י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גור נוטשת את בד"צ אגו"י: פרוש שולט

הגר"י פישביין התפטר מבד"צ אגו"י - יפקח רק על המשחטה. התוצאה: גור לא תרכוש ממוצרי ההכשר, שיהיה בשליטת משפחת פרוש. מהלך מסתמן: איחוד בין כשרויות אגו"י ובעלזא • פרסום ראשון

משפחת פרוש: מאיר, ישראל והסבא מנחם
משפחת פרוש: מאיר, ישראל והסבא מנחם

הגאון רבי ישראל פישביין התפטר היום מבד"צ אגו"י. בעקבות כך עוזבים ישיבות גור את מחלבת 'טרה' ועוברים לרכוש סחורה ב'תנובה'. הגר"י פישביין ימשיך לפקח רק על מערכת השחיטה, מאחר והמשחטה נמצאת בבעלות חסיד גור, ובחסידות לא רוצים לקפח את מקור פרנסתו.

קצת היסטוריה: בד"ץ אגו"י מצא עצמו לפני כעשור, לאחר פטירת הגאב"ד הגר"י פלקסר, ומספר חברי בד"ץ, בשפל. כעבור תקופה מינה האדמו"ר מגור את הגר"י פישביין לבד"'ץ, ולאחר עבודה מאומצת הוא הצליח לשקם את מערכת הכשרות. כיום נהנים מכשרות בד"צ אגו"י מוצרי 'טרה' ומוצרי הבשר של 'הכי טעים'.

למרות שהשליטה על מערכת הכשרות הייתה בידי חסידות גור, הרי שמערכת הניהול והכספים היתה בידי משרדי אגו"י הירושלמים - בשליטת משפחת פרוש. ישראל פרוש, כיום סגן ראש עיריית אלעד, נחשב כמושך בחוטים בהנהלת הכשרות.

בחצי שנה לא קיבל הרב פישביין משכורת. כאמור, היום (ה) בבוקר הוא התפטר מתפקידו.

מקורבים אל מערכת הכשרות אומרים, כי מוקדם עדיין להעריך מה תהיה ההשפעה על הצרכנים, רמת הכשרות, והחברות שימשיכו לעבוד עם הכשר. מה שברור הוא כי עד עתה עיקר הרכישות בוצעו על-ידי חסידות גור - שמעתה לא תסמוך על הההכשר.

כפי שדיווחנו בעבר - בחשיפה בלעדית - פועלים בסיעת 'שלומי אמונים', מזה זמן רב, להביא לאיחוד בין ההכשרים של אגו"י ובד"צ בעלזא - מהלך שעשוי להוביל ל'מפץ הגדול' של מערכת הכשרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד