י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יין גנוז • גלריה

בין הרי גליל נטועים כרמי היקב 'אור הגנוז'. הצלם יעקב נחומי יצא לתעד את היקב: חדרי הקירור, חדר הטעימות, החביות - והתאהב ביין • גלריית תמונות מיוחדת

יין גנוז •  גלריה

במסגרת סיור שערכתי במושב אור הגנוז, היה קשה לדלג על היקב הפועל ביישוב. כחלק ממסגרת היישוב השיתופי הקימו חבריו את היקב כמקור הכנסה מכובד.

עוד בתיאום מראש שוחחתי עם אדם נעים הליכות וסבלני עד למאוד, יהודה מזרחי, היינן הראשי של היקב. סיכמנו על שעה, וניצבתי בשער היקב.

יהודה קיבל את פניי, אך עוד בטרם הספקנו לעשות סיור קצר, הוא מיהר להתארגן לתפילת המנחה. אותי בצילומים, למי שאינו יודע, אי אפשר להפסיק, ומיד הגיע להחליף אותו עובד היקב, אריאל שר.

אריאל, איש חייכן ואופטימי, ערך לי סיור מקיף.

במעלה המדרגות הגענו לחדר טעימות היין. אני לא יודע מה מיוחד בחדר בשביל טעימות יין, אבל הנוף והשעה של השקיעה שווים במיוחד לארוחת ערב זוגית מיוחדת. כמובן שאחרי טעימת יין בחדר כזה אתם תיקחו את היין איתכם הביתה.

ואז... נכנסו אל הקודש פנימה.... חדר היישון, חדר שאותו דמיינתי בילדותי כאפלולי כשנורות להט משתלשלות מלמעלה.

"זה היה פעם", אומר לי אריאל, "היום הכול מתקדם".

אני לא יודע אם אני מרוצה מההתקדמות. התיאור הקודם דווקא מצא חן בעיני כילד וכבוגר. נאלצתי להפריד בין דמיונות למציאות וניגשתי לרחרח את החדר.

מכירים ריח אלכוהול? מכירים טעם של אלכוהול?

אולי...

אבל אתם לא מכירים 'תחושת שהייה' בחדר חביות. אדי האלכוהול פשוט משכרים. הריח כל כך חזק, כל כך משכר, שאפילו אני, כמעט ויצאתי משיווי משקל.

מיששתי וצילמתי את החביות.

"החבית הישנה ביותר היא משנת 2006", אומר אריאל בגאווה לא מוסתרת.

"ולמה לא יותר ישן?" אני שואל.

"היקב קיים משנת 2006", הוא מחזיר.

הצמדתי אוזן לחבית, בתקווה לשמוע את רחש היין. מה הוא עושה שם כבר 3 שנים... יש משהו בלגעת בחפצים ישנים שמחזיר אחורה.

יצאנו חזרה לתפילת מעריב ושוב ליקב לצילומים אחרונים של הלובי. כאן כבר פגש אותנו היינן הראשי יהודה מזרחי. לא ביקשתי, אך השיחה התגלגלה ומצאתי עצמי מאזין להרצאה מופלאה על יין, טכניקות יישון, טעימה. הפליא אותי לשמוע מפיו שיינן מקצועי יכול להבחין ביין עוד בתהליך הראשון מהי התקופה הטובה שלו ליישון שאחריה רק ייגרע ערכו.

כאדם שלא חובב יין (בלשון המעטה), אני חייב לומר שאחרי לחץ-פיזי-מתון שתוצאתו הייתה טעימת יין 'הר סיני' של יקבי אור הגנוז, אני שוקל להוסיף כוס יין (ליד כוס קולה) לכל ארוחת גורמה.

סיימתי את יום הצילומים בצילום מזיגת יין לכוס מהודרת. את היין הזה כבר לא שתיתי. הצדיקים אריאל שר ויהודה מזרחי פינקו אותי בבקבוק 'הרי סיני', ויצאתי לדרכי חזרה, כשבליבי ברכה על עוד יום צילומים שבו, חוץ מלצלם, למדתי עוד משהו חדש.


















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד