ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כמות חריגה

משרד המשפטים: מעל 100 תלונות נגד הרב הראשי

בעקבות הסערה שקמה לאחר פרסום דבריו של הראשל"צ הגר"י יוסף אמש, בהם הוא תקף את העלייה מרוסיה ואמר בין היתר כי רובם אינם יהודים, במשרד המשפטים התקבלו למעלה ממאה פניות נגד ההתבטאויות של הרב

משרד המשפטים: מעל 100 תלונות נגד הרב הראשי
הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף צילום: שלומי כהן, פלאש 90

ביממה האחרונה התקבלו ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, במשרד המשפטים, למעלה ממאה פניות בעניין התבטאותו של הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, כלפי ציבור העולים מברה"מ לשעבר על רקע מוצאם הלאומי-אתני.

בפניות נטען בין היתר, כי בהתבטאויותיו של הרב יש משום גזענות והסתה לגזענות. יש לציין כי מדובר בכמות חריגה של פניות המתקבלות ביחידה בזמן כה קצר (לשם השוואה, במהלך שנת 2019 כולה התקבלו כ-למעלה כ-480 פניות בנושאים שונים).

היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים פועלת למניעת גזענות ממסדית ומיגורה ברשויות המדינה וברשויות ציבוריות המספקות שירות ציבורי, ופניות הציבור בעניינים אלו מצויות בטיפול היחידה ובבחינתה.

על רקע זה, פנה היום (רביעי) ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה זנה, לרב יוסף וביקש לקבל את התייחסותו לדברים המיוחסים לו, זאת כדי לבחון את הדברים לעומקם, עוד בטרם יוחלט על פנייה לגורמים הרלוונטיים לפעול בעניין זה.

כזכור, אמש בתיעוד שפורסם בווינט אמר בין היתר הראשון לציון כי, "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

לדברי הרב, "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". שבדבריו שנאמרו בכנסת בשבוע שעבר בירושלים טען הראשון לציון כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון והולכים למנזר".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד