י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אלפים בהלוויה > צפו

חשש בעולם: "הכו בכל המטרות. הרגו אותם"

לאחר החיסול הדרמטי בשבוע החולף של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני יחד עם בכירים שיעים נוספים, ברחבי העולם התאספו רבים למחאה על החיסול ומדינות המפרץ נכנסות לכוננות ספיגה ומנסות להרגיע את השטח 

חשש בעולם: "הכו בכל המטרות. הרגו אותם"
הלוויתו של סולימאני צילום: צילום מסך

"הכו בכל המטרות האמריקניות. בבתי מלון ובאתרי תיירות בכל מדינה שהיא. אל תתנו לאמריקנים לעצום עין. הרגו אותם והכו בהם בכל מקום שהוא". כך אומר הבוקר עלי אלחוסייני, אחראי ההסברה באזור הצפון של ארגון הגג של המיליציות השיעיות בעיראק - "אלחשד א-שעבי".

את הדברים הוא אמר בראיון לערוץ אלמיאדין, שם הוא המשיך וקרא ל"מתנגדים" להכות בתל אביב ובכל המטרות האמריקניות עד שבמערב יחושו את הנקמה. כך מדווח עומרי חיים בכאן 11.

אמש (שבת) התאבלו על הארכי טרוריסט סולימאני בלונדון, מוסלמים בריטים הגיעו לאזכרה לחיסול הגנרל במרכז האיסלאמי בעיר.

המונים נדחקו בשבת במרכז הדתי האיסלאמי בלונדון וישבו מתחת לתמונות של סולימאני, המפקד השני (אחרי חמינאי) של הרפובליקה האיסלאמית, והמפקד הצבאי העיראקי אבו מהדי אל-מוהנדיס, לאחר שחוסלו בתקיפה אווירית של ארה"ב ביום חמישי בלילה.

היום (ראשון), העיר טהרן התמלאה ברבבות בני אדם שליוו את סולימאני בדרכו האחרונה ואתמול אלפים מילאו את רחובות בגדאד, וטהראן, לזכר המפקדים שחוסלו.

הפגנות מחאה על החיסול התרחשו ברחבי ארה"ב, המזרח התיכון ומחוץ לבית ראש הממשלה הבריטי ברחוב דאונינג 10 בלונדון.

ה'דיילי מייל' הבריטי מדווח, כי מנהל המרכז האסלאמי בלונדון התייחס לסולימאני כ"מפקד אסלאמי מכובד" בהודעת תנחומים ששיגר לתקשורת.

מחוץ למתחם ברחוב דאונינג 10, נשמעו קריאות נגד המלחמה, אך מנגד בריטים-איראנים הגיעו כשהם מחזיקים כרזות שעליהן כתוב קריאות נגד חמינאי, המנהיג העליון של איראן. מפגינים נוספים הניפו את דגל איראן שלפני המהפכה ב-1979.

אצל הפלסטינים לא היתה הפתעה, דגלים אמריקאים נשרפו עזה. בפקיסטן, המון זועם הצית את דגלי ארה"ב, וכ- 150 מפגינים פרו-איראניים החזיקו את דגלי המיליציה העירקיים וגינו את ארה"ב כתוקפנית.

יחד עם זאת, החיסול הביא לחגיגות של כמה קבוצות בעיראק ובקנדה, שם נצפו אנשים רוקדים ברחוב.

סעודיה מנגד, מנסה להרגיע את המצב מחשש שהיא תותקף על ידי איראן. העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח שיורש העצר הסעודי הורה לסגן שר ההגנה לצאת לארה''ב ובריטניה במאמץ למנוע הסלמה. גם עומאן קוראת לארה"ב ולאיראן לחפש אחר פתרונות דיפלומטיים לחילוקי הדעות בין שני הצדדים בכדי להביא לסיום הסכסוך באזור, כך מוסרת סוכנות הידיעות במדינה.

אמש דווח כי השליח העומאני שנשלח לטהרן למטרות תיווך חזר כלעומת שבא לאחר שבטהרן הובהר לו שהם אינם מעוניינים בתיווך. כך דיווח בחשבון הטלגרם של כאן 11.

קאסם סולימאני איראן נקמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד