י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

פרסום ראשון • מאבק בבירה: רבני 'רמות' יוצאים למאבק על הצביון הדתי בשכונה

רבני השכונה הירושלמית רמות יוצאים למאבק מול העירייה על צביונה של שכונתם לאחר שהחל האכלוס של שכונת 'הקנאטרי' ברמות. במכתב הם מלינים על כך שהבריכה במקום תופעל בשבת וכן על הקמתו של בית ספר ממלכתי במקום • "הדבר הוא עוולה גמורה ובניגוד לכל צדק ויושר"

פרסום ראשון • מאבק בבירה: רבני 'רמות' יוצאים למאבק על הצביון הדתי בשכונה
שכונת רמות בירושלים צילום: Lior Mizrahi/Flash90

פרסום ראשון: בעקבות אכלוסה של שכונת 'הקאנטרי' ברמות, נפתח מאבק על צביונה הדתי של השכונה. רבני השכונה - הרב ישראל גואלמן והרב משה הלפרין - שגרו מכתב אל ראש העירייה משה ליאון בו הם מחדדים את עמדתם בנושאי הצביון הדתי בשכונתם.

הרבנים מתייחסים להפעלת הבריכה בשכונה הקאנטרי וכותבים כי "מכיוון שבין תושבי רמות 85% נמנים על בני הציבור חרדית ואף בשכונת הקאנטרי עצמה רוב התושבים בני הציבור החרדי. ומכיוון שהבריכה נבנתה מכספי הפיצוח ששילמו הרוכשים בקאנטרי, ובנייתה בוצע על ידי משרד השיכון ומועברות על ידם לרשות עיריית ירושלים. מן היושר והצדק כי הפעלת הבריכה ושאר חדרי הספח, יהיו על ידי זכיין חיצוני שיוסכם על ידי כל הצדדים ובאופן שישרת נכונה את כל התושבים בהתאם לחלק היחסי ומבלי לפגוע בהלך הרגשות התושבים המאמנים".

בנוסף מתייחסים הרבנים להקמת בית הספר הממלכתי שעלה לכותרות ופורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ומבהירים כי "אנו מתנגדים לכל הקצאה לבתי ספר אזורים לפני שיש מקום מסודר ותקין לכלל הצרכים של התושבים המקומיים". לטענתם, "לא ידוע לנו על הסכמה שהייתה בנושא וככל שהייתה כזו, הינה שלא על דעתנו כלל ובניגוד למה שכבר גילנו מספר פעמים ברבים כי הדבר הוא עוולה גמורה ובניגוד לכל צדק ויושר ".

הרבנים טוענים עוד בעניין בניית בית הספר הממלכתי-דתי בשכונה, כי "תכנון בית הספר הממלכתי בדווקא במגרש הסמוך לתושבים החרדים והדתיים, מעלה שאלות קשות ומטרידות על המניע של המתכננים ומקבלי ההחלטות בעיריית ירושלים כאילו הם פועלים כנגד כל מוסר וצדק".

הרבנים מבקשים רשימה של הקצאות לטובת בניית מבני דת בשכונה והם דורשים שלא להקצות מבנים לקהילות שאינן לא תושבות השכונה.

עוד דורשים הרבנים במכתב, למנוע שינוי דמוגרפי של תושבי השכונה כאשר הם מציינים את התכנון העירוני להרחבת שכונת רמות וכותבים כי הם מביעים "מורת רוח" מכך שלטענתם "הדבר בא לידי ביטוי באי הבנת הצרכים של רוב תשובי השכונה ובתכנון מגמתי ואידאולוגי על מנת להתערב בדמוגרפיה השכונתית". במכתב הם מתלוננים על בניית פרויקטים של בניינים רבי קומות (מגדלים) "מקומות בילוי וניצול של שטחי פנאי ושטחי ציבור".

עוד דורשים הרבנים, לאפשר לתושבי השכונה לבחור נציגים למינהל הקהילתי השכונתי וטוענים כי "שני המנהלים פוגעים ומפקחים את הציבור החרדי תושבי שכונת רמות המהווים את הרוב המכריע של תושבי השכונה".

 

ירושלים רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד