י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"האמריקאים ישלמו את המחיר"

בהלוויה של סולימאני: מנהיג החמאס אסמאעיל הנייה

מאות אלפים השתתפו במסע הלווייתו של קאסם סולימאני לאחר שארונו הגיע לאיראן • בלחץ המליציות הפרו-איראניות הצביע הפרלמנט העיראקי בעד החלטה להוציא את הכוחות האמריקנים מהמדינה • צפו בתיעוד

בהלוויה של סולימאני: מנהיג החמאס אסמאעיל הנייה
מאות האלפים בהלווית סולימאני צילום: מתוך הסרטון

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הגיע אתמול (ראשון) לאיראן להשתתף בהלוויית רב המחבלים קאסם סולימאני. עוד במשלחת: סגנו של הנייה סאלח אל-עארורי ובכירים בחמאס.

על פי הפרסומים באיראן, הם צפויים להיפגש עם המנהיג העליון חמינאי. מצרים הטילה וטו על ביקור הנייה באיראן עם צאתו מעזה לפני קצת יותר מחודש, אולם הנסיבות השתנו. כך מדווח גל ברגר בכאן 11.

עוד דווח כי מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי, "האמריקנים ביצעו פשע מכוער שראוי לגינוי, לתגובה ולעונש מצד כל העולם כלפי מבצעיו". בנאום שנשא בטהרן במהלך מסע הלווייתו של סולימאני אמר, כי ארגון חמאס מביע את תנחומיו על מותו - בפני חמינאי, בפני איראן ובפני משפחתו.

גל ברגר מוסיף ממקור פלסטיני כי המצרים לא יגלו הבנה וכי אין אצלם נסיבות מיוחדות, הסיכום עם הנייה היה שיציאתו מעזה מותנית בכך שלא יבקר שם, הם לא רצו השפעה של האייתולות עליו. ביקשו להרחיק את חמאס מהציר, הוא יחזור לעזה מתישהו. אך כשיבקש לצאת בעתיד יאמרו לו: "סורי, נסיבות מיוחדות". בנוגע להנייה שנואם בהלוויית סולימאני בטהראן אומר ברגר, כי המצרים מאוד לא אוהבים את זה, גם לא הסעודים.

רועי קייס מדווח, כי ‏על רקע ביקור הנייה בטהראן, העיתון הסעודי עוכאז יצא נגד חמאס בעקבות הצער והאבל של הארגון על חיסול סולימאני: "אחרי שחמאס טען שרוצח הילדים סולימאני שהיד, הנייה ניחם את זריף - חמאס בת ערובה של האייתוללות". יצוין כי מדובר בכתבה שפורסמה עוד לפני שנודע שהנייה בא לטהראן כדי להשתתף בהלווית סולימאני.

קאסם סולימאני איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד