י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הטרור הנאצי דומה"

צפו: המסר של הנשיא אסד לצד אורחו מרוסיה

"סביכם נלחמו גם בטרור הנאצי לפני כמה עשורים וניצחו אותו והצילו כך את אירופה. אנחנו עומדים בפני טרור דומה", כך אמר נשיא סוריה בנוכחות אורחו נשיא רוסיה פוטין • צפו בדברים

צפו: המסר של הנשיא אסד לצד אורחו מרוסיה
פוטין בפגישה עם אסד בעבר צילום: תקשורת הקרמלין

בפגישה שנערכה אתמול (שלישי) בדמשק בין נשיא סוריה בשאר אל אסד, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודה אסד לאורחו על ביקורו בדמשק ובירך את החיילים הרוסים הנמצאים בסוריה "על ההישגים הגדולים שהגיעו בשנים האחרונות במהלך הלחימה בטרור". הוא אמר כי הדבר לא מפתיע שכן "סביכם נלחמו גם בטרור הנאצי לפני כמה עשורים וניצחו אותו והצילו כך את אירופה. אנחנו עומדים בפני טרור דומה", אמר.

ב'כאן 11' דווח, כי היועצת המדינית והתקשורתית של נשיא סוריה, בות'ינה שעבאן, אמרה בראיון לערוץ אלמיאדין: "ביקורו של פוטין בדמשק הוא חגיגה של הנצחון והחזרת הבטחון לבירה הסורית, מותו של סולימאני הוא התחלה חדשה עבור ציר ההתנגדות בעימות מול הטרור, תקיפתו מהווה תקיפה על ציר ההתנגדות כולו, ההחלטה לחסלו היא ציונית ולא משרתת את אינטרס העם האמריקני, הפגישה של פוטין ואסד בדמשק היא חלק מהתגובה על חיסולו שתהיה גדולה ממה שחושבים".

בתגובה לחיסולו של סולימאני, העביר אתמול הפרלמנט באיראן "חוק פעולת נגד" לפיו כל הבכירים שלקחו חלק בחיסולו של סולימאני ואנשי הפנטגון והחברות והארגונים הכפופים לו, יחשבו כ"ארגוני טרור". מדובר בתיקון\הרחבה של חוק קיים שעבר במדינה באפריל 2019 והגדיר את ה-"USCENTCOM", הפיקוד המרכזי של ארה"ב האחראי על המזה"ת, כארגון טרור. במסגרת "חוק פעולת הנגד" אותו אישר היום הפרלמנט באיראן הוחלט גם לחזק את תשתיות "כח קודס" במשמרות המהפכה באמצעות העברה של 200 מליון יורו מרזרבות הקופה הלאומית לטובת פיתוחו.

אתמול הפרלמנט באיראן דן בחוק מהיר שיחזק את היכולות של כוח קודס האיראני כדי שיוכל להגיב על חיסולו של קאסם סולימאני. יו''ר הפרלמנט אמר כי האזור נכנס לתקופה חדשה לאחר חיסולו של סולימאני ולא יחזור למצב שלפני החיסול.

בשאר אסד ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד