ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חרג מהמהירות המותרת

נהג בשכרות ודרס למוות; העונש -5 שנות מאסר

5 שנות מאסר נגזרו על יוסף לוגסי שדרס למוות אזרח קולומביה לפני כשנה בזמן שנהג בהשפעת אלכוהול

נהג בשכרות ודרס למוות; העונש -5 שנות מאסר
אמבולנסים של מד"א באירוע צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 5 שנות מאסר על יוסף לוגסי (38) מתל אביב בגין הריגתו של לואיס בג'רנו ז"ל, אזרח קולומביה בן 31 במותו.

על פי גזר הדין, התאונה אירעה ברחוב שטרית בתל אביב ביום 16.05.18 בשעה 03:40 בעת שהמנוח עסק, במסגרת עבודתו כעובד קבלן של עיריית ת"א, בסימון כבישים. טרם תחילת עבודות הסימון והצביעה לבשו העובדים אפודים זוהרים והניחו בכביש ועל הרכב עמו הגיעו למקום אביזרי בטיחות ואזהרה כאמצעי התרעה בפני נהגים על ביצוע עבודות בכביש.

בעת שהמנוח ניגש אל הרכב, שחנה בנתיבים בהם בוצעה העבודה, פגע בו הנאשם בעוצמה בעת שנסע במהירות שאינה פחותה מ-100 קמ"ש, כשהוא שיכור ובדמו אלכוהול ברמה של פי 2.8 מהמותר בכביש שהמהירות המותרת בו היא 60 קמ"ש. כתוצאה מעוצמת המכה סבל המנוח מפגיעה רב מערכתית קשה שהובילה למותו.

הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, בעקבות הליך גישור. המדינה ביקשה להטיל 7 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח. ההגנה לא הוגבלה בטיעוניה. כן הוסכם כי רישיונו של הנאשם ייפסל לצמיתות.

בית המשפט קבע כי "מדיניות הענישה הנוהגת בעבירה בה הורשע הנאשם מתחשבת בצורך במאבק בנגע תאונות הדרכים שהפכו לרעה חולה בארצנו. התופעה מחייבת חינוך, מודעות ציבורית, אכיפה ועוד. כאשר מדובר בעבירות תעבורה קטלניות, שומה על בתי המשפט להעביר מסר ברור, נוקב וחד משמעי באמצעות הטלת עונשי מאסר ההולמים את חומרת המעשים ותוצאותיהם הקשות". עוד נקבע כי "אדם צעיר שעתידו לפניו אשר יצא לעמל יומו, או יותר נכון במקרה שלנו, לעמל 'לילו', ומצא באחת את מותו המיידי והאכזרי , וזאת אך ורק בשל העובדה כי הנאשם אחז בהגה כשהוא שיכור, נסע בכביש עירוני במהירות של 100 קמ"ש ולא הבחין באמצעי הזהירות במנוח ובכלי הרכב, אף על פי שיכל וצריך היה להבחין בהם".

בית המשפט התייחס לתיקון חוק העונשין בעניין עבירות ההמתה וקבע כי התיקון לא מצדיק הפחתה של רף הענישה בעבירה זו.

בית המשפט קבע כי מתחם העונש ההולם לעבירה נע בין 4 ל- 8 שנות מאסר והטיל על הנאשם 5 שנות מאסר, פסילה מלהחזיק ברישיון נהיגה לצמיתות, מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח בסך 35,000 ₪.

התיק נוהל על ידי עו"ד יונתן טל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי).

נהיגה בשכרות אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד