י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נזקי הסערה

בעל מכולת שהוצפה: "נזק של 400 אלף שקל לפחות"

רום וקנין, בעל מכולת שהוצפה בשבת, מרגיש חסר אונים - מול הנזק האדיר שספג | בראיון לרדיו 103FM הוא אמר: "אני לא יודע מאיפה להתחיל" | בהמשך עלתה עורכת דינו שהסבירה מה ניתן לתבוע, כיצד ועל מה ניתן לקבל פיצויים

בעל מכולת שהוצפה: "נזק של 400 אלף שקל לפחות"
הצפות צילום: Edi Israel/Flash90

רום וקנין, בעל המכולת בבניין שהוצף בתל אביב, בו טבע למוות הזוג הצעיר סתיו הררי ודין שושני, סיפר בראיון לענת דוידוב ברדיו 103FM על הנזק שנגרם למכולת ולתכולה שהייתה בה | בהמשך עורכת הדין חיה מנע, המייצגת את וקנין, הבהירה שניתן לתבוע את הרשות המקומית בנזק

רום: "הייתי בבת ים בזמן שזה קרה. אני שומר שבת ורק בערב בצאת השבת קיבלתי הודעות והבנתי שהאזור של המכולת הוצף".

מה ראית כשהגעת למקום?

רום: "את ההצפות ואת כל ההמולה מסביב. הגעתי למכולת וראיתי שהכל הפוך, הכל שלוליות וחולות. המכולת שלי ממוקמת בבניין עצמו ונוצר לי נזק רב. המקררים, הסחורה, בקבוקים שנשברו, חשמל שנרטב, כל מוצרי החלב - הכל הרוס, הכל לפח. וזה בנוסף יומיים שאצטרך לספוג כלכלית ולהשאיר את המכולת סגורה. מדובר בנזק של לפחות 400 אלף שקל. המים הגיעו לגובה של מעל מטר. קרה כאן נזק כל כך גדול. אני לא יודע מאיפה להתחיל. צריך להתחיל הכל מחדש".

למי פונים במצב כזה?

רום: "קודם כל לביטוח ולהסכם עם העירייה עצמה. פנינו במקביל גם לעורכת הדין שתייצג אותנו".

מה תעשה עכשיו? המכולת שלך נשארת סגורה.

רום: "אני לא יודע מה לומר לך. אני בינתיים רק מזיז ומסדר. אני לא יודע מאיפה להתחיל".

"ראשית יש לצלם ותעד את הנזק"

עו"ד מנע: "ראשית אני רוצה להשתתף בצער המשפחות. הנזקים של הרכוש אכן אדירים אך לא כמו נזקי הנפש. המצב הזה ממש מזעזע. הרשויות אוהבות לקרוא לזה כוח עליון ונזק טבע ואז מציבות את הדברים כאילו הם אינם ברי פיצוי. לכל דירה יש פוליסת ביטוח. הפוליסה מחריגה מקרים של כניסת מי גשמים הנכנסים לקירות ולתקרה. פוליסה של עסק גם כן לא כוללת את הנושאים הללו אך ניתן תמיד לשלם פרמיה מיוחדת כדי שהיא תכסה זאת".

ואז למי פונים?

עו"ד מנע: "אפשר לתבוע את הרשות המקומית ולטעון לרשלנות של הרשות שהחובה שלה היא לתחזק את כל מערכות התיעול והניקוז".

גם אם מדובר באירוע של גשם יוצא דופן?

עו"ד מנע: "בכל פעם הרשויות מנסות לטעון שמדובר בכוח עליון אך בית המשפט כבר פסק בעבר שהרשות המקומית חייבת להיות ערוכה למצבים האלה של מזג אוויר חריג וקיצוני. מה גם שההצפות באות וחוזרות מדי חורף. אזכיר שבינואר 2013 גם התרחשו הצפות חריגות, גם אז תענו שמדובר בכוח עליון, המשרד שלנו ייצג את תושבי דרום תל אביב ובשורה התחתונה הם קיבלו פיצוי".

כולנו זוכרים את מקרה עמק חפר והנזקים העצומים.

עו"ד מנע: "דו"ח מבקר המדינה התייחס לנושא השיטפונות. אז חוקק חוק הניקוז והגנה בפני שיטפונות. המדינה נערכה והקימה רשויות ניקוז שתפקידן לתעל את כל נושא הניקוז יחד עם הרשויות המקומיות".

לסיום, מדריך קצר, אם נגרם נזק - מה יש לעשות?

עו"ד חיה מנע: "ראשית כל לצלם ולתעד את הנזק, עדיף עם מצלמה עם תאריך. לאחר מכן לבדוק את פוליסת הביטוח כדי לדעת למה זכאים ולהודיע על הנזק לחברת הביטוח, עדיף בכתב ונסו להקטין את הנזק. במקביל לשמאי חברת הביטוח שיגיע, הזמינו שמאי שלכם שתוכלו במידת הצורך להגיש חוות דעת נגדית. לשמור קבלות וחשבוניות יחד עם תיקונים שבוצעו. לבסוף מומלץ גם לפנות לעורך הדין במידת הצורך כדי שגם לכם יהיה את כל הנתונים".

(עריכה: איתמר זיגלמן, רדיו 103FM)
חנות מכולת הצפות גשמים נזקי החורף רדיו 103FM מזג אוויר סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד