י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פגיעה בפרטיותו

פגיעה בפרטיותו: ניר חפץ תובע את יאיר נתניהו על חצי מיליון שקלים

עד המדינה בתיק וואלה-בזק ניר חפץ, תובע את יאיר - בנו של ראש הממשלה נתניהו, בכך שחשף בטוויטר דברים פרטיים אודותיו

פגיעה בפרטיותו: ניר חפץ תובע את יאיר נתניהו על חצי מיליון שקלים
יאיר נתניהו בבית המשפט צילום: פלאש 90

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, הגיש תביעה נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטענה כי יאיר פגע בפרטיותו בציוצים בטוויטר שחשפו פרטים אודותיו.

בכתב התביעה שהגיש חפץ הוא טען, כי "אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי הפרסומים הזדוניים של הנתבע בוצעו מתוך כוונתו לפגוע בפרטיותו של התובע, לפגוע במשפחתו ולבזותו, כמו גם לקעקע את אמינות עדותו מול רשויות האכיפה ולהפעיל עליו לחצים" נכתב בכתב התביעה אותה פרסם אביעד גליקמן בחדשות 13.

את התביעה עך סך 500,000 ש"ח הגישו עו"ד אילן סופר ועו"ד רון אכיב לבית משפט השלום בנתניה, בטענה כי יאיר נתניהו "פגע באופן חמור, קשה, בזוי, פסול ומכוון בפרטיותו" בניר חפץ, "והכול מתוך כוונה לפגוע בו".

לפני כשבוע וחצי, חפץ הגיש לבית המשפט כתב תביעה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, שניצל לכאורה את חסינותו והפר צו איסור פרסום בעניינו של עד המדינה ניר חפץ. "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו, ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה" מסרו עורכי הדין אילן סופר ואביב רון, המייצגים את ניר חפץ.

"אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב, טעות בידיו" מסרו פרקליטיו של עד המדינה. בנוסף הגיש חפץ תלונה נגד העיתונאי יעקב ברדוגו, בטענה כי ברדוגו העלה על פי הנטען לקבוצת ווטסאפ של תומכי ליכוד פירוט של מהלך החקירה שעבר. לטענת חפץ, מדובר בהטרדת עד, בשיבוש הליכים, בהפרת צו איסור פרסום ובפגיעה פלילית בפרטיות.

שר המשפטים אמיר אוחנה בתגובה לתביעה כנגדו, אמר "לא חוזר בי מאף מילה; מה שאמרתי על הדוכן היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא: ראיתי שניר חפץ הגיש תביעה נגדי על הדברים שאמרתי מעל דוכן הכנסת בתחילת החודש. כתב התביעה כמובן לא הגיע לידי, אבל דבר קיומו הגיע בדרך כלשהי לכלי התקשורת. להלן התייחסותי, לאו דווקא המשפטית - אבל בוודאי הציבורית".

אוחנה הגיב כי "את השמועות על פעולת החקירה הנוראית שבוצעה כלפי ניר חפץ, שמעתי כבר במשך שבועות רבים. המשמעות: סחיטה באיומים (להרוס את התא המשפחתי של העד) והדחת עד - כל זאת על ידי אנשי רשויות אכיפת החוק. היה כאמור מדובר בשמועות שלא הייתה ברורה מידת מהימנותם".

"היו גם פעולות חקירה פסולות אחרות ובכללן התנהלות גורמי האכיפה כלפי ראש הממשלה, כלפי שאול אלוביץ' ומשפחתו, השימוש במעצר בנו במטרה להניעו להחליף עו"ד, ההקלטה בחדר ההיוועצות בעו"ד, ההדלפות הבלתי פוסקות מחומרי החקירה במטרה להשחיר את שמו של נתניהו ולהבאיש את ריחו מול כלל הגורמים - הציבוריים, המשפטיים והפוליטיים - פעולות שנחשפו כבר וזכו לביקורת חריפה משורה של גורמים, בהם יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, פרופ' רות גביזון, הח"מ ורבים נוספים".

"בשבוע שבתחילת חודש זה, נתבקשתי להשיב על שורה של הצעות לסדר, בנושא "המתקפות" על גורמי האכיפה, בין היתר גם על ידי. חברות וחברי הכנסת מהאופוזיציה הם שביקשו את הדיון הזה – לא אני. מה שאמרתי על הדוכן, היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא. זו הייתה ליבת הדיון. אי אפשר למיטב שיפוטי לקיים דיון על הביקורת נגד רשויות האכיפה – בלי לפרט על מה הביקורת. בנוסף, צו איסור הפרסום כלל לא הובא לידיעתי. אני מניח שהובא לידיעתם של כלי התקשורת, אליהן הוא מופנה. יום לפני הדיון, ב-5.11.19, פרסם באתר החדשות News1 העיתונאי יואב יצחק את פרטי המקרה, בפירוט נרחב, הרבה מעבר למה שפירטתי במליאה.

לדברי אוחנה, "לא אמרתי איפוא שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן לא רק בכלי התקשורת, אלא גם בכל אמצעי התקשורת המודרניים והעדכניים (פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ), שפרסמו גם שמות, תמונות ופרטים הרבה יותר אינטימיים ומפורטים. השנה, להזכירכם, היא 2019. בנוסף, אי אפשר להפר צו איסור פרסום שלא הובא לידיעתך (אפילו קיומו של צו איסור הפרסום נאסר לפרסום, כך שניתן לשאול האם כל מי שקרא נגדי כי הפרתי צו איסור פרסום, לא הפר את צו איסור הפרסום בעצמו). ממילא לא היה ברשותי שום חומר לפרסם, זולת מה שפורסם כבר קודם בשלל אמצעי התקשורת המפורטים".

ניר חפץ יאיר נתניהו תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד