י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המומחה מזהיר

המומחה מזהיר: אם שיעור תעסוקת חרדים לא יעלה, הממשלה תהיה בבעיה

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מרדכי אלישע מזהיר בוועידת ההייטק החרדי 2020: "אם שיעורי התעסוקה והפריון של הציבור החרדי לא יעלה, בעתיד, הממשלה לא תצליח לספק את רמת השירותים לאזרח הניתנים היום במשק

המומחה מזהיר: אם שיעור תעסוקת חרדים לא יעלה, הממשלה תהיה בבעיה
מרדכי אלישע צילום: המצלם

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מרדכי אלישע דיבבר היום בועידת ההייטק החרדי 2020 בה משתתפים אלפים ובדבריו הזהיר, כי "אם שיעורי התעסוקה והפריון של הציבור החרדי לא יעלה, בעתיד, הממשלה לא תצליח לספק את רמת השירותים לאזרח הניתנים היום במשק. לכן על המנהיגות החרדית להירתם ולהוביל את נושא התעסוקה, יחד עם הממשלה, למען הקהילה החרדית ולמען האוכלוסיה והמשק כולו."

ועידת ההיטק החרדי הראשונה מסוגה נפתחה הבוקר (רביעי) במלון וולדרוף אסטוריה בירושלים ומשתתפים בה אישי ציבור לצד בכירים במשק ואלפים נוספים.

הוועידה מתכנסת בשיתוף גורמי ממשלה וציבור לאור הצורך המיידי של תעשיית ההייטק בעוד למעלה מ-10,000 עובדים מיומנים, והפונטציאל הלא ממומש של כוח האדם האיכותי מהציבור החרדי.

למרות הקצאת משאבים ומאמצים של גופים שונים, אחוז השתתפות החרדים בתעשיית ההייטק עומד על כ-5% בלבד מתוך כלל העובדים בענף. עידוד היזמות בציבור החרדי ושילוב עובדות ועובדים חרדים בתעשיית ההייטק תוך מתן דגש על העלאת איכות ההון האנושי באמצעות הכשרה מקצועית, לימודי הנדסאות, הפניה לאקדמיה תכניות הכשרה מואצת ועוד - הוא אתגר משותף לתעשיה, המדינה והציבור החרדי.

עוד אמר הממונה על זרוע העבודה מרדכי אלישע: "משרד העבודה והרווחה היה חלוץ במתן הזדמנויות תעסוקה לנשים חרדיות, ואף הצלחנו להסיט את תעסוקת הנשים מלימודי הוראה שבו יש עודף עובדים ללימודי הנדסאים הנדרשים בשוק. מגמה זו שיפרה משמעותית את חיי המשפחות החרדיות"

בעשור האחרון נרשם שיפור ניכר בשיעורי תעסוקת נשים חרדיות (מ57.8%- ב-2009 ל78.4%- ב-2019) וגברים חרדים (מ35% ב-2009 ל51% ב-2019), בין היתר בזכות תכניות ומרכזי ההכוון שמפעילה זרוע העבודה במשרד, ופעילות של משרדי ממשלה נוספים.
ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות במשרד העבודה והרווחה, הגב' יוליה איתן: ״שילוב החברה החרדית בתעשיית ההייטק הינו משימה מורכבת - החרדים מגוונים וכך גם ההייטק. החרדים אינם מקשה אחת, חלקם הגדול רחוקים מרכבת ההייטק הישראלי. שילוב חרדים בהייטק ובתעסוקה איכותית זו משימה לאומית, של כולנו. היא נוגעת בלב הבעיות הכלכליות של ישראל ובסוגיית הפריון. המשימה מאתגרת - אבל אנחנו פועלים ונמשיך לפעול עוד. יחד איתכם".

תעסוקת חרדים יריד הייטק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד