חזרנו ובדקנו עצמנו שוב ואכן זה מה שנכתב: "העסקה נחתמה, הועברה מקדמה".

זה שהעסקה נחתמה - אמור לשמח את כולנו, אבל איזו מקדמה הועברה? האם כבר שוחרר מישהו הקשור ב'עסקה' מן הכלא? ואם כן איך שרק 'גלובס' יודע על כך ולא המדינה כולה?

ואז אנחנו מגלים שחגי הדס לא התכוון עדיין, לדאבוננו, לעסקה לשחרור גלעד שליט, שהוא אמור לטפל בה יום ולילה, אלא ל'עסקת המיליארד' של 'מדבקת הפלא' המדוברת ביותר בימים האחרונים.

מישהו שקשור בעסקה הזו אכן שוחרר מהכלא, אבל לא מדובר במחבלים עם דם על הידיים שהחמאס דורש תמורת שליט, אלא באריק קליין, השותף ל'עיסקת המדבקה' שנאסר כשנתפס עם כסף בידיים שהוצא בהונאה.

חגי הדס, דירקטור בחברת 'סייף סקאי', הוא המותקף התורן, ההודף והמסביר ביום השלישי ל'עסקת המיליארד' התמוהה.

בהתייחסות נחושה ובטוחה הוא אומר לגיל וינרב מ'גלובס': "ניסיתי את המוצר בעצמי, וראיתי שהוא מסוגל למדוד הבדלים ברמת הסוכר לפני ואחרי שתיה, וגם לשדר את הנתונים לסלולרי הראשי שלי".

אז בפעם הבאה כשתראו על מסך הסלולרי של הדס את המספר 112 אל תחשבו לרגע שמשעל התרכך והוריד את המחיר לשחרורו של גלעד שליט ביותר מ-300 מחבלים. סך הכל המספר הזה אומר שרמת הסוכר של הדס היא נורמאלית בהחלט וזה חשוב כשמדובר במתווך רשמי של מדינת ישראל.

ולגבי רמת האמינות? - את זה נדע אחרי שתסתיים כל הסאגה של המדבקה. על פי מה שזה נראה היום, זה יכול לקחת הרבה זמן, אפילו יותר זמן מאשר שחרורו של שליט.

בעניין המדבקות לא איכפת לנו שיקח את הזמן שלו ואפילו את כל הזמן שבעולם, רק שיזרז לנו את שחרורו של גלעד.

מרחוב יפו לעיר יפו


בלי כל קשר לסקר ה'מפונטז' של מכון המחקר 'פאנלס' שמפרסם היום קובי נחשוני ב-ynet ושעל פיו 70% מהחרדים סבורים שהפגנות השבת סתם מזיקות, 52% סבורים שהן רק מפלגות, ורק 12% מכלל הנשאלים סבור שהן שומרות על כבוד השבת, מאיימות לשונות האש לרדת מירושלים לאזור המרכז, ועל רקע שונה לחלוטין.

כך היה מאז ומתמיד טבען של הפגנות המחאה, במיוחד כאלה שפרצו בקיץ. אחרי שהוצתו במקום אחד, גם אם דעכו מעט, התגלו מיד במקום אחר, ואין זה משנה מה היה חומר הבערה הראשון שגרם להם להידלק.

זה התחיל ב'חניון ספרא' שברחוב יפו וימשיך, ככל הנראה, בעיר יפו.

ה'מבשר', ורק הוא, מבשר היום לקוראיו בידיעה המתפרסמת בראש עמוד השער, כי קיים חשש להתלקחות מחודשת בימים הקרובים של העימותים נגד הארכיאולוגים על רקע חילולי קברים.

על הידיעה חתום יצחק שטיינר, שגם אם זה רק שם עט, יש לו מקורות מידע מוכחים בכל הקשור באתי חפירה. הוא מדווח שלאחר כמה שנות רגיעה במאבקים נגד חילול קברים בישראל, שהאחרון שבהם היה בקטע 'רגבים' של כביש ,6 מתוכננת עתה חפירה במתחם המשטרה שביפו העתיקה, על לפי הזמנה של 'חברת האחים נקש'. במקום עומד לקום בית מלון גדול ללון בו אבל בנייתו מאיימת לפגוע בישני עפר.

"מזה כמה שבועות שהעסקנים מנסים ליצור קשר עם היזמים ולהסביר להם את חומרת מעשיהם ואת הדרכים שניתן להימנע בהם מפגיעה בקברים המצויים במקום אולם עד עתה לא היתה שום היענות מצד היזמים" - נכתב בידיעה. הארכיאולוגים הבטיחו שלא יתחילו בחפירות לפני תחילת שבוע הבא, כדי לתת הזדמנות למזמין להידבר עם נציגי היהדות החרדית, אך בינתיים לא נעשה דבר.

בסופה של הידיעה ב'המבשר' נאמר, כי בארגון 'אתרא קדישא' נחושים שלא לאפשר ח"ו פגיעה בקברים. בתרגום משפת ה'שפתיים המדובבות' ללשון בני אדם המשמעות היא - צפו למאבק ובמיוחד כשמדובר בעיתוי של ימי האבל שעליהם נאמר באיכה: "בילה בשרי ועורי, שיבר עצמותי".

וכמעט באותו עניין דווקא מירושלים, מהר הזיתים שמול המקדש מקום שבו תחל תחית המתים, מגיעות חדשות טובות.

העיתון 'יתד נאמן', ורק הוא, מדווח כי בקרוב יותקנו מצלמות אבטחה שבאמצעותן ניתן יהיה לעקוב במשך 24 שעות ביממה אחר הנעשה בכל שטח ההר ולמנוע פגיעה בקברים.

ההבטחה על אבטחה, אמנם חוזרת על עצמה ברוטינה קבועה, אבל זו הפעם הראשונה שהיא הושמעה מעל בימת הכנסת על ידי שר הדתות החדש של שס - יעקב מרגי. כנראה שזו גם הסיבה שידיעה חשובה שכזו לא מוצאת את מקומה בעיתונים החרדים האחרים שאין להם עניין לדברר את השר משס ובקושי מדווחים על נציגי הסיעות האחרות בתוך מפלגתם. שמרגי יחכה בסבלנות עד להופעת 'יום ליום' בסוף השבוע או שיעזר באליעזר ראוכברגר מ'יתד' שיודע להתעלות על עצמו.

מתוך ניסיון העבר, לא נופתע אם בשני היומונים האחרים עוד ינסו לשכנע שהם מנעו את הפרסום מתוך תחושת אחריות. הרי הפורעים מחללי הקברים עלולים לקרוא את הידיעה על הצבת המצלמות ולעבור לבצע את זממם כשהם רעולי פנים...

הגיוני,לא?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד