י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקצינים מיררו בבכי במהלך הטיסה

בקרטון על מושב הנוסעים: כך הוטסו שרידי ראש הנחש • צפו

שרידיו של הארכי טרוריסט קאסם סולימאני ימ"ש הוטסו בטיסה אזרחית, בתוך קופסת קרטון על גבי מושבי הנוסעים, כך גם שאר המחוסלים יחד עמו • בתיעוד שהופץ, ניתן לראות קצינים איראניים בוכים מרורים על המנהיג הנערץ שחוסל • צבא ארצות הברית מודיע על עזיבת עיראק 

בקרטון על מושב הנוסעים: כך הוטסו שרידי ראש הנחש • צפו
הטסת שרידיו של קאסם סולימאני צילום: צילומסך

שרידיו של קאסם סולימאני, המפקד הצבאי האיראני שחוסל על ידי ארה"ב, אוחסנו בארגז קרטון יחד עם שאר המחוסלים, והוטסו מעירק לאיראן על פני שורות של מושבי נוסעים, במטוס היו אזרחים שטסו יחד עם השרידים.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות והגיע גם לידי 'בחדרי חרדים', נראים כמה אנשי צבא איראניים מבכים מרה את חיסולו של סולימאני במהלך הטסת שרידיו, יחד עם שרידי אנשי פמלייתו שחוסלו יחד עמו.

‏בתוך כך, שגרירות ארה"ב בישראל מזהירה את אזרחיה השוהים בישראל, על רקע המתיחות מול איראן כי "ייתכן ירי טילים ללא אזהרה מוקדמת".

לצד זאת, צבא ארצות הברית הודיע הערב (שני) לממשל העיראקי כי הוא ייסוג מהמדינה.

על רקע המתיחות בין איראן לארצות הברית, ‏ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אלמהדי, שוחח בטלפון עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. בהודעה שפרסמה לשכתו של אלמהדי נמסר כי בשיחה הדגיש ראש ממשלת עיראק כי בארצו רוצים למנוע מעיראק להפוך ל"זירת סכסוכים", כך דיווח עומרי חיים ב'כאן 11'.

גם ‏מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש השתתף בניסיונות להרגיע את המצב, ובשיחה עם כתבים בעקבות חיסול סולימאני אמר, כי "המתחים הגיאופוליטיים במאה הנוכחית הגיעו לשיאם".

נשיא איראן חסן רוחאני הגיב, בציוץ בטוויטר לאיומי נשיא ארה"ב טראמפ כלפי ארצו ואמר כי "מי שמתייחס למספר 52 צריך לזכור גם את המספר 290. לעולם אל תאיים על האומה האיראנית". רוחאני רמז למטוס נוסעים איראני שהופל בשוגג על ידי הצי האמריקני מעל מצר הורמוז ביולי 1988, שכל 290 נוסעיו נהרגו.

יצוין כי לעת בישראל נמשכת השגרה ואין כוננות מיוחדת בעקבות החיסול המוצלח שביצעה ארה"ב. בקבינט המדיני-בטחוני שהתכנס היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "חיסול סולימאני אינו אירוע שלנו אלא אירוע אמריקני. לא היינו מעורבים וצריך לא להיגרר לתוך זה".

קאסם סולימאני חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד