כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בהוראת מערכת הביטחון

בגלל פוטין: הכניסה לקברו של האדמו"ר תיחסם למשך שבוע

מקפידים על תפילת שני וחמישי אצל רבי גדליה משה מזוועהיל? בשל ביקורו של נשיא רוסיה פוטין, ייסגר בית העלמין בו הוא טמון למשך שבוע, זאת בהוראת מערכת הביטחון  

בגלל פוטין: הכניסה לקברו של האדמו"ר תיחסם למשך שבוע
הרבי מזוועהיל בתפילה על ציון זקנו צילום: שלומי טריכטר

בעוד כשבוע, צפוי לנחות בישראל אחד ממנהיגי המעצמות הגדולות, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לרגל הקמת אנדרטה לזכר נפגעי השואה בגן סאקר בירושלים, כאשר הביקור המדיני צפוי להשפיע על מאות המתפללים בקברו של בעל הישועות הרה"ק רבי גדליהו משה מזוועהיל זי"ע.

ביקורו של פוטין צפוי להיערך בשבוע שבין כ"ב לכ"ח בטבת 19-25 בינואר. כשבשיא הביקור, צפוי הנשיא הרוסי להשתתף בטקס באנדרטה הסמוכה לבית העלמין שייח באדר בגן סאקר. כאשר במערכת הביטחון העבירו למשרד לשירותי דת ולמועצת בתי העלמין הנחייה לסגור את בית העלמין למבקרים למשך כל שבוע הביקור.

בית העלמין שייח' באדר שימש בית קברות זמני במהלך מלחמת השחרור. לאחר שהדרך להר הזיתים נחסמה והדרך לבית הקברות סנהדריה הפכה להיות מסוכנת. בית העלמין נודע ונתפרסם בין היתר בעקבות קבורתו במקום של הצדיק הנודע האדמו"ר מזוועהיל, שנסתלק לבית עולמו במהלך מלחמת השחרור ונקבר במקום.

מתפללים רבים עולים אל הציון הקדוש בימי שני וחמישי המסוגלים לישועה וקוראים פרקי תהילים לישועת הכלל והפרט. שבמועצת בתי העלמין פעלו רבות בשנים האחרונות לסדר את דרכי הגישה לבית העלמין, על מנת לאפשר לעולים להגיע בצורה נוחה ולהתפלל על קבר הצדיק ולזכות לישועות גדולות.

בשבוע המדובר לא תתאפשר כלל עליית מתפללים לבית העלמין, זאת בשל הנחייה מפורשת של מערכת הביטחון, שדרשה למנוע כניסה למקום לאורך כל השבוע ולא הסתפקה בהגבלת הכניסה ליום הביקור של הנשיא במקום זאת בשל שיקולי אבטחה.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל מסר: "אנו מצרים על כך שתמנע הגישה של מאות מתפלים לציון הקדוש, אולם אנחנו נשמעים באופן מלא להוראות של כוחות הביטחון המלווים ברגישות רבה את ביקורו של נשיא רוסיה פוטין בישראל, מתוך השתדלות גדולה לצמצם למינימום ההכרחי את הפגיעה במרקם החיים של תושבי ירושלים. עם סיום הביקור וההנחיות המיוחדות יוכלו המתפללים לשוב כבתחילה ולהתפלל על הציון הקדוש".

רבי גדליה משה מזוועהיל ולדימיר פוטין נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד