י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוחד, מרמה והפרת אמונים

הותר לפרסום: הרב עופר אלמליח הוא החשוד

חקירת הבכיר בשב"ס בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים: בית המשפט מתיר הערב לפרסום כי החשוד שנחקר תחת אזהרה - הינו רב השב"ס הרב עופר אלמליח | מטעמו נמסר: "הוא מעולם לא קיבל פרוטה מאף גורם"

הותר לפרסום: הרב עופר אלמליח הוא החשוד
הרב עופר אלמליח, רב שב"ס צילום: אלי שלזינגר

48 שעות לאחר שנחקר הותר לפרסום, כי רב שירות בתי הסוהר, הרב עופר אלמליח, הוא הבכיר בשב"ס שנחקר בלהב 433 בחשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות.

הרב אלמליח, עוכב שלשום (שני) על ידי היחידה הארצית לחקירת סוהרים (יאח"ס) בלהב 433, ונחקר תחת אזהרה בחשד שקידם עמותה שמספקת שירותי תעסוקה לאסירים באגפים דתיים, בתמורה לקבלת טובות הנאה.

בשבוע שעבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי 1,000 אסירים נותרו ללא מגידי שיעורים. בכל בתי הכלא בישראל, מועברים מידי יום שיעורים לאסירים בשלל תחומים, ובהם גם לימודים תורניים. מי שמוסר את השיעורים, הם לא עובדים בשב"ס, אלא מקבלים את שכרם באמצעות עמותה חיצונית שמפעילה אותם וזו אף משלמת את שכרם.

העמותה האחראית על העסקת מורים בתחום התורני, הזיכיון בהם זכו תם לאחר שלוש שנים בתאריך 31/12/2019. בשב"ס אמרו כי מכרז חדש פורסם בתאריך 25/11/19, כחודש לפני תום תקופת הזכיינות - אולם עד היום טרם נפתחו המעטפות. האם העיכוב בעניין נגרם כתוצאה מהחקירה המתנהלת? ימים יגידו.

בתום חקירתו של הרב, הוא שוחרר בתנאים מגבילים. לפני כשבועיים בשלבי חודש דצמבר, פרסם לירן לוי באתר walla כי חוקרי להב 433 חוקרים חשדות לעבירות בתחום טוהר המידות בלשכת הרב הראשי של שב"ס עופר אלמליח, ובמסגרת החקירה, חוקרי היחידה החרימו מסמכים ומחשבים מלשכתו של הרב.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז מרכז בעקבות מידע שהגיע משירות בתי הסוהר והצביע על חשד לכאורה לביצוע העבירות האמורות.

על פי החשד, הרב אלמליח, פעל לכאורה במסגרת תפקידו וקיבל טובות הנאה שוות כסף, על מנת לקדם תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק.

עו"ד תומר נווה, פרקליטו של הרב אלמליח, מסר בשמו כי אין ממש בחשדות, בשיחה עם ynet מסר "הוא מעולם לא קיבל פרוטה מאף גורם. הוא עבד תמיד למען שירות בתי הסוהר ולמען האסירים. כל טענה אחרת משוללת מכל יסוד".

הותר לפרסום פרשת שחיתות עופר אלמליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד