י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכרה בינלאומית במכללת תלפיות לחינוך

מכללת תלפיות לחינוך זכתה להוביל את פרויקט PROMENTOR. מכללת תלפיות נבחרה כמכללה היחידה ממדינת ישראל אשר תוביל פרויקט חינוכי בינלאומי מטעם ארגון ארסמוס+ העולמי

הכרה בינלאומית במכללת תלפיות לחינוך
מכללת תלפיות צילום: דוברות המכללה

הפרויקט הנבחר 'PROMENTOR' מיועד לקידום שילובם של המורים החדשים במערכת החינוך. כחלק מקליטתם המיטבית של המורים המתחילים הם מלווים על ידי חונכים. מטרת התוכנית היא לשפר ולהעצים את תפקידם של המורים החונכים והמלווים, בדגש על תכנית  הכשרה  שתאפשר עבודה שיתופית עם המורים החדשים, המערכת הבית ספרית, הרשויות המקומיות ומשרד החינוך. 

פרויקט 'PROMENTOR' זכה לתמיכה מארגון ארסמוס+ שהיא תכנית חילופי הסטודנטים של האיחוד האירופי. התוכנית נוסדה ככלי להעמקת האינטגרציה האירופית, על ידי הפגשת סטודנטים ממדינות אירופיות שונות באוניברסיטאות ברחבי אירופה. כ-150 אלף סטודנטים נוטלים חלק בתוכנית מדי שנה.

לאחרונה, נבחרה מכללת תלפיות לחינוך להוביל את הפרויקט הבינלאומי, מתוך 863 הצעות שהוגשו זו ההצעה היחידה שנבחרה מישראל. בפרויקט משתתפות 9 מכללות בארץ, מכון מופ"ת וארבע אוניברסיטאות מאנגליה, פולין, פינלנד ורומניה.

יש לציין כי פרויקט זה הינו פרויקט המשך לפרויקט 'PROTEACH' אשר גם הוא בחסות ארסמוס+ ומטרתו הייתה מניעת נשירה  של מורים חדשים מבתי הספר, והשמעת קולו של המורה חדש. את מכללת תלפיות יצגו ב'PROTEACH' עידית פסטרנק ראש יחידת הכניסה להוראה, ד"ר רחלי הולצבלט ראש מערך ההדרכה, ד"ר אביגיל צברי ראש יחידת המחקר ומרשה חכמון מרכזת התכנית להסבת אקדמאים באנגלית.

לאחר שהתבקשה המכללה להוביל את 'PROMENTOR' הוחלט כי ד"ר בלהה בשן, ראש המחלקה ללימודי המשך והשתלמויות תהיה המתאמת של התכנית מול המוסדות האקדמאים בארץ בחו"ל ומול ארגון ארמסוס+. ד"ר בשן הביעה סיפוק רב מהבחירה במכללת תלפיות: "אצלנו במכללת תלפיות תמיד חושבים איך להוביל את החינוך וההוראה קדימה ולפתח שיטות לימוד חדשות על מנת להפוך את הסטודנטים לא רק למורים אלא לאנשי חינוך מבטיחים. אני מאמינה שגם הפעם נוביל את הפרויקט להצלחה מרבית".

ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון ברך את הסגל האקדמי על ההישג והוסיף: "הזכייה בהובלה של פרויקט בינלאומי בסדר גודל שכזה מהווה עוד אסמכתא למצוינות האקדמית של מכללת תלפיות, אני גאה בכל העוסקים במלאכה החינוכית החשובה שאינה קופאת על שמריה".

לימודים תלפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד