י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הר נוף לבשה חג

סיום הש"ס לזכרה של הרבנית שמסרה נפשה על השיעור

בזה  אחר זה הגיעו גדולי ישראל לבית המדרש הגדול 'חסדי נפתלי' בשכונת הר נוף בירושלים, שם התקיים מעמד סיום הש"ס שנלמד לזכרה של הרבנית נעמי ברייטקופף ע"ה, שמסרה את נפשה לטובת לומדי הדף היומי • סיקור ותיעוד מהמעמד 

סיום הש"ס לזכרה של הרבנית שמסרה נפשה על השיעור
סיום הש"ס בקהילת חסדי נפתלי צילום: זוהר רווס

המונים ובראשם רבנים, ראשי ישיבות וקהל רב מתושבי הר נוף השתתפו אתמול (ראשון) במעמד שמחת סיום הש"ס בבית הכנסת "חסדי נפתלי", לע"נ הרבנית נעמי ברייטקופף ע"ה שנפטרה לפני מספר חודשים.

זהו הסיום השלישי בבית המדרש שנערך ע"י המרא דאתרא הגר"י ברייטקופף, אך הפעם מדובר במעמד מרגש במיוחד שהוקדש לעילוי נשמתה של הרבנית ע"ה.

את המעמד הגדול פיארו: חבר 'המועצת', הגרב"מ אזרחי, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, הגר"א חדש משגיח ישיבת 'מיר', הגר"ש כץ והגר"י חברוני ראשי ישיבות חברון, ומזכיר 'המועצת' לשעבר, הרב אבישי שטוקהמר.

הרבנים הרחיבו על גדולתה של הרבנית ע"ה, איך מסרה את הנפש עבור השיעור המיוחד שהחל לפני 22 שנה לקהילה של בעלי בתים, עוד בזמן שלא היה נפוץ לימוד הדף היומי כמו היום.

עוד דיברו הרבנים על בעלה, המרא דאתרא הגאון ר' יהודה ברייטקופף, על כך שהקהילה זכתה במגיד שיעור מיוחד, הגר"מ שטרנבוך אף אמר לקהילה: "תנצלו את המגיד שיעור, אל תוותרו לו ותבקשו שיוסיף לכם עוד ועוד מרוחב ידיעותיו בכל התורה כולה".

הגרב"מ אזרחי אף אמר: "אני מכיר את ר' יהודה כבר למעלה מ-50 שנה, כשהוא היה בחור צעיר בישיבת 'חברון', כבר אז הוא היה חריף ועמקן והיום הוא כבר ממש ענק בתורה".

המשתתפים נהנו מסעודה כיד המלך לעילוי נשמתה של הרבנית ובשיאו של הערב לאחר סיום הש"ס ע"י משתתף השיעור, הרב יוסף בירנבוים החל החלק האמנותי בליווי של החזן העולמי מוטי בויאר ששימח את הקהל עם 'אנא עבדא'.

לקראת סיום הערב, אחד ממשתפי השיעור כבר 22 שנה, הר"ר מרדכי קוגל הצליח לרגש את הקהל בסיפורים על המסירות נפש של הרבנית ברייטקופף ע"ה ויבלד"א בעלה הגאון רבי יהודה ברייטקופף.

הערב ננעל בהתרגשות גדולה ובהרגשת התרוממות, כאשר עוד כמה מתפללים קיבלו עליהם להשתתף בשיעור הקבוע ולסיים את הש"ס בעוד שבע שנים וחצי .

הרב יהודה ברייטקופף סיום הש"ס הרב משה שטרנבוך הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד