ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

תקנות חדשות לחוק הישיבות הקטנות

שר החינוך חתם - והתקנות המסדירות את פעילות הישיבות הקטנות יצאו לדרך. לפי התקנון, לא תהיה התערבות ופיקוח בתכנים ובדרך החינוך של הישיבות הקטנות • פרסום ראשון

בחורי ישיבה במהלך לימוד. צילום: בקהילה
בחורי ישיבה במהלך לימוד. צילום: בקהילה

שר החינוך, גדעון סער, חתם בימים האחרונים על טיוטת התקנות החדשות לחוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים. חוק זה מסדיר את פעילותן של הישיבות הקטנות. התקנות יועברו לדיון בוועדת החינוך של הכנסת ויכנסו לתוקף עם פרסומם בילקוט הפרסומים.

הצורך בהתקנת התקנות החדשות באה בעקבות החוק המיוחד שנתקבל בכנסת, בשנת תשס"ח, המסדיר באופן חוקי את פעילותן ותקצובן של הישיבות הקטנות, ולאור הדיונים שהתקיימו בבג"צ, אשר חייבו הסדרת תקצובן באופן חוקי.

מיד עם היכנסו של גדעון סער לתפקידו, הנחה שר החינוך להכין את התקנות, על מנת שהמוסדות יוכלו לפתוח את שנת הלימודים בצורה מסודרת. טיוטת התקנות קיבלה את אישור השר, לאחר שהתקיימו מספר ישיבות בלשכת שר החינוך ובלשכת סגן השר מאיר פרוש, בשיתוף עם איגוד מנהלי הישיבות.

פרק מיוחד בתקנות מתייחס לנושא ההכרה במוסד חינוך, ובו נאמר כי מוסד חינוך יוכר כמוסד חינוך תרבותי ייחודי חרדי, במידה ויינתן בו חינוך שיטתי הכולל לימודי קודש יהודיים בלבד.

בנושא הרישוי למוסדות ישנו פרק מיוחד בתקנות, בו מפורטות דרכי הגשת הבקשה לקבלת רישיון להפעלת המוסד. נקבע בו, לראשונה, הגדרת 'מוסד צומח' אשר תאפשר לישיבות הקטנות לקבל רישיון מוסד מיד עם הקמתן.

במסגרת התקנון אף הוחלט כי לא תהיה כל התערבות ופיקוח בתכנים ובדרך החינוך של הישיבות הקטנות והכל יהיה כפי הוראת גדולי ישראל. באיגוד מנהלי הישיבות מציינים, כי התקנות נוסחו בהתייעצות ובהוראת ועדת הרבנים לענייני חינוך שמונתה ע"י גדולי ישראל.

חתימת שר החינוך על התקנות התקבלה באיגוד מנהלי הישיבות בסיפוק רב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד