י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי ישחק שחמט ומי יאסוף כסף

מיוחד • הרבי חשף: מה עשו אדמו"רי ויז'ניץ בניטל

מה ביקש הרבי מאברכי החסידות שיעשו ביום ה'ניטל'? מה הרבי ביקש מהבחורים? ומי מאדמו"רי בית ויז'ניץ שיחק 'שח מט' • התמליל המלא 

מיוחד • הרבי חשף: מה עשו אדמו"רי ויז'ניץ בניטל
האדמו"ר מויז'ניץ צילום: שוקי לרר

לראשונה נחשף תמליל מיוחד עם דבריו של הרבי מויז'ניץ, שסיפר ארוכות אמש (שני) למקורביו אודות ימי ה'ניטל' שבהם נהגו החסידים שלא ללמוד. כיצד נהגו אצל אדמו"רי בית ויז'ניץ, מה היו עושים וממה נמנעים 'באותו היום'?

'בחדרי חרדים' מביא תמליל מדבריו של הרבי:

"חייבים היום ללמוד את הדף היומי מוקדם, בגלל שאחרת יצטרכו להישאר ערים להשלים את הדף, לאחר חצות הלילה" פתח הרבי. "אני רוצה לדבר לאברכים על יום הניטל, בסעודה שלישית ביקשתי מהבחורים של הישיבות שילכו לישון מוקדם, ושיקומו בעשרה בטבת בשעה 4:00 לפנות בוקר, כעת אני רוצה לדבר לאברכים".

"אברכים יכולים בניטל לאסוף כסף, יש לי קופה של "אהבת שלום", (כידוע מקדמת דנא, אצל חסידי ויז'ניץ בעולם, שהרבי בעל "אהבת שלום" זי"ע היה לו קופת צדקה, שהיה מחלק מידי יום צדקה לעניים, ואף פעם זה לא התרוקן, היה נס שכל פעם הקופה הייתה מלאה מ.ו.)".

"בחורים לא יכולים לאסוף" פסק הרבי "אבל אברכים כן יכולים, לאסוף כסף בבתי המדרשות. הבחורים יכולים לשחק שחמט ודומינו, אבי רבינו הישועות משה זי"ע, סיפר שהוא היה לומד "שם הגדולים של החיד"א".

הרבי המשיך ואמר, כי "אני מאוד לחוץ עם כסף, מי שיכול לאסוף ולהביא, לקופת 'אהבת שלום' שיביא, לא משנה איזה כסף, מטבעות או שטרות כל הסוגים וכל המטבעות". 

בנוסף סיפר הרבי, כי "פעם בליל פורים אצל זקני האמרי חיים זי"ע, אבי שהיה אז רב השיכון, היה צריך דחוף כסף וכולם הכניסו לו סכומים יפים".

אחד הנוכחים  שאל את הרבי, האם סבו הרבי ה'אמרי חיים' מויז'ניץ שיחק שחמט? הרבי השיב: "אני זוכר שסבי שיחק שחמט, הוא שיחק עם הרה"ח ר' יהושע ורטיייהמר ז"ל, מחשובי הבעלי בתים דאז. הרב ורטהיימר סיפר לי פעם, שהוא היה חייל ששירת בצבא, וידע טוב, אבל השתדל כל פעם במשחק, שהרבי ה"אמרי חיים" ינצח במשחק". 

"האבא הרבי זי"ע לא שיחק שחמט, רק עשה חשבונות של כל השנה" סיפר הרבי. 

חסידות ויז'ניץ ליל ניטל שח מט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד