י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחיו הבכור של זקן הפוסקים

בד"ה: רבי דוב התמוטט בדרך למנחה ונפטר

בגיל 96 הלך לעולמו הגאון רבי דוב שטרנבוך זצ"ל, שהיה מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק ונודע כאחד שידע את כל הש"ס בעל פה בעיון 

בד"ה: רבי דוב התמוטט בדרך למנחה ונפטר
הגאון רבי דב שטרנבוך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר בצהריים באופן פתאומי הגאון רבי דוב שטרנבוך זצ"ל, מגדולי תלמידי החכמים בעיר בני ברק והוא בן 96.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי היום (שלישי) בצהריים עלה רבי דוב במדרגות כולל וואלוז'ין בבניין ישיבת גאון יעקב ברחוב נחמיה, עת היה בדרכו לתפילת מנחה ולפתע התמוטט. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את פטירתו למגינת לב. 

בפעילות זק"א תל אביב הושג ויתור על הבקשה להעברת גופתו של רבי דב לבדיקה שלאחר המוות.

הגר"ד זצ"ל נולד בלונדון, לאביו רבי אשר שטרנבוך זצ"ל ולאמו מרת דבורה ע"ה בת הרב שלמה זלמן פינס זצ"ל מחבר ספר 'פנס שלמה'. הוא היה מצאצאיו של הגר"א מוילנא.

בבחרותו למד בישיבה של הגאון רבי משה שניידר זצ"ל בלונדון. ושימש כמלמד בסמינר המפורסם בגייטסהד, רבי דוב היה חבורתא של הגאון רבי אברהם גורביץ ראש ישיבת גייטסהד. 

כל חייו התהלך בצניעות, והיה תלמיד חכם עצום שידע את כל הש"ס על בוריו. 

היה בקשר רציף עם אחיו הגאון רבי משה שטרנבוך זקן הפוסקים ואף הגר"מ ביקרו בביתו לפני כחודש לאחר הלווית הגר"א שכטר זצ"ל. הגר"מ שטרנבוך התבטא מספר פעמים בפני תלמידיו כמה וכמה פעמים "ר' דוב הוא תלמיד חכם יותר גדול ממני". 

קשר מיוחד היה לו עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורבי דוב היה מגיע פעמים רבות לביתו של הגר"ח ברחוב רשב"ם בעיקר שהיה מוציא ספר חדש.

פעם אף שלח פעם מכתב לרבי חיים בשאלה האם הוא יכול לבקש מהציבור שלא יקומו לכבודו שנכנס לבית כנסת, שר התורה ענה לרבי דוב שזה מצווה שלהם ושלא ייקח להם את המצווה. 

בביקור אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: באדיבות המצלם

חלופת מכתבים על כל הש"ס של רבי דוב זצ"ל הופיעו בספרי 'משמר הלוי' יחד עם הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל. הוא ידע ש"ס בעיון בעל פה ואף כתב הערות על כל הש"ס. 

אחיו היה הגאון המפורסם רבי אליהו שטרנבוך זצ"ל, ראב"ד אנטוורפן נפטר בחודש תמוז תשע"ז. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי', אחיו הוא זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך ראב"ד 'העדה החרדית' ואחותו הרבנית סולובייצ'יק אשת יבלחט"א זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק.

מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 מביתו ברחוב רבי נחמן מברסלב בבני ברק ובשעה 22:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בחלקה שקנה בימי חייו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הביקור האחרון. אחיו הגר"מ שטרנבוך בביקור אצל הגר"ד זצ"ל לפני כחודש. צילום: באדיבות המצלם

הרב משה שטרנבוך ישיבת גאון יעקב הרב דוב שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד