ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הותר לפרסום

כך עבדה השיטה: נעצרו חשודים שעקצו עשרות לקוחות בנקים

חוקרי יחידת ההונאה של היחידה מרכזית של מחוז, עצרו הבוקר 6 חשודים ביניהם שני אחים בני 25 ו-30, בחשד כי במהלך השנה האחרונה הונו עשרות רבות של אנשים • האחים פתחו אתר למתן הלוואות חוץ בנקאיות ודרשו הפקדה ראשונית לפתיחת הלוואה ואז נעלמו, בנוס, גנבו מספרים של כרטיסי אשראי

כך עבדה השיטה: נעצרו חשודים שעקצו עשרות לקוחות בנקים
שוטר מבצע חיפוש בבית חשוד צילום: דוברות המשטרה

לאחר חקירה סמויה בליווי פרקליטות, ניתן האות והבוקר (שני) פשטו חוקרי יחידת ההונאה של היחידה מרכזית של מחוז צפון על ביתם של מספר חשודים במגדל העמק ועצרו 6 חשודים ביניהם שני אחים בני 25 ו-30, ועוכבו עוד חשודים נוספים, בחשד כי במהלך השנה האחרונה הונו עשרות רבות של אנשים.

מחקירה אינטנסיבית עלה כי האחים פתחו אתר למתן הלוואות חוץ בנקאיות. לאחר שהקורבן מילא את פרטיו באתר, חזר אליו נציג - אחד האחים, וסיפר לו על תנאי ההלוואה בדרך כלל תנאים נוחים ואטרקטיביים מאד, וביקש ממנו להפקיד סכום כסף עבור פתיחת תיק - מיד עם הפקדת הכסף בחשבון האחים היו נעלמים ולא ניתן ליצור איתם קשר.444

האחים השתכללו, והצליחו לאתר מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות בנקים שונים בארץ והשתמשו בהם כדי לרכוש כרטיסי מתנה "GIFT CARD" בסכום נמוך יחסית של 100-150 ש"ח כדי שהקורבנות לא יבחינו בגניבה וכך עשרות לקוחות נעקצו מבלי שידעו על כך, ורק פניית המשטרה אל הקורבנות במסגרת החקירה גרמה להם להבין שנפלו קורבן להונאה.

על פי השיטה שלישית בה נקטו האחים, הם הצליחו לאתר פרטי חשבון בנק של לקוחות שונים, יצרו קשר טלפוני עם אותם לקוחות תוך כדי שהם מתחזים לנציגי שירות מטעם הבנק. ה"נציג" היה מבקש מהלקוח התמים להקריא לו את קוד האימות שקיבל באותו רגע ופרטים נוספים כביכול כדי לאמת שהוא בעל החשבון.

את הפעולה הזו ביצעו במקביל לפתיחת חשבון הבנק של אותו לקוח על גבי המחשב, כאשר אחד החשודים לוחץ על שכחתי סיסמא. אז היו מקלידים את הפרטים שמסר הקורבן, וכך נכנסו לחשבון הבנק של הקורבן ומשכו ממנו במרמה כספים.

החשודים הצליחו באופן זה להונות עשרות אנשים אשר חלקם גילו את התרמית ורבים אחרים כלל לא ידעו על ההונאה עד שחוקרי המשטרה פנו אליהם, הם מיד פנו אל סניף הבנק שלהם אשר השיב להם את הכספים שנגנבו.

היום לפנות בוקר, פשטו החוקרים על ביתם של מספר חשודים, תפסו מסמכים, מחשבים, כ-30,000 ש"ח במזומן וציוד נלווה. 6 החשודים הובאו לבית משפט השלום בטבריה אשר הורה על מעצרם של 5 חשודים עד ליום ראשון (12.1.19) וחשודה נוספת שוחררה בתנאים מגבילים.

עוקץ הונאת אשראי בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד