י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שערורייה של ממש

הסערה החרדית הבאה? רבנים מכל החוגים נגד הרפורמה בקבורה

מנהל התכנון מקדם רפורמה בקבורה, בניגוד לעמדת גדו"י. חכם שלום כהן קורא להחרים את הכנס שייערך מחר ביוזמת מינהל התכנון במשרד האוצר. שר התורה ובבד"ץ 'העדה' פסקו שאין לקדם את הרעיון המנוגד להלכה וחובה על כל מי שעוסק בנושא לסייע ולפעול בעד קבורת השדה

הסערה החרדית הבאה? רבנים מכל החוגים נגד הרפורמה בקבורה
מעדר צילום: unsplash

בניגוד לעמדת גדולי ישראל ייערך מחר (רביעי) בירושלים כנס בנושא 'ליקוט עצמות', רפורמה בקבורה שנחשפה לראשונה בסוף השבוע בעיתון 'מקור הראשון'.

מי שעומדים מאחורי יוזמת הכנס הם אנשי מינהל התכנון והבניה במשרד האוצר וקבוצת רבנים המזוהה עם רפורמות שונות בשירותי הדת. אמש פורסמה בעיתון 'יתד נאמן', כתבה נגד הכנס והעומדים בראשו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין משתתפי הכנס, צפויים לקחת חלק הגאון הרב יהודה דרעי רב העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורב העיר בת ים, השר לשירותי דת יצחק וקנין ומנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס.

רבנים העוסקים בתחום הקבורה הגדירו את הכנס "כשערורייה של ממש". משרד האוצר מנסה לקדם יוזמות הקשורות להלכה ולקבוע עמדה מבלי לקבל את עמדת הרבנות הראשית לישראל" הגדיר זאת אחד מהרבנים, "אנחנו יודעים איך זה מתחיל, קודם כל מסמנים את המטרה ואח"כ דואגים שכמה קלי דעת יצטרפו אליה ולאחר מכן את הנעשה אין להשיב". במהלך השבוע האחרון ניסו העסקנים למנוע את השתתפותם של הרבנים ובכירי המשרד לשירותי דת בכנס.

בדיון חירום שנערך אמש (שני) בבד"צ 'העדה החרדית', בו השתתפו הגאון הרב אברהם יצחק אולמן, הגאון רבי יהושע רוזנברגר והגאון הרב יהודה פישר, כתבו הדיינים על חומרת האיסור לעסוק בנושא ולתת יד לרעיון המנוגד להלכה.

גם שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי אסר לעסוק בנושא המנוגד להלכה: "ועל כן הנני בזה לחזור ולעורר שאין לשנות כלל וכל המשנה ידו על התחתונה", כותב שר התורה במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

כמו כן, הערב עלו רבנים העוסקים בתחום הקבורה למעונו של ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה ושמעו ממנו על חומרת האיסור, חכם שלום הוסיף בכתב ידו: "הנני להוסיף שעפ"י הנאמר אין להתכנס ולדון בנושא זה". בעקבות מכתבו של חכם שלום, צפויים לבטל את השתתפותם מהכנס – הגאון הרב יהודה דרעי, השר וקנין ומנכ"ל משרדו.

רב החברא קדישא וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורב העיר בת ים  הגאון רבי יעקב רוזה הוציא מכתב התנגדות גורף בו הוא מציין כי אין למנהל שום תוקף לדון בנושא זה שבו יכולים להכריע ולהחליט אך ורק חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. "ועל אף הזמנתם, איני משתתף בכינוס זה" כתב הרב רוזה.

ממינהל התכנון נמסר ל'בחדרי חרדים': "מינהל התכנון הינו גוף מקצועי שאחראי על תכנון מדינת ישראל לדורות הבאים, וחובתו לדון בנושא זה לאור הגידול באוכלוסיה והמחסור בשטחים פתוחים. למינהל התכנון אין כל כוונה לעסוק בנושאי דת והלכה או לקבל כל החלטה בנושא הקבורה בישראל.  הכנס המתקיים היום הינו כנס מקצועי בלבד וכל מטרתו שיתוף ציבור ובחינה של נושא אתגרי הקבורה בישראל".

חכם שלום כהן תכנון ובנייה ליקוט עצמות רפורמה במערך הקבורה בדצ העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד