כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שוחים ותורמים

ילדי בית הספר 'חורב' בירושלים מצאו רעיון מקורי כיצד לתרום כסף לעמותת 'יד שרה'. כיצד הפכה השחייה בבריכה למנוף לגיוס כספים לעמותת החסד? ואיך מתקשרת לעניין מצוות סוכה?

שוחים ותורמים

איך אפשר להפוך שחייה בבריכה לתרומה ?

תלמידי כיתה ה' מבית הספר "חורב" בירושלים, התרימו את קרוביהם וידידיהם על כל בריכה שהם שחו במסגרת לימודי השחייה בבית הספר.

מדריך השחייה אליעזר רובינוף מספר: "במשך השנה התלמידים למדו מגוון סגנונות שחייה. כדי לדרבן אותם להתאמן, ארגנו 'שׂחייתון', בו התלמידים התבקשו לגייס תרומות מבני משפחה וחברים על כל בריכה שהם שוחים. התלמידים התרימו את ההורים, סבים וסבתות ושכנים, ובמשך השיעורים שחו הרבה כדי להגדיל את התרומות ליד שרה".

רובינוף הציע להעביר את התרומות ליד שרה כיון שהוא ומשפחתו נעזרו בשירותי יד שרה בעבר. "ישנן שלוש מצוות שעושים אותן בכל הגוף: סוכה, יישוב ארץ ישראל וטבילה במקוה. ה'שׂחייתון', היא מצווה נוספת שנעשתה בכל הגוף! אנו בטוחים שפעילות מיוחדת זו תהווה אבן דרך נוספת לתרומה והתנדבות גם בעתיד. היו תלמידים ששחו 45 דקות ברציפות, עם כל הנשמה", הוא סיפר בהתלהבות.

עם סיום שנת הלימודים, הגיעו התלמידים לבית יד שרה בירושלים כדי להעניק את התרומה ליד שרה. בהצבעה שנערכה בין התלמידים הוחלט לרכוש מחוללי חמצן, מכשירים המיועדים לאנשים הסובלים מהפרעות נשימתיות וזקוקים לחמצן בתכיפות. לתלמידים הוענקו תעודות הוקרה על יוזמתם ופעילותם.

"התרמתי 12 אנשים ואני מרגיש שתרמתי תרומה גדולה", סיפר מיכאל ברנדס ששחה כק"מ. חברו דוד גנזל הוסיף: "בזכות התרומה יהיו יותר אנשים שיוכלו לקבל סיוע בנוחות רבה יותר" ושי טננבום ששחה 1,222 מטר סיכם כי "הכסף שהתרמתי הלך למטרה טובה ולאנשים טובים".

שלמה לוברבום, מנכ"ל יד שרה אומר: "אני מתרגש מהרעיון המקורי ומהביצוע. המשבר הכלכלי העולמי משפיע גם על יד שרה, ובמקביל מספר הפונים ליד שרה גדל. לכן אנחנו מעריכים את התרומה כפליים. נשמח לשמוע על קייטנות ובתי ספר נוספים שיאמצו רעיון זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד