י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ללא רחמנות!

שיא חדש של אטימות: ועדת הרבנים חסמה קו לניצולי שואה

ביקורת רבה נשמעה לאחרונה נגד ועדת הרבנים לענייני תקשורת, בגין חסימת קווים חיוניים שאין כל הצדקה לחסום. אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים נחסם קו חיוני המסייע לניצולי השואה | בן משפחה: "יש להם בכלל לב? האם זה החסד היהודי? הם הרי אמורים לייצג רבנים!"

שיא חדש של אטימות: ועדת הרבנים חסמה קו לניצולי שואה
קשיש עם נכדו. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אחרי בליץ חסימות שעוררו סערה תקשורתית, גם עמותה שכל מטרתה - "עזרה לניצולי שואה", בין הנפגעות מועדת הרבנים לענייני תקשורת. ומשרד התקשורת ממשיך לשתוק.

הרבה מאוד נכתב בתקשורת החרדית והכללית בשנה האחרונה אודות האנרכיה בשוק התקשורת החרדית, כגון - מדיניות החסימות השערורייתית של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, במסגרתה נחסמים מאות אלפי קווי טלפון, פרטיים וציבוריים, ללא כל נימוק ענייני, כל זאת בחסות משרד התקשורת והמנכ"ל נתי כהן שמעלימים עין בעודם יודעים ומכירים את הנושא.

היום נשבר שיא אכזרי חדש, כאשר נחסם לשיחות קו סיוע של עמותה לניצולי שואה שנוסדה במטרה להבטיח את מיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל. ובכך נחסמה האפשרות של ניצולי שואה חרדים לקבל את המידע החיוני למיצוי זכויותיהם.

עורכי דין המתנדבים בעמותה מעניקים סיוע אישי לניצולי השואה במיצוי זכויותיהם בארץ ובעולם ללא כל תשלום מצידם. ומספר לא מבוטל של ניצולי שואה הם חרדים, המשתמשים כמובן בטלפון כשר, ואפילו את הזכות המינימאלית, לחיות את שארית חייהם בכבוד, לקחה מהם ועדת הרבנים לענייני תקשורת – באישור בכירים במשרד התקשורת, הבוחרים להתעלם מהמצב ולא להפעיל את חובתם למנוע הפרעות בתקשורת.

בראיון ל'בחדרי חרדים', אומרת מנכלי"ת עמותה אביב, אורלי סיוון, כי "העמותה מנגישה את הסיוע לניצול כמה שיותר קרוב לבית, יש לנו מרכזי סיוע גם בבני ברק וגם בירושלים ידועים למגזר החרדי, ועוד הרבה ניצולי שואה חרדים ברחבי הארץ שנהנים משירותי העמותה ללא כל תמורה. אני לא רואה שום סיבה לחסימה של מוקד הסיוע שלנו, אף אחד לא פנה אלינו מטעם הוועדה, הדבר נודע לי באופן אקראי, מוזר ותמוה דבר החסימה".

נכד לניצול שואה שנעזר בעמותה מספר ל'בחדרי חרדים': "בימים האחרונים מאז שועדת הרבנים חסמה את הטלפון, הוא כבר 4 פעמים יצא מהבית, דבר שהיה נחסך אילולי הדבר הפשוט היה קורה – הטלפון מחייג לעמותה שעוזרת לניצולי השואה, אני לא מצליח להבין האם לעסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת יש בכלל לב? האם זה החסד היהודי? הם הרי אמורים לייצג רבנים! תמוה מאוד איך השוק הזה מתנהל בפראות תחת עיניו הפקוחות של משרד התקשורת והמנכ"ל נתי כהן".

כידוע רק בשנה האחרונה פורסם כי עמותת 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' עומדת לפני פירוק, לאחר שרשם העמותות בדק ומצא ליקויים חמורים ובדוח חמור קובע הרשם כי עסקני הועדה מעלו בכספי העמותה, הבריחו את נכסיה לכיסיהם הפרטיים באופן לא חוקי, ואף שיקרו לרשם העמותות בניסיון להסווות את המעילות, עוד קובע הדוח כי העמותה היא מונפול שמחליט מאיפה הציבור החרדי ירכוש טלפונים.

עוד פורסם בשנה האחרונה – תחקיר ענק של נתי טוקר ב'דה מרקר', התחקיר מגולל איך עסקני הוועדה משלשלים לכיסם הפרטי מליוני שקלים על על חשבון ציבור המשתמשים בטלפון הכשר: אברכים, תלמידי הישיבות ותלמידות הסמינרים, כמו''כ פורסמו תחקירים חמורים ב'גלובס' 'כלכליסט' וכמעט בכל כלי תקשורת במגזר החרדי.

לאחרונה, חמישים אלף חרדים דרשו ממשרד התקשורת לטפל בחסימות שפוגעות בהם, והבהירו כי העסקנים מהועדה לא מייצגים אותם, ומבצעים חסימות משיקולים פסולים. החותמים על העצומה דרשו כי משרד התקשורת ידרוש מחברות התקשורת לקבל את רשימת הקווים החסומים על מנת להבין את היקף הפגיעה בציבור. למרות שחלפה כמעט שנה מאז הוגשה העצומה למשרד התקשורת, משרד התקשורת מתעקש שלא לקבל את המידע שיחייב אותו לפעול בנושא.

נזכיר כי לפני מספר חודשים החלה חקירה של רשות התחרות על כך שהוועדה מנצלים את מעמדם המונופוליסטי לרעה ומפקיעים מחירים לציבור החרדי.

גורם נוסף איתו שוחחנו, מפנה אותנו ל'אתר טלקום ניוז' שחשף לא מזמן כי בכירה במשרד התקשורת בתפקיד מנהלת פניות הציבור, מנהלת במשך שנים קשר עם 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', והעבירה אליהם פרטים על תלונות אזרחים כנגד הועדה. כאשר .עוד נחשף בטלקום ניוז מספר של סניף טיפת חלב שנחסם גם הוא ללא שום סיבה, וכאשר פנו למשרד התקשורת בנושא, משרד התקשורת הצדיק את החסימה! לדברי הגורם הדבר מעלה סימני שאלות קשות.

גורם בתקשורת הקווית בציבור החרדי איתו דיברנו והעדיף להישאר בעילום שמו, מסר כי: "מונופולים של ספק בודד בישראל קיימים רק כאשר הדבר מתוכנן על ידי המשרד הממשלתי הרלוונטי, כך ישנה רק חברת חשמל אחת, רכבת ישראל אחת ורשות נמלים אחת. כאשר המשרד הממשלתי לא מתערב נוצרת תחרות לטובת הצרכן, כך לדוגמה בכשרות המזון ישנם יותר מעשרים בד"צים שונים, אך בעקבות התערבות משרד התקשורת, ישנו רק גוף כשרות אחד על סימים כשרים בחברות התקשורת – ועדת הרבנים לעניני תקשורת."

עוד מוסר אותו גורם, כי: "מבלי ההתערבות הבוטה של בכירי משרד התקשורת בשוק הטלפונים הכשרים, המונופול היה נשבר, היו קמות כבר כשרויות נוספות והציבור היה נהנה משוק תחרותי שפועל למען הצרכנים ולא למען אינטרס כלכלי צר של מספר עסקנים. צריך לבדוק מהו האינטרס של בכירים במשרד התקשורת לשמר באופן לא חוקי את כל הכוח של מונופול העסקנים אשר מנצלים את כוחם לרעה ומפקיעים את המחיר אותו משלם הציבור החרדי על תקשורת. הגיע הזמן שמשרד התקשורת יפסיק לשמר את המונופול שהציבור משלם עליו מחיר יקר בתשלומים מופקעים, ובסבל מחסימות שנעשות משיקולים כלכליים ולא הלכתיים."

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: מקריאה זריזה של השאילתה אתם צריכים לדבר עם ועדת הרבנים. משרד התקשורת לא חוסם מספרים.

מטעמה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת נמסר: "לא ציינתם את המספר שנחסם, אנו במוקד הועדה לא קיבלנו פניה בענין". 

לאחר מכן נמסר מטעם הועדה: "מבדיקה, 3 מספרי העמותה המופעים ב144 פתוחים, מספר ה4 קיבלנו במענה בעמותה וגם פתוח. התקשרנו למנכלית העמותה ואמרה שלא שמעה תלונות על הענין רק מפניה שלכם בשביל הכתבה".

נציין, כי בדיקת 'בחדרי' שנערכה לאחר קבלת התגובה מועדת הרבנים הניבה תוצאה דומה. הקו נשאר חסום ללקוחות הכשרים.

ניצולי שואה ועדת הרבנים לענייני תקשורת חסימת קווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד