י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כחודש אחרי הפיגוע הרצחני

צפו: הילד שניצל מהתופת, נאם בשמחה והודה להשם

כחודש לאחר שניצל מהתופת, כשקיבל החלטה נבונה שהצילה את חייו, הילד שלום נחמן רייז מהקהילה בג'רזי סיטי, נשא דברי הודאה להשם בתוך רבים בשמחת שבע ברכות שחגג מנהל הת"ת | הוא ציטט פסוקי הודאה וריגש את הנוכחים

צפו: הילד שניצל מהתופת, נאם בשמחה והודה להשם
הילד שלום נחמן רייז צילום: צילומסך

הילד שלום נחמן רייז, שניצל מהטבח בג'רזי סיטי, נאם בשמחה משפחתית של מנהל התלמוד תורה בו הוא מתחנך, הר"ר עזריאל יהודה ראטה והודה על הנס הגדול שאירע לו.

שלום נחמן, שמתיעוד מצלמות האבטחה, נראה כי היה ממש פנים אל פנים מול הרוצחים כשנכנסו למרכול הכשר בג'רזי סיטי, התעשת תוך שניה וברח מהמקום, נאם בשמחה, והודה להקב"ה על כך שניצל. כזכור בפיגוע הקשה בג'רזי סיטי, נרצחו שני חרדים, שוטר אחד, ועובד המרכול הכשר. הילד שלום נחמן הגיע לדלת של הת"ת, ועמד מטרים ספורים מהרוצחים שירו לכל עבר, הוא ברח וניצל.

הילד הודה על הניסים בפני המשתתפים, והקריא פסוקים מלאי אמונה, "אודה השם בכל לבב". שלום נחמן אמר כי הוא מודה להקב"ה על כך שכולם יושבים יחד בריאים ושלמים, ועל כך שהילדים של התלמוד תורה יחד עם צוות החינוכי, ניצלו מהטבח. הילד הקריא את הפסוק "ואל תטשנו השם אלוקינו".

כזכור ב-11 בדצמבר 2019, שני רוצחים פתחו במסע ירי במרכול בג'רזי סיטי, שם כאמור ילדי התלמוד תורה, שקיר מפריד בינו לבין המרכול - ניצלו מהטבח.

אך הילד שלום נחמן היה ברחוב בעת הירי, וניצל בנס ברגע האחרון, ונצפה נמלט מהיריות, הוא הגיע לנחם את משפחתה של הנרצחת מינדל לאה פרענץ הי"ד בג'רזי סיטי, וסיפר את מה שהתרחש באותו יום שלישי ארור, אז נרצחה אם המשפחה במרכול שבבעלותה על ידי שני המרצחים.

הילד סיפר למשפחות פרענץ וגרינפלד בשבעה, "בגלל שלמדתי ברציפות, שלחו אותי מהכיתה להביא שוקולד מהמשרד ליד, הלכתי רגיל וחזרתי מיד, הגעתי כבר לדלת של החיידר, רציתי לפתוח את הדלת עם הקוד של המנעול, פתאום שמעתי ירייה, הסתובבתי וראיתי אנשים רצים, זה היה נראה לי מעניין, אבל חלמתי לרגע, ואז ראיתי את הגוי יורה ברובה לתוך החנות כמה יריות".

"חשבתי שאספיק לפתוח את הדלת עם הקוד", סיפר הילד, "אבל בשנייה אחת הבנתי שאני חייב לברוח, ורצתי יחד עם עוד אנשים, ונכנסתי לבית של אחד מהאנשים של הקהילה, במשך חמש שעות הייתי שם, שמעתי יריות בלי סוף, הלכתי לישון מאד מאוחר, ולקח לי הרבה מאד זמן להירדם".

הטבח במרכול החרדי בג'רזי סיטי שלום נחמן רייז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד