י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השליך השקית מהרכב

דהר עם רכבו תחת השפעת סמים ודרס 2 רוכבי אופניים

בתום חקירת המשטרה, הפרקליטות תגיש כתב אישום על עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט נגד הנהג שדהר במהירות מופרזת ודרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי

דהר עם רכבו תחת השפעת סמים ודרס 2 רוכבי אופניים
תומר ויינשטיין ויניב לוגסי על רקע התאונה צילום: דוברות זק"א; באדיבות המשפחה

שלושה שבועות לאחר תאונת הדרכים בה נהרגו רוכבי האופניים תומר ויינשטיין (45) ויניב לוגסי (44) בציר הגישה למושב בני ציון, על כביש 5511, משטרת ישראל סיימה את חקירת תאונת הדרכים הקטלנית. בדיון הארכת המעצר שנערך היום (ראשון), הוגשה בעניינו של הנהג החשוד בדריסה הצהרת תובע בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום על המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט ועוד, וכן בקשה למעצר עד לתום ההליכים.

התאונה אירעה ביום 16.12.19 בשעה 6:40. עם הגעת כוחות משטרה, בוחני תנועה וכוחות הצלה נוספים, התברר כי יונתן פדידה נהג הרכב פגע בשני רוכבי אופניים שרכבו במקום. במסגרת חקירת המשטרה המאומצת שנערכה לבירור נסיבות התאונה, עלה כי החשוד נהג מצפון לדרום ברכב ספורט ובמהירות מופרזת של למעלה מ-150 קמ"ש.

החשוד, כך על פי ההערכה, ביצע עקיפה של כלי רכב בטרם הגיע לעקומה שמאלה, אז איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש ופגע במעקה בטיחות שמעבר לשול שמאל ובשני רוכבי אופניים שרכבו זה אחרי זה בשול הדרך. כתוצאה מהפגיעה הקטלנית של החשוד ברוכבים, לא נותר לצוותי הרפואה אלא לקבוע את מותם של השניים במקום.

עוד העלתה חקירת משטרת ישראל, כי בסמוך לרכבו של החשוד במקום התאונה, נמצאה שקית ובה סם מסוכן מסוג קנאביס, שעל פי החשד, הושלכה על ידי פדידה לאחר התאונה. בוחני המשטרה הצליחו לקשור את השקית עם הסמים לחשוד ונמצאה התאמה בין טביעות האצבע שנלקחו מהשקית לטביעות אצבעותיו של החשוד.

בנוסף, במהלך חקירת משטרת ישראל נדגם החשוד, וחוות דעת שהתקבלה קבעה כי החשוד נהג ברכב כשהוא תחת השפעת סמים מסוג קנאביס.

עוד העלתה החקירה חשד, כי ברכבו של החשוד בוצעו שינויים טכניים ותוספות בניגוד לחוק, שינויים ברכב אשר אינם מאושרים על ידי משרד התחבורה, כאשר מטרת שינויים אלה הייתה, לשפר ולהאיץ את מהירות נסיעת הרכב.

במושב האחורי ברכבו של החשוד מצאו החוקרים 6 מיכלים ובהם נוזל מתנול, עם מערכת ייעודית להזרמת הנוזל למנוע. עפ"י החשד את המתנול רכש החשוד בחנות לממכר אביזרי רכב.

במשטרה מציינים כי ללא קשר לנסיבות התאונה שנחקרה, שימוש במתנול המוזרם למערכת רכב, מקרר את המנוע ומאפשר נסיעה לאורך זמן במהירות גבוהה יותר. נוזל זה משמש מכוניות מירוץ במירוצים ברחבי העולם.

החשוד, יונתן פדידה בן 29 מאור עקיבא, נעצר מיד לאחר התאונה והובא לחקירה בתחנת המשטרה. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפתח תקווה, כשנציג המשטרה טען במהלך הדיונים לחשש של החשוד משיבוש הליכי החקירה והמשפט, למסוכנות של החשוד בשל המעשים בהם הוא חשוד ולחשש שקיים כי יימלט מאימת הדין.

היום, בדיון הארכת מעצר שמיני במספר, הטוען המשטרתי הגיש הצהרת תובע, בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו כבר בימים הקרובים. מעצרו של החשוד הוארך ב-4 ימים ועד ליום רביעי.

תומר ויינשטיין (45) ויניב לוגסי (44) שנהרגו, הם תושבי קדימה-צורן שנסעו מדרום לצפון והיו בעת אימון.

רוכבי אופניים נהיגה במהירות גבוהה יונתן פדידה יניב לוגסי תומר ויינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד