י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערה

הראש"ל על עולי בריה"מ: גויים שונאי דת; ליברמן: להדיח את הרב

בעקבות דברי הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שנחשפו הבוקר - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן זועם וקורא להדיח את הרב הראשי - "דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר" • לפיד: "על הרב להתנצל על דבריו החמורים" • מלכיאלי ללפיד: "אל תטיף מוסר לרבנים, מי שמך"

הראש"ל על עולי בריה"מ: גויים שונאי דת; ליברמן: להדיח את הרב
ליברמן והרב הראשי צילום: תומר נויברג וגרשון אלינסון, פלאש 90

בעקבות דברי הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שנחשפו הבוקר (שלישי) בויינט - יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן קורא להדיח את הרב הראשי. גם הצמד בני גנץ ויאיר לפיד קורא לרב הראשי "להתנצל על דבריו המבישים והחמורים", כך לדבריהם.

הסערה מגיעה בעקבות פרסום דברים חריפים שאמר הראשון לציון הגר"י יוסף כנגד חלק מהעולים מברית המועצות, ובין השאר התייחס גם להתקפות מצידו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן והמפלגות האנטי דתיות.

בתיעוד שפורסם בווינט אמר בין היתר הראשון לציון כי, "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

לדברי הרב, "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". שבדבריו שנאמרו בכנסת בשבוע שעבר בירושלים טען הראשון לציון כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון והולכים למנזר".

כאמור, מי שמיהר לתקוף את דבריו של הראשון לציון היה יו"ר ישראל ביתנו. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק הרוסי שלו, כתב ליברמן: "רק לפני ימים ספורים לעג הרב הראשי לישראל לציבור החילוני, כשייעץ להם לנסוע לאשדוד ולאכול חזיר והנה היום הוא כבר מסית נגד ציבור יוצאי חבר העמים, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה".

"הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג.

"אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית".

קורא להדיח את הרב הראשי. הפוסט של ליברמן הבוקר. צילום: פייסבוק

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בתגובה: "על שנאת חינם חרב בית המקדש. טוב יעשה הרב הראשי הספרדי אם יתנצל בהקדם על דבריו. החזון הציוני עודד עלייה וקיבוץ גלויות לארץ ישראל ומדינת ישראל מאז ראשית הציונות. התבססנו צבאית, כלכלית ותרבותית, בין השאר, בזכות העלייה מברית המועצות- עליה שהביאה איתה מטען תרבותי, מדעי וחברתי מבורך".

לדבריו, "הישראלים דוברי הרוסית, אלו שעלו ואלו שנולדו כאן הם שווים בין שווים בחברה הישראלית. הם פטריוטים המשרתים בצה"ל, הם נמצאים בכל עמדות המפתח במדינה. ואנחנו נדאג שהמגמה הזו תגדל ותתחזק. עוצמתו של העם היהודי באחדותו".

מיאיר לפיד נמסר בתגובה: "עולים מבריה״מ לשעבר הם לוחמים בצה״ל המגינים על חיינו, העולים הם רופאים ורופאות, אחים ואחיות הנמצאים עכשיו בבתי החולים ומצילים את הורינו ממוות. העולים הם הבסיס לתעשיית ההיי-טק הישראלית ותרומתם לכלכלה ולחברה הישראלית היא מופלאה וחיונית. העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל״כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך״? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים".

מנגד, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מיהר לתקוף את דבריו של לפיד ואמר: "אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים. כל מילה הנאמרת ע"י הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל"צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם".

אביגדור ליברמן הרב יצחק יוסף יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד