י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרבנים שיבחו

עבודה נכונה של רמי גרינברג מנעה נפגעים

מזג האוויר הסוער בשבת האחרונה, יחד עם תשתיות רעועות ואי טיפול של ראשי הרשויות, גבו לצערינו מלבד הנזק לרכוש הנאמד במליונים, גם את חייהם של 2 קורבנות ועשרות פציעות • עבודה נכונה של רמי גרינברג ראש עיריית פתח תקווה מנעה נפגעים בגוף ובנפש • רבני העיר שיבחו: "פשיטא שעשה את הדבר הנכון"

עבודה נכונה של רמי גרינברג מנעה נפגעים
רמי גרינברג בשטח צילום: צולם על ידי נוכרי

מזג האוויר הסוער בשבת האחרונה, יחד עם תשתיות רעועות ואי טיפול של ראשי הרשויות, גבו לצערינו מלבד הנזק לרכוש הנאמד במליונים, גם את חייהם של 2 קורבנות ועשרות פציעות.

במהלך השבת העניק מד"א טיפול רפואי למספר רב של נפגעים כתוצאה מפגעי מזג האוויר בהם שניים חולצו במצב אנוש ממעלית בבניין בתל אביב ומותם נקבע בבית החולים.
 
בשבת בשעות הצהריים הוזעקו כוחות מד"א לבניין מגורים ברחוב נדב בתל אביב שם דווח על גבר ואישה בשנות ה-30 התקועים במעלית מוצפת. לאחר פעולות מורכבות של צוללני כיבוי האש חולץ הגבר במצב אנוש ופונה אל בית החולים תוך שמבוצעות בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נקבע מותו.

השלכות מזג האוויר

בהמשך חולצה האישה, גם היא במצב אנוש, והועברה אל בית החולים תוך שמבוצעות בה פעולות החייאה ע"י הפראמדיקים של מד"א,  שם בהמשך נקבע מותה.

מוקדם יותר, כוחות מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה שאותרה שוכבת בשלולית מים בשדרות 'חכמי ישראל' בתל אביב כשהיא סובלת מהיפותרמיה. האישה טופלה בשטח ע"י חובשים של מד"א ופונתה באמבולנס אל בית החולים במצב יציב תוך המשך קבלת טיפול.

עוד במהלך היום נקראו כוחות מד"א להעניק סיוע רפואי לאנשים במספר בתים שהוצפו בתל אביב והעניקו טיפול לאישה כבת 80 וצעירה כבת 23 בבית שהוצף ברחוב 'לח"י', כשהן סובלות מפגיעות קור קלות בגפיים, גבר בן 55 במצב קל עם סימנים קלים של פגיעת קור בבית שהוצף ברחוב 'שבתאי' ואישה בת 28 במצב קל הסובלת מהיפותרמיה קלה כתוצאה מהצפת ביתה ברחוב 'בת שבע כצנלסון' בעיר. כל הנפגעים הועברו אל בית החולים להמשך טיפול.

בצומת חולון חולצו נוסעי שני כלי רכב שנתקעו בהצפה, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינוי אל בית החולים אישה כבת 60 במצב קל עם סימני פגיעות קור. אישה וצעיר נוספים טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. ברחוב 'ישראל גורי' בתל אביב העניקו חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ופינו אל בית החולים אישה כבת 55 שחולצה מרכב ששקע כשהיא במצב קל עם סימני פגיעת קור.

חלק מנזקי ההצפות/פלאש-90

לא מעט קולות זועמים נשמעו ברשת על המחדלים של מספר ראשי רשויות במרכז, שגרמו לכאורה למקרי המוות המיתרים ולפציעות. הגדיל לעשות ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהאשים במצב את.... משבר האקלים!. כן כן, קראתם נכון.

גם בעיר פתח תקווה היו הצפות במספר מקומות אשר גרמו לחשש פיקוח נפש כשהוצפו מספר רחובות ומים זרמו לבתים, שבהם מתגוררים גם קשישים או חולים. בהתייעצות חירום שנערכה הוחלט ע"פ הכלל שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, בלב כבד אע"פ שראש העיר שומר שבת, לצאת לשטח על מנת לתת מענה חירום ופיקוח, והזעקת הגורמים הרלוונטיים בעירייה לשאיבת המים ועבודות החירום הנדרשות בלבד.

העיר פתח תקווה כידוע סבלה מהזנחה של עשרות שנים מצד ראשי העיר הקודמים, ועבודות התחזוקה של ראש העיר הנוכחי רמי גרינברג עדיין בעיצומן, כך שבעיר זו החשש היה הרבה יותר מוחשי, ובשל כך החליט ראש העיר לצאת בעיצומה של השבת.

גרינברג, שכידוע שומר שבת ואך לפני מספר חודשים פורסם כי באירוע "שבתרבות" בעיר פתח תקווה חיכו מאות הנוכחים לראש העיר אך הוא בושש לבוא. גם ניסיונות החיוג אליו לא צלחו. רק במוצאי שבת, כשראש העירייה פתח את המכשיר הנייד שלו, הוא קיבל שיחה מגורמים במִנהל התרבות, שביררו לשלומו ועדכנו אותה במבוכה שאירעה בשעות הבוקר.

גרינברג הגיב אז, כי  “לפני כחודש ויותר שאלו אותי לגבי האירוע, אך איש לא עדכן אותי בחמישי או בשישי בבוקר, שאני אמור ליטול בו חלק פעיל. בלו”ז שלי לא מצוין שאני אמור להשתתף באירוע, ולכן לא הגעתי למקום. כיוון שאני לא עונה לטלפונים בשבת, לא יכלו להשיג אותי. נקווה שילמדו מהטעות הזאת, ושלהבא יהיה תיאום בעדכוני הלו”ז שלי”.

כאמור, ראש העיר שהבין כי המצב המדובר גובל בפיקוח נפש של ממש, החליט לעשות מעשה ויצא לשטח על מנת לוודא כי כלל גורמי החירום עושים את מלאכתם כנדרש.

רמי גרינברג בשטח//צולם על ידי נכרי

אחד מרבני העיר פתח תקווה ששיבח את פועלו של גרינברג אמר ל'בחדרי חרדים', "פשיטא שהוא היה צריך לצאת. בילקוט יוסף שבת ד' הערות סימן שכ"ח נכתב להלכה, כי "מה שכתבנו דהשואל הרי הוא בכלל שופך דמים, כן הוא בירושלמי (פרק ח' דיומא), והביאם הרמב"ן בתורת האדם (דף יא ע"ב), והמאירי בחיבור התשובה (עמוד תעא), ורבינו יונה באיסור והיתר (כלל ס' דין ה'). והיינו, באופן שמתעכבים מלטפל בחולה עד שישאלו לחכם אם מותר לחלל שבת עבור חולה שיש בו סכנה. אבל אם שואל אם דבר זה בכלל ספק סכנה או לא, אין זה בכלל שופך דמים, ובודאי שצריך לשאול על זה".

הרב הוסיף, כי "אחרי מה שראינו שקרה בערים אחרות בשל התעכבות של ראשי העיר ואי מתן טיפול הולם בזמן, ברור לי שנחסך בפתח תקווה רק בשל עבודה נכונה ויעילה של ראש העיר".

 

רמי גרינברג רון חולדאי מזג האוויר הצפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד