י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ה'קצין' החרדי המליץ ונענה

מפתיע: ביהמ"ש הטיל על מפגין 100 שעות לימוד תורה

עונש יוצא דופן נפסק לבחור ישיבה בן 15, שהודה והורשע שהשליך חפצים לעבר אוטובוס ורכב שנשאו דגל ישראל ביום העצמאות לפני שנתיים • בנוסף לכך, הוא נעדר מכמה דיונים אליהם הוזמן. בהשתדלותו של הרב שישא, השופט פסק לבחור 100 שעות לציבור - לימוד תורה עם בחורים נזקקים

מפתיע: ביהמ"ש הטיל על מפגין 100 שעות לימוד תורה
בחור ישיבה מנמנם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ביום העצמאות 2017, נערכה הפגנה בבית שמש. כמקובל בקרב הקיצונים, הושלכו חפצים שונים לעבר כלי רכב. כוחות המשטרה שהגיעו למקום, עצרו בכיכר נהר הירדן ויהודה הנשיא נער בן 13, והוגש נגדו כתב אישום על כך שנטל חלק בהתפרעויות, השליך חפץ על אוטובוס שעמד במקום והשליך חפץ נוסף לעבר רכב שעמד בכיכר סמוכה, ועליו תלוי דגל ישראל.

בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בבית משפט לנוער, בביהמ"ש שלום בבית שמש, ציין נציג המדינה כי לא בכדי רף הענישה העליון הוא שנתיים מאסר על עבירות אלו, מאחר ומדובר בעבירות שעלולים היו להביא לפגיעה בנפש וברכוש. הנאשם, הודה והוגש כתב אישום מתוקן, אולם הוא לא התייצב למספר דיונים בביהמ"ש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המדינה ביקשה להטיל עליו עונש של 200 שעות לציבור, תוך התחייבות שלא לבצע את אותה עבירה שוב. פרקליטו של הנאשם, עו"ד איתמר בן עמי, ניסה להפחית מחומרת המעשים מאחר ומדובר בנער צעיר שנקלע להפגנה ללא תכנון מקדים, והסביר כי הנער משתייך לקהילה סגורה ואינו מחזיק טלפון סלולארי, לכן היה קשה לעיתים להשיגו על מנת שיתייצב לדיונים בעניינו.

מי שהתייצב לצידו של הנער, הוא הרב שמעון שישא, עסקן מוכר ב'העדה החרדית', ש'לבחדרי חרדים' נודע כי אמר לשופט כי מאז הוגש נגדו כתב אישום, התחזק בלימוד התורה, למד ספרי מוסר, מעבר לסדרי הישיבה. הוא ביקש מהשופט להתחשב בנער, שכמעט ואינו יוצא מהישיבה מאז שנעצר.

השופט שמואל הרבסט, סגן נשיא ביהמ"ש, ציין כי הרב שישא המלווה את הנער, "כדרכו בנאמנות ובשקידה", ציין כי הבחור נטל על עצמו להוסיף שעות לימוד תורה, כדי לכפר על מעשיו. השופט ציין כי אמנם הנער במעשיו פגע בציבור, אך לדבריו התשלום על כך, צריך להיות בדרך של "החזר" לציבור.

הוא קיבל את בקשת הרב שישא, אותו הגדיר בעבר כ"קצין בית המשפט", ובאופן מפתיע ותקדימי, גזר על הבחור 100 שעות לימוד בישיבה, מעבר לסדרי הישיבה, במהלכם יסייע לתלמידים נזקקים בישיבה, ויגיש על כך דו"ח כתוב לבית המשפט.

'בחדרי חרדים' פנה למקורבי הרב שישא לקבלת תגובה. מקורבו שימי בלוי מסר ל'בחדרי חדרים' כי הרב שישא נוהג שלא להתייחס לכלי התקשורת מכל סוג שהוא. בלוי ביקש לציין בשמו כי התיק הזה הסתיים בס"ד לאחר מסירותו של הרב שישא לעזור לזולת והרצון לעזור וב"ה רואים תוצאות טובות. "וכאן המקום לציין לשבח את 'שירותי המבחן' שהבינו את רגשותיהם של הבחור ומשפחתו והבינו את הייחודיות של הקהילה החרדית וכך ב"ה הגענו לתוצאה זאת", כך מטעמו של העסקן הרב שישא.

שמעון שישא בית משפט בחור ישיבה לימוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד