י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

בין מנחמי משפחת סולימאני: רבה של טהראן עם משלחת יהודית

פרסום ראשון: גם משלחת של יהודים מטהראן השתתפה בניחום האבלים של הגנרל המסוכן קאסם סולימאני - ביניהם גם רבה של טהראן • אחד מאנשי הקהילה היהודית בטהרן אומר בשיחה בלעדית ל'בחדרי חרדים': "הלכנו לנחם את משפחת הגנרל עם משלחת מכובדת" • כל הפרטים

בין מנחמי משפחת סולימאני: רבה של טהראן עם משלחת יהודית
חמינאי בוכה על רקע הלווית ההמונים צילום: רשתות ערביות

פרסום ראשון: גם יהודי טהרן השתתפו בהלוויית מאות האלפים של קאסם סולימאני. ביניהם גם רבה של טהרן

אחד מאנשי הקהילה היהודית בטהרן אומר בשיחה בלעדית ל'בחדרי חרדים' כי, "יהודים רבים השתתפו בהלוויה. הלכנו לנחם את משפחת הגנרל. גם הרב יהודה גראמי, רבה של טהרן, הלך לנחם. אליו הצטרפה משלחת מכובדת".

בתוך כך, בזמן מסע ההלוויה של הארכי טרוריסט קאסם סולימאני, איימה בתו זיינב סולימאני, בראיון לתקשורת המקומית כי, "משפחות חיילי ארה"ב במזרח התיכון יעבירו את זמנם בהמתנה למות ילדיהם". 

"טראמפ המטורף, אל תחשוב שהכל נגמר במות הקדושים של אבי", הוסיפה. היא הזהירה כי ארה"ב ובת בריתה ישראל יתמודדו עם "יום אפל" בתגובה למותו.

מנהיג איראן העליון, האייטולה עלי חמינאי, הוא זה שהוביל את התפילות בהלוויה, ובשלב מסוים פרץ בבכי ליד ארונו של סולימאני, לידו עמד נשיא איראן חסן רוחאני, שמשמש כנשיא בובה, אך אינו קובע דבר, מי שקובע הכל, הוא המנהיג העליון חמינאי, לידו גם עמד מחליפו של סולימאני כמפקד כח קודס, אסמעיל קנאאי.

לפני ההלוויה, אמר מחליפו של סולימאני, "אנו מבטיחים להמשיך בדרכו של הקדוש המעונה סולימאני באותו כוח, והפיצוי היחיד עבורנו יהיה להרחיק את אמריקה מהאזור".

ההמונים צעקו בהלוויה "מוות לאמריקה!" ו"נקמה! נקמה!" כך על פי הטלוויזיה הממלכתית. ארונו של סולימאני הועבר לידם של כל ראשי המשטר שנאספו לבכות לטרוריסט הגדול מאז מלחמת העולם השנייה, (כך הגדירו פרשן לענייני ערבים אהוד יערי מחדשות 12).

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית העמידה את מספר ההמונים שהגיעו להלוויה על "מיליונים", אם כי אף מקור חיצוני לא יכול היה לאמת את הכמות הזאת.

בתוך כך מדוח עומרי חיים בכאן 11, כי יועצו של מנהיג איראן לענייני צבא, חסין דהקאן, אומר: "איראן לא תכנס למלחמה כוללת עם ארה"ב ולא משנה מה יהיו התנאים. התגובה לחיסולו של סולימאני תתבצע בצורה נבונה ותהיה מרתיעה וחזקה ואיראן תבחר את המקום, את הזמן ואת המטרה אותה תרצה לתקוף".

טהראן קאסם סולימאני עלי חמינאי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד