ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"בוטה וגזעני"

ליברמן ליועמ"ש: פתח חקירה נגד הרב הראשי

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב הראשי לישראל • "הרב הראשי אף הגדיל לעשות והטיל ספק ביהדותם"

ליברמן ליועמ"ש: פתח חקירה נגד הרב הראשי
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן, פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, באמצעות עורך הדין איתן הברמן, בדרישה שיפתח בחקירה נגד הראשל"צ הגר"י יוסף, בעקבות דבריו נגד העולים הגויים מברית המועצות. בין יתר הדברים אמר הרב הראשי על עולי רוסיה: "קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת" ו"גויים גמורים".

"לאחרונה, במהלך כנס הרבנים השנתי של המדרש הספרדי" כך נפתח המכתב, "הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נשמע כאשר הוא מתבטא בציבור, באורח בוטה וגזעני כלפי ציבור העולים מקרב מדינות חבר העמים. הרב נשמע משתלח בציבור העולים תוך כדי שהוא מכנה אותם "קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת" ו"גויים גמורים". הרב הראשי אף הגדיל לעשות והטיל ספק ביהדותם בתוארם כ"הולכים בימי ראשון לכנסייה, הולכים למנזר".

"עוד האשים הרב הראשי" הם כותבים "כי 'מסות של גויים גמורים' הם אלו 'המצביעים למפלגות אנטי דתיות', כאשר ברי כי הוא מפנה טענותיו אלו כנגד מרשינו. דברים אלו מהווים הסתה חמורה לגזענות כנגד מרשינו, כמו גם כלפי ציבור הבוחרים אותו הם מייצגים".

"יתרה מכך" הם מוסיפים, "הרב הראשי לישראל נשמע כי הוא אף מלין על זכותם של עולי מדינות חבר העמים לעלות למדינת ישראל, משום שלטענתו אינם יהודים כלל, ופרצה מקלה בחוק השבות מאפשרת זאת. בהמשך לדברים אלו הנחה הרב את הדיינים העוסקים בגיור (הכפופים לו), שלא לעסוק בגיור בתפוצות, וכן לא להכיר בגיורם של אלו אשר עברו גיור בבתי הדין הממלכתיים לגיור. ברי, כי הנחיות אלו מכוונות כלפי גיורם של עולים ממדינות חבר העמים".

העו"ד מוסיף בשם ליברמן וכותב, כי "יש לראות בחומרה דברים אלו, היוצאים מפיו של היושב בראש מוסד הרבנות הראשית במדינת ישראל, ומכהן כרב ראשי בישראל. לאור דבריו האמורים ספק רב אם ביכולתו להמשיך ולכהן במשרה ציבורית זו".

"בנסיבות שנוצרו" נכתב, "לא נותר אלא לפנות אליך בדרישה כי תפעל בהתאם לסמכות הנתונה לך ותמצה עם הרב הראשי את הדין".

"אשר על כן" דורש העו"ד מהיועמ"ש בשם מרשו, "הינך מתבקש להורות על פתיחת חקירה לאלתר כנגד הרב הראשי, יצחק יוסף בשל הדברים שלעיל".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אביגדור ליברמן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד