י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החסינות של נתניהו

התנועה לאיכות השלטון מאיימת: נשקול צעדים משפטיים

התנועה לאיכות השלטון מאיימת על יו"ר הכנסת אדלשטיין, כי אם ועדת הכנסת לא תתכנס לדון בעניין החסינות של ראש הממשלה נתניהו, היא תשקול צעדים משפטיים

התנועה לאיכות השלטון מאיימת: נשקול צעדים משפטיים
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: אלירן ברוך

התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, בדרישה לכנס את ועדת הכנסת לדון בדחיפות בעניין חסינות חברי הכנסת הנאשמים בפלילים, ובראשם ראש הממשלה וחה"כ בנימין נתניהו.

במכתבה כותבת התנועה כי כידוע, בימים אלו אין מכהנת ועדת הכנסת בישראל. למעשה, מאז התפזרה הכנסת ה-20, לפני כשנה, לא כיהנה ועדת הכנסת. נוכח המלכוד הפוליטי בו נתונה המדינה בימים אלו, עקרונות השוויון בפני החוק ושלטון החוק נפגעים, באופן כזה הפוגע אנושות באמון הציבור בטוהר המידות של רשויות השלטון ובכבודה של כנסת נכבדה זו, ומסכל את כוונת המחוקק בחוק החסינות, שכיוונה לדיון מהיר בשאלת חסינותם של חברי הכנסת.

דחיית הדיון בחסינות חברי הכנסת מביאה לפגיעה אנושה במרקם הדמוקרטי ולאי וודאות מתמשך של הבוחר והנבחר. כל זמן שעניין החסינות נשאר לוט בערפל - ילך הבוחר לקלפי, יצביע, ויגלה שהמועמד לו הצביע לא זוכה לחסינות.

עוד כותבים עורכי הדין של התנועה תומר נאור והידי נגב, כי בעוד חודשיים ימים יערכו בחירות כלליות לכנסת ה-23. כפי שוודאי ידוע לכם, הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות שקיבלה מעמד חוקתי במדינת ישראל – וכי מניעה מוועדת הכנסת להתכנס ולממש את חובתה הדמוקרטית, כמוה כפגיעה קשה בזכותו של הציבור לדעת, ולבחור באמצעות קבלת החלטה מושכלת ולאחר שהונחו בפניו כל הפרטים הרלוונטיים והחשובים לצורך החלטתו. נוצר מצב בו בכוחם של החשודים בפלילים לקבוע מתי יוגש כתב האישום לבית המשפט ומתי למעשה ניתן יהיה להתחיל במיצוי הדין הפלילי.

לסיום קוראת התנועה לאדלשטיין לפעול באופן מיידי להקמה של ועדת הכנסת, כך שתוכל לדון בחסינותם של חברי הכנסת, ובפרט בבקשות של ראש הממשלה וחבר הכנסת בנימין נתניהו.

יולי אדלשטיין חסינות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד