כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חיסכון פנסיוני - ביטוח החיים לחיים שלך

מהם אפיקי החיסכון פנסיוני? מה ההבדל בין קופות גמל לחיסכון פנסיוני ואילו קרנות פנסיה קיימות כיום בשוק?

חיסכון פנסיוני - ביטוח החיים לחיים שלך


חיסכון פנסיוני יבטיח לך הכנסה חודשית מסודרת וקבועה שתאפשר לך שמירה על רמת חיים לה אתה רגיל, גם לאחר שתפרוש בשעה טובה לפנסיה. אם החלטת לחסוך לפנסיה עומדות בפניך מספר אפשרויות לחיסכון. החיסכון הפנסיוני, בניגוד לחסכונות אחרים שאינם זכאים להטבות מס מהמדינה, מבוצע בקופת גמל לקצבה בלבד.

קצבה חודשית ניתן לקבל מקופת הגמל לאחר גיל 60. חלק מקופות הגמל יודעות לשלם קצבה באופן ישיר וחלקן אינן יודעות לעשות זאת. במקרה כזה, הכסף יועבר לקופה שיודעת לשלם קצבה ומשם נקבל את הקצבה החודשית שלנו. לאחר גיל 60, ניתן לקבל פטור ממס על חלק מהקצבה שלנו. בנוסף, מי שירצה לקבל חלק מכספו כסכום חד פעמי, יוכל לעשות זאת רק לאחר שיבטיח לעצמו קצבה מינימלית העומדת כיום על סכום של 3,975 ₪. הסכום החד פעמי הינו בעצם חלק מהקצבה - המתורגם לתשלום אחד ולכן ייתכן שיהיה גם חייב במס.

קופות הגמל המשלמות הן כל קרנות הפנסיה ופוליסות הביטוח לקצבה. קופות גמל שאינן משלמות הן כל אותן קופות גמל שנוהלו בעבר בבנקים ופוליסות ביטוח לתגמולים (מוכרות יותר בשם פוליסות הוניות).

קרן פנסיה מקיפה - החוסך מקבל פנסיית זקנה מגיל פרישה, פנסיית נכות במידה ויאבד את כושר עבודתו בטרם גיל פרישה ובני משפחתו יקבלו פנסיית שארים במקרה חו"ח מותו המוקדם. התנאים לחוסך בקרן פנסיה מוגדרים בתקנון הניתן לשינוי.

קרן פנסיה כללית - קרן פנסיה המשלמת קצבת זקנה בלבד ואין בה כיסוי לנכות ולשארים.

פוליסת ביטוח - החוסך בה יקבל את כספי החיסכון שלו לאחר גיל 60. רכישת כיסוי ביטוחי למקרה מוות או אובדן כושר עבודה היא אופציה בלבד לבחירת החוסך. תנאי החיסכון והביטוח מוגדרים בפוליסה שהיא חוזה מחייב בין מבוטח וחברת הביטוח.

קופת גמל - קופה לחיסכון בלבד אשר לא ניתן לרכוש בה כיסוי ביטוחי כלשהו. החיסכון בקופת גמל מאפשר לקבל הטבות מס שונות. קופת גמל מאפשרת לחוסך להבטיח את עתידו לאחר שיצא לפנסיה.

לפני שמחליטים על חיסכון פנסיוני חשוב לברר איזה מוצר מבין מוצרי החיסכון הפנסיוני מתאים לך. האם כדאי לך לבחור מוצר פנסיוני אחד או אולי לשלב בין מספר מוצרים כגון: ביטוח מנהלים וקופת גמל, קרן פנסיה מקיפה ופוליסת ביטוח וכו'. האם אתה זקוק לכיסוי ביטוחי ומה חלקו מתוך כלל החיסכון החודשי לפנסיה?

לסיכום חשוב לזכור: חיסכון פנסיוני עושה את ההבדל בין אדם שחי לאחר פרישתו ברמת חיים לה היה רגיל, ובין אדם שתלוי בקצבאות מדינה כדי לשרוד. היום המדינה מחייבת כל עובד בישראל להחזיק בפנסיה כדי להבטיח את עתידו. אף על פי שנמצאים בשגרת חיים, יש לחשוב על 'יום המחר' ולהיות מוכן לקראתו.


לקבלת מידע נוסף על חיסכון פנסיוני כנס לאתר חברת מגדל - לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לחסכון פנסיוני מחברת מגדל - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד