י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמים סגורים

פרסום ראשון: איסור גורף בישיבה הגדולה בישראל על טיסות לחו"ל

רפורמת 'השמים הפתוחים' שגררה עמה תחרות חסרת תקדים בין החברות, גררה אליה גם בחורי ישיבות רבים שגילו עולם - מחירי רצפה ליעדים רבים ובישיבת מיר גילו את הפרצה. מכתב שפרסם ראש הישיבה בחתימת ידו של שר התורה, הגיע לידי 'בחדרי חרדים' - האוסר על יציאה מהארץ

פרסום ראשון: איסור גורף בישיבה הגדולה בישראל על טיסות לחו"ל
היכל ישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

עוצר בישיבת מיר בירושלים על טיסות לחו"ל באמצע הזמן. ראש הישיבה החתים את שר התורה הגר"ח קנייבסקי וההוראה הברורה לבחורים שאין לטוס עקב הפרצות החמורות.

מכתבו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל בעניין טיסות של בחורים באמצע הזמן לחו"ל, אליו גם הצטרף שר התורה הגר"ח קנייבסקי מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הגרא"י פינקל במעונו של הגר"ח קנייבסקי. צילום: בעריש פילמר

הסיבה למכתב המדובר, מדיניות השמים הפתוחים בישראל שבמחירי רצפה. בחורי ישיבות גילו עולם וטסים הלוך ושוב לאירופה ובפרט בימי החורף שאז הטיסות עוד יותר זולות.

במכתבו כותב הגרא"י פינקל בצורה ברורה: "היות ולאחרונה נתרבו הפיתויים בעניין הנסיעה לחו"ל באמצע הזמן, ורבו בזה המכשולות והסכנות ברוחניות ובגשמיות וזו פירצה נוראה ופריקת עול תורה ח"ו".

"הננו להודיע כי אין לנסוע לחו"ל באמצע הזמן בשום פנים".

על המכתב גם הצטרף בכתב ידו ובחתימתו, גם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שכתב: "ודאי הוא איסור גמור בכל הזמנים  לצאת לחו"ל אם לא ההיתרים המפורשים ברמב"ם ויש להיזהר בזה מאוד".

כזכור, בעבר דווח ב'בחדרי חרדים' על בחורי ישיבות שטסו באמצע הזמן ובעקבות כך גם עפו מהישיבה. המידע מתקבל בישיבות גם בגלל הסנכרון שיש לוועד הישיבות עם הצבא.

ישיבת מיר אליעזר יהודה פינקל שמים פתוחים טיסות לחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד