י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרץ בגסות רוח את חומות השבת

המודיע: ההצפות בתל אביב - בגלל חילולי השבת של רון חולדאי

בעיתון 'המודיע' החסידי מאשימים את חילולי השבת של רון חולדאי במחדל הגשמים • במאמר נכתב בין היתר כי "חולדאי צריך לשאול את עצמו מה קרה השנה ולמה בשבת? אולי מן השמים שלחו לו רמזים שיש קשר בין חילול השבת הרשמי לבין ההצפה של עירו שהמיתה שני תושבים?" 

המודיע: ההצפות בתל אביב - בגלל חילולי השבת של רון חולדאי
רון חולדאי צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

בעיתון 'המודיע' מתייחסים הבוקר (שלישי) לאסון המעלית בתל אביב כתוצאה מהגשמים שירדו בשבת האחרונה בעיקר בתל אביב, במאמר שמתפרסם בעיתון מצטטים את דברי ראש העיר רון חולדאי שאמר שלא יתפטר רק אם יוכח שהוא אשם וגם אז ישקול זאת. 

כותב המאמר מ. שלום מגדיר את האמירה כ'בדיחה' וכותב "עד כמה שידוע מעולם לא הוצפה תל אביב בכמויות כה אדירות של גשם ביום השבת. דווקא בשבת זו, שבתות ספורות בלבד לאחר שחולדאי הפעיל תחבורה בשבת קרה לראשונה בהיסטוריה שירד מבול שכזה על העיר ביום השבת". 

"חולדאי לא צריך לחכות שתוכח אשמתו. הוא יודע היטב שלפניו לא קם ראש עיר בתל אביב לחלל את שבת קודש בצורה כה עירונית רשמית. הוא יודע היטב שהוא פרץ בגסות רוח ובנפש מורדת את חומות השבת. אשמה זו ידועה ואינה צריכה הוכחה". 

"חולדאי צריך לשאול את עצמו: מה קרה השנה ולמה דווקא בשבת? אולי מן השמים שלחו לו רמזים שיש קשר בין חילול השבת הרשמי לבין ההצפה של עירו שהמיתה שני תושבים? אולי אכן אין זה 'מקרה'". 

כותב המאמר מסביר מדוע אפשר לומר כך, "מי המבול התל אביבי זרמו באדיר אל הים הגדול בכמויות שיכלו להרים את הכינרת בהרבה סנטימטרים, כשבדרכם הימה הם סוחפים הרבה ערימות אדירות של עפר ובוץ וכך גם גרמו שמי הים הסמוכים לחוף קיבלו מי שופכים מלוכלכים". 

"זה לא סתם", כותבים ב'המודיע', "כאשר יש ראש עיר שאזרחים תובעים את התפטרותו בגלל שהוא אחראי למחדל הקשה של חוסר עשייה במערכת הביוב, והוא אומר שאם תוכח אשמתו הוא 'ישקול זאת' מותר לכוון אותו לאסון חילולי השבת שהביא על עירו". 

בסיום המאמר נכתב: "כן, מר חולדאי תודה על אשמתך. תקבל אחריות. אל תתפטר רק שקול בחיוב לבטל את התחבורה בשבת, כדי שיבואו על עירך רק גשמי ברכה. שמור את השבת והשבת תשמור על תל אביב". 

רון חולדאי תל אביב עיתון המודיע חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד