י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מכה לנתניהו

יועמ"ש הכנסת נתן 'אור ירוק' לדיון בחסינות

בניגוד למה שחשב ראש הממשלה נתניהו כי לא ניתן יהיה להקים ועדה בכנסת שתדון בבקשת החסינות שלו - בגלל שמדובר בתקופת בחירות וקיים חשש לקרקס פוליטי, היועץ המשפטי של הכנסת קובע לפני זמן קצר כי אין מניעה לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בכנסת

יועמ"ש הכנסת נתן 'אור ירוק' לדיון בחסינות
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מכה לראש הממשלה נתניהו: לאחר שהיה נראה כי הגשת החסינות מצד רה"מ הגיעה על רקע ההבנה כי ההליך יידחה - שכן יו"ר הכנסת יקבע כי לא ניתן לדון בנושא המעורר מחלוקת פוליטית בתקופת הבחירות - יועמ"ש הכנסת קובע כי אין כל מניעה.

בחוות דעת משפטית שפרסם היום (ראשון) עו"ד אייל ינון, הוא מעניק אור ירוק להקמת וועדת כנסת שתדחה את בקשת החסינות שדרש ראש הממשלה ולא תעניק לו אפשרות של חסינות במקרה וישיג רוב של 61 בכנסת ה-23.

ינון העביר את חוות דעתו אל יו"ר הוועדה המסדרת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, בה הוא דן בשאלה המשפטים לפיה אין חובה, אך גם אין מניעה משפטית להקים את ועדת הכנסת בטרם כוננה הממשלה.

בחוות הדעת מפרט היועץ המשפטי לכנסת את הקשיים שבקיום דיוני חסינות בתקופת הבחירות, ובעיקר את העובדה שבתקופה זו הכנסת אינה נוהגת לעסוק בעניינים שנויים במחלוקת.

עם זאת, מסקנתו היא כי התנהלותה הרגילה של הכנסת בפגרת הבחירות, שטעם רב בבסיסה, אינה יכולה לאיין את הסמכות של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לדון בבקשת חסינות ולגבור על הוראת המחוקק לעשות כן "בהקדם האפשרי".

לפיכך קבע היועמ"ש, על אף הקשיים השונים שאכן מתעוררים בקיומם של דיוני חסינות, לאחר שהכנסת החליטה על התפזרותה והיא מצויה בפגרת בחירות, ועל אף התקדימיות שבכך, שעמדתו היא כי אין בכל אלה כדי לקבוע שוועדת הכנסת ומליאת הכנסת מנועות מלדון ולהכריע בבקשות חסינות בעת הזו.

מי שצפוי להכריע כעת האם הוועדה תקום הוא יושב ראש הכנסת חבר הכנסת יולי אדלשטיין, שצפוי להיפגש היום עם יו"ר סיעת כחול לבן, שיגיש לו בקשה בשם 65 חברי כנסת מסיעות כחול לבן, מרץ, העבודה, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו - הדורשים להקים את ועדת הכנסת לצד ועדות נוספות, על מנת שיפקחו על פעילות המשטרה.

מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר: "יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש לפני שעה קלה עם יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן ועם יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון. היו"ר שמע קשב רב את עמדת ח"כ ניסנקורן וקיבל לידיו את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת באשר לאפשרות להקים ועדת כנסת ולדון בבבקשת החסינות של ראש הממשלה, גם בעת הזאת. חוות הדעת דומה בעיקרה לזו שהוציא יועמ"ש הכנסת לפני מספר שבועות. יו"ר הכנסת אדלשטיין ביקש מינון חוות דעת משפטית באשר לסמכותו על עצם כינוס הוועדה המסדרת. לאחר קבלת חוות הדעת היו"ר יודיע על החלטתו".

מכחול לבן נמסר: "אסור לאדלשטיין לבזות את קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו קוראים לו לאפשר את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות שמבקש נתניהו. אסור לאפשר את הפיכתה של כנסת ישראל לעיר מקלט של נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. אדלשטיין- נבחרת ליו"ר הכנסת ולא ליו"ר מטה נתניהו בכנסת. עליך לפעול בהתאם".

 

 

איל ינון בנימין נתניהו חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד