י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המרוויחים והמאוכזבים

דגל התורה ללא תיק: נתניהו החליט על סבב מינויים בש"ס ובליכוד

אחרי דיונים מפרכים בימים האחרונות לאחר שנתניהו עזב את משרדי הממשלה בהן כיהן, ראש הממשלה הכריע והכריז על סבב מינויים במשרדי הממשלה • המרוויחים: חוטובולי תשודרג לתפוצות דוד ביטן לחקלאות וכהן לבינוי והשיכון • דגל התורה דרשה תפקיד משמעותי למקלב וסורבה

דגל התורה ללא תיק: נתניהו החליט על סבב מינויים בש"ס ובליכוד
מקלב צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

לאחר שהתפטר משלושת תפקידי השרים שהחזיק ואחרי שבשבוע שעבר העביר את תפקיד שר הבריאות לידי יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן נתניהו ממשיך בסבב.

לאחר דיונים מיגעים בלשכת ראש הממשלה נתניהו, הוחלט על סבב המינויים הבא: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תשודרג לתפקיד שרת התפוצות, וחבר הכנסת דוד ביטן ימונה לתפקיד שר החקלאות. חבר הכנסת ניר ברקת שהביע נאמנות לנתניהו וציפה למינוי, ימתין לסבב הבא.

בנוסף, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה יעביר את תיק השיכון שנמצא כעת בידי 'כולנו' לידי ש"ס, כאשר סגן השר האוצר יצחק כהן ימונה לשר השיכון והבינוי, והשרה יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה. דרישתה של 'דגל התורה' לקבל תפקיד נענתה בשלילה.

במערכת הפוליטית הטיחו ביקרת על מיניו של חבר הכנסת דוד ביטן לשר, אחרי שנגדו הוגשו המלצות מהמשטרה להעמידו לדין. בכיר בליכוד הגיב ואמר הערב, כי "ראש הממשלה נתניהו התחייב ללמנות את ח"כ דוד ביטן לתפקיד שר הרבה לפני החקירות בעניינו - וראש הממשלה עמד במילתו".

נציין עוד, ש'בחדרי חרדים' פרסם כי בש"ס דרשו גם את תפקיד סגן שר הרווחה עבור סגן השר משולם נהרי, ובש"ס מפנים גם את תפקיד סגן שר האוצר שככל  הנראה יעבור לידיו של חבר הכנסת יעקב מרגי.

מדגל התורה נמסר בתגובה למינוי השרים ודחיית דרישתם, כי על פי ההחלטה הקיימת ב'דגל התורה' שלא להתמנות לתפקידי שרים, בעניין תפקידי סגני שרים, ההוראה היא לקחת רק תפקידים שיש בהם כדי להשפיע ולסייע".

"לאור נבצרות ראה"מ להאציל סמכויות לסגני שרים, הודענו לראה"מ שבשלב הנוכחי אנו דוחים את ההצעות שהוצעו".

אורי מקלב דגל התורה דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד