י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנציגים החרדים התעמתו

הסגן שהצביע בעד חילול שבת, מאשים את חבר סיעתו שפרש

עימות סוער נרשם בקבוצת הוואטסאפ של מועצת העיר ר"ג, בין שני הנציגים החרדים. הסגן שבקואליציה נגד חברו לסיעה שפרש לאופוזיציה | ראה"ע הגיב והסגן זעם: "מתפלא עליך שאתה מגיב לפוליטיקאים קטנים וממורמרים שחוץ מלהחניף לאחרים הם לא מסייעים אפילו לתושב אחד"

הסגן שהצביע בעד חילול שבת, מאשים את חבר סיעתו שפרש
אפליקציית whatsapp צילום: בחדרי חרדים

שבוע לאחר שהצביע באופן מפתיע בעד התקציב השנתי, שכלל תקציב למיזם האוטובוסים שמפעיל ראש העיר בשבתות בניגוד לעמדת הסיעות החרדיות, סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס עו"ד דוד מנחם, מאשים את חברו לסיעה שהספיק לפרוש מקואליציה, בכך שלא עדכן אותו על מה ההצעה קודם שהצביע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעימות פומבי בקבוצת וואטסאפ מקומית, התעמתו חברי הסיעה, עו"ד דוד מנחם המשמש כיושב ראש סיעת ש"ס המקומית וחבר המועצה זוהר ישרים, שפרש לאחרונה מהקואליציה בהוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כשהשניים תקפו זה את זה סביב חילול השבת.

ברקע העימות, עומדת ההצבעה של סגן ראש העיר דוד מנחם על תקציב השנתי ובו 2.5 מיליון ש"ח, למימון מערך האוטובוסים בשבת, כשבהצבעה בשבוע שעבר תמך מנחם בתקציב ואמר כי הוא "פעמיים בעד", כביכול גם בשמו של חברו לסיעה שהתנגד, שלאחר הפרסומים בתקשורת הוא הבהיר כי "הייתי מבולבל והגעתי רק באמצע ההצבעה", ולטענתו לא ידע על מה ההצבעה.

בדיון שהתפתח בקבוצה בה חברים חברי המועצה כולל ראש העיר כרמל שאמה-הכהן בעצמו, העיר חבר המועצה זוהר ישרים לראש העיר על מכונת ניקוז שפעלה בשבת, סגן ראש העיר הסביר שמדובר בפיקוח נפש. בתגובה כתב זוהר ישרים, "אם ברור לכולם שפעולות כאלה לא אמורות להתקיים כדבר שבשגרה אז מצוין".

דוד מנחם זעם על כך שראש העיר כרמל שאמה הכהן, התייחס לזוהר ישרים וכתב לו: "כרמל היקר, אני מתפלא עליך שאתה מגיב לפוליטיקאים קטנים וממורמרים שחוץ מלהחניף לאחרים הם לא מסייעים אפילו לתושב אחד כי אותם מעניינת הפוליטיקה הזולה והרדודה המתאימה לרמתם האמיתית".

מהר מאוד עלה הדיון על ההצבעה של מנחם, כשישרים מזכיר את ההצבעה "פעמיים בעד" של מנחם - חברו לסיעה, ומיהר להגיב ולהאשים כי, "אם השבת כל כך חשובה ללבו, תפקידו היה להזכיר לו שההצבעה עסקה גם בסבבוס". הוא הוסיף להאשים את ישרים בפופוליזם וכתב שהוא היה זה שנלחם בעצמו למען השבת, וגם עקץ את ישרים שהודח מתפקידו ותהה, "אם הוא רוצה חזרה את תיק תרבות יהודית".

במהלך הדיון שירד גם לפסים אישיים, טען ראש העיר כרמל שאמה הכהן, במענה לחבר המועצה המתפטר מהקואליציה וכתב לו: "זוהר, אתה יודע שיש לדוד מנחם שיקול דעת וחופש הצבעה בכל הצבעה" מה שמעלה את התהיה, מדוע סגן ראש העיר מש"ס תמך בתקציב למערך האוטובוסים למרות חופש ההצבעה.

דוד מנחם זוהר ישרים ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן חילול שבת קבוצת whatsapp

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד