י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טבין ותקילין

המחבל יפצה את פצוע הדריסה ביותר ממיליון ש"ח

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי על המחבל מוראד רג'בי שדרס את עתניאל אלקיים בירושלים לפני כשלוש שנים, לפצותו במיליון ש"ח

המחבל יפצה את פצוע הדריסה ביותר ממיליון ש"ח
נסיון פיגוע דריסה בשומרון צילום: הצלה יו"ש

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי על המחבל מוראד רג'בי שדרס את עתניאל אלקיים בירושלים לפני כשלוש שנים, לפצותו במיליון ש"ח. בנוסף יפצה המחבל את חברו של אלקיים בכ-30,000 ש"ח, על תמיכתו באלקיים בעת הפציעה. כמו כן, ישלם המחבל את הוצאות המשפט על סך 134,000 ש"ח.

הפיצויים נפסקו לאחר שאלקיים הגיש באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו תביעה אזרחית נגררת נגד המחבל, והאחרון לא הגיש כתב הגנה כנדרש. או אז הגיש עו"ד בלייכר בקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה, והשופט נענה לה.

בבקשה כתב עו"ד בלייכר כי "התקיפה נעשתה בתכנון מוקדם ובשימוש בכמה אמצעים, על מנת לנסות להשיג תוצאה קטלנית אשר בפועל פצעה את התובע באורח בינוני וגרמה לו נכות ממשית, כל זה על רקע גזעני לאומני כנגד מותקפים בעלי חזות יהודית".

כמו כן, תיאר כיצד חברו של אלקיים, התובע השני, "סעד וסייע לתובע באופן יום יומי במשך שלושה חודשים, בזמן שהתובע היה מרותק לכסא גלגלים ומוגבל בניידות ובפעולות שגרה רבות".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ברך על החלטה, "אנו מברכים על פסק הדין אשר משית על המחבל פיצוי עונשי משמעותי. המלחמה במחבלים צריכה שתהא בכל המישורים ואנו שמחים על הזכות שבידנו לפעול במישור הכלכלי נגד המחבל. בכוונתנו לפעול בהמשך להפעלת עיקולים כנגד כספיו של המחבל בין כותלי הכלא ומחוצה לו".

פיגוע הדריסה התרחש לפני שלוש שנים. בתביעה שהגיש אלקיים נגד המחבל תואר כי בעוד התובע וחבר נוסף צעדו סמוך למלון הר ציון בירושלים שמעו "רעש של מנוע מכלי רכב המאיץ מאחוריהם, אופנוע הנהוג בידי הנתבע התנגש במכוון בעוצמה רבה בתובע מאחור – בצדו השמאלי, מעוצמת ההתנגשות הועף התובע באוויר ונפל עלה ארץ".

בהמשך התביעה נכתב כי "הנתבע קם והחל ללכת לעבר חברו של התובע תוך שהוא מחזיק בידו הימנית את קסדת האופנוע ובידו השמאלית סכין באורך 11 ס"מ, אותה הכין מבעוד מועד - בעת שתיכנן לבצע את הפיגוע".

עוד תואר כי "חברו של התובע נלחם על חייו ונאבק בנתבע. בשלב מסוים הסכין לא היתה יותר בידי הנתבע – או אז החל הנתבע לתקוף את חברו של התובע באמצעות קסדת האופנוע תוך שהוא הולם בפניו שלוש פעמים באמצעותה".

כתוצאה מכך נפצע אלקיים, סבל מפגיעות בגפיים, חבלות בפנים ונזקק לתפרים בראשו. חברו שהיה עימו נפצע אף הוא. כאמור, פסק השופט פיצויים של מיליון ש"ח לאלקיים, כ-30,000 ש"ח לחברו וכן 134,000 ש"ח הוצאות משפט.

פיגוע דריסה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד