ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מזועזע ונדהם על פעולתך המחוצפת"

הח"כים זועמים על ההטרלה ומשיבים מלחמה

הח"כ הנמרץ מש"ס תוקף הערב את ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, על כך שפרסם היום כי מעל 100 תלונות הצטברו על שולחנו נגד דברי הראשל"צ הגר"י יוסף ושיגר לו מכתב תקיף: "פעולתך המחוצפת מהווה באופן מובהק חריגה מסמכות" |הח"כ הדתי מ'הליכוד' קרא להטריל את היחידה בתלונות נגד האנטישמיות של ח"כי 'ישראל ביתנו'

הח"כים זועמים על ההטרלה ומשיבים מלחמה
משה ארבל/שלמה קרעי צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת ארבל נגד נציג משרד המשפטים: לאחר שעורך הדין אקווה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, במשרד המשפטים, שיגר היום הודעה לתקשורת, לפיה, ללשכתו הגיעו למעלה מ-100 פניות נגד דברי הראשון לציון הגר"י יוסף וגם פנה לראשון לציון וביקש את התייחסותו - חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, יוצא במתקפה כנגד מעשיו.

ארבל המשמש כעו"ד, פנה לעו"ד זנה וטען כי "הנני מזועזע ונדהם על פעולתך המחוצפת המהווה אף באופן מובהק חריגה מסמכות", כשהוא מציין כי "מרן הראש"ל הינו גדול הדור, עיני כל ישראל נשואות אליו, להורות לעם את הדרך ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון הוא ממשיך דרכו בפסיקת ההלכה של אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ופנייתך בצירוף יחסי הציבור דוקא לגדול הדור ראויה היא להוקעה, זעזוע ושאט נפש ואיזהו חכם? המכיר את מקומו".

"שנית", כותב ארבל בפנייתו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', "הרב הראשי לישראל הינו נושא משרה שיפוטית ומכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול והינו ראש העדה הדתית, ומשכך חל עליו חוק נציב תלונות הציבור על שופטים, וכיצד כבודו שהינך פקיד, מכובד ככל שיהיה, האמור להכיר את עקרונות המשפט המנהלי הרהיב עוז לחרוג מכללים אלו וליטול לידיך סמכות שלא ניתנה לך בחוק?".

ארבל טוען כי פנייתו שהוגשה אל ראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות בעניין חבר הכנסת אלכס קושניר, וכן בעניין ההתבטאות הגזענית הנוראית של סגן ראש עיריית חיפה מר לזר קפלון ופניה שלישית שהועברה לידו בשם אגודת הסטודנטים למשפטים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו כנגד ח"כ קושניר, "כל אלו ללא יוצא מן הכלל זכו להתעלמות מוחלטת ואף אם שמא הוצאת בקשת הבהרה בודאי שלא דאגת לסוללת דוברות ויחסי ציבור לפעולה זו, אשר כאמור כנגד דיין מכהן היא מנוגדת לחוק מלבד היותה מחוצפת".

"לגופו של עניין", דורש חבר הכנסת ארבל, "תמשוך עוד היום את מכתבך האמור, ותשוב לטפל ביתר שאת בשלושת הפניות הנ"ל שהצגתי בפניך כנגד מי שמכנה את הדתיים (ולא רק החרדים) "זוללים, שותים ואונסים את הקטינים בחסות של אלוהים" הלא הוא מר קפלון סגן ראש עיריית חיפה, כנגדו הינך מוסמך לפעול וראוי היה שפנייתי זו החמורה שבעתיים ושקרוב לחודש מונחת כבר על שלחנך תטופל היא במלא החומרה".

גם חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב לנתונים שפורסמו היום וכתב בדף הפייסבוק שלו: "שימו לב לחוצפה. ככל הנראה, אנשי "ישראל ביתנו" שלחו מאות תלונות נגד הרב הראשון לציון ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות. היחידה פנתה לרב להתייחסות למרות שהרב כבר הבהיר את דבריו".

"כנראה שאזרחים רבים לא מודעים לפועלה של היחידה. אני מקווה שלא מדובר רק בניסיון לחסום את חופש הביטוי למי שנמצא בצד הלא נכון של המפה הפוליטית".

"פניתי ליחידה ואני קורא לכם לשלוח לכתובת המייל הזו עכשיו [email protected]", קרא ח"כ קרעי לציבור, "תלונות על הסרטון האנטישמי של אלכס קושניר מישראל ביתנו ועל כל התבטאות שתמצאו מצד מחולל השנאה הראשי ליברמן, וחבריו".

"כדי שנהיה במעקב, שילחו עותק מהתלונה גם לכתובת המייל שלי: [email protected] זה חשוב. הפיצו".

הוא סיכם וכתב: "אם ישראל ביתנו החליטו "להטריל" את היחידה הממשלתית הזו, כדאי מאוד להראות שזה לא רציני ולהשיב באותה הצורה".

שלמה קרעי משה ארבל המאבק בגזענות הרב יצחק יוסף ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד