ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דף היומי בחזרה ארבע פעמים

מעמד נדיר: 1000 סיומי ש"ס בקבר רחל

מעמד היסטורי נערך ב'קבר רחל' אברכי הכוללים סיימו את הש"ס הנלמד מסביב לשעון. גדולי ישראל הגיעו למעמד הגדול. צפו בגלריה של הצלם שלומי טריכטר

מעמד נדיר: 1000 סיומי ש"ס בקבר רחל
מעמד סיום הש"ס בקבר רחל צילום: שלומי טריכטר

מאות אברכי הכוללים בקבר רחל חגגו את המעמד ההיסטורי והמרגש שטרם נראה כמותו בקבר רחל,1000 סיומי הש"ס שנלמדו במסגרת רשת הכוללים של מוסדות קבר רחל מסביב לשעון בכל שעות היממה.

הסיום נערך בקבר רחל אמנו בהתרגשות גדולה ע"י רבני מוסדות קבר רחל, משם התכנסו מאות אברכי הכוללים לסעודת מצוה ברוב פאר והדר באולמי תמיר.

דברי פתיחה השמיע ראש הכוללים הגרמ"מ קלוגר שהביע את ההוקרה על ההתמדה ויגיעת התורה במסירות נפש של עמלי התורה בקבר רחל, כאשר בשמונת הכוללים של מוסדות קבר רחל החל מחצות הלילה ועד למחרת בחצות, מתקיימים מקצועות לימוד בכל חלקי התורה, אולם במסגרת מבצע מיוחד הכולל את מאות חברי ורבני כל הכוללים, לומדים כל האברכים מידי יום ביומו את הדף היומי בחזרה ד' פעמים, ובמבחנים בכתב על כל דף ודף, כאשר לארח עריכת המבחנים מקבלים האברכים מילגה מיוחדת.

לאור החזרות של מאות האברכים הגיעו יחדיו לאלף סיומי הש"ס. לאחר סיום הש"ס ע"י הרה"צ רבי קלמן גרינוולד נשמעה ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי אשר מסר לרגל המעמד: "ברכה והצלחה למסיימי הש"ס שיזכו להמשיך ללמוד בלי שום מחסור, וברכה לתורמי מוסדות קבר רחל שבראשות הגרמ"מ קלוגר אשר בזכות רחל אמנו זוכים ורואים ישועות גלויות כפי שהעיד מו"ח מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל".

הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר זעק בקול שאגה כי הרי זה היסטוריה לעם ישראל כולו שבקבר רחל יושבים שלוחי כלל ישראל ובתורתם ותפילותיהם משפיעים ישועות על כלל ישראל.

הגאון רבי אברהם צבי דירנפלד חבר בד"צ מחזיקי הדת בעלזא וראש כוללי עיון הביע התלהבותו מההיקף העצום ומהבקיאות והבהירות של האברכים בכל מרחבי הש"ס כאשר רואים מאות תלמידי חכמים גדולי תורה וצדיקים העומדים על משמרתם לישועת הכלל והפרט.

הגאון רבי יהושע כהן שהעיד על גאונותם של אברכי הכוללים פרי עמל של יגיעת התורה במקום קדוש ונורא ששם עיקר השראת השכינה בגלות כמו שגילה הגר"א. 

המגיד מישרים הגר"א דרוק הלהיב את הקהל בנועם שיחו בשבחה של תורה במקום המסוגל.

דברי נעילה נשא הגה"צ המקובל רבי יצחק משה ארלנגר שבקול בוכים מהתרגשות על סגולת העת רצון ביקש מאברכי הכוללים לזכור תמיד כי עיני ישראל נשואות אליהם לפעול ישועות עבור השכינה הקדושה ועבור כל ישראל להצילם מכל צרה וצוקה בזכות רחל אמנו.

קבר רחל סיום הש"ס הרב קלוגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד