י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מצילים את היחסים • פרסום ראשון

בארגוני ההצלה החלו בהידברות עם מד"א, לאחר חודשים של נתק מוחלט. הארגונים מעדיפים לשבת במשותף למו"מ. ארגון שניהל מו"מ באופן פרטי - נחסם. וגם: מה כתבו מנהלי ה'איחוד' למתנדבי מד"א?

מצילים את היחסים • פרסום ראשון

האם ארגוני ההצלה לפני חתימת מסמך עקרונות עם מד"א?

בימים האחרונים זולגים ידיעות על הסכם המתגבש בין ארגוני ההצלה (או לכל הפחות ארגון 'הצלה גוש דן') לבין ארגון מד"א. המאבק המתוקשר בין הצדדים - נרגע. הצדדים הבינו כי מהכרזות מלחמה לא ייצא דבר, וכי אם רוצים להגיע להישגים, חייבים לשבת ליד שולחן המשא ומתן. וכמה שיותר מהר – כן ייטב.

אך למרות השמועות החגיגיות על הסכמים, ממהרים בארגוני ההצלה להכחיש. בבדיקה שערכנו מול מנהלי ארגוני ההצלה החרדים, עולה המסקנה: אין הסכם. ב'איחוד הצלה' אף זועמים על מי שהוציא הודעה, לפיה 'איחוד הצלה' הוא הגורם המטרפד חתימת הסכם בין מד"א ל'הצלה גוש דן'. "לא היה שום הסכם ושום הבנות. זה שקר וכזב המלובה על-ידי גורמים אינטרסנטיים", הם אומרים.

גם תמונות מפגישות שנערכו בשבוע שעבר בבית גדולי הרבנים בבני-ברק, שבאו לרמוז כאילו ישנה ההתקדמות במו"מ בין ארגון הצלה גוש דן למד"א, גוררות תגובה זועמת מצד ארגוני ההצלה: "באם מד"א יסכים להתחייב לכל הרבנים פה אחד, הרי שנחתום ונגיע להסכמים. אבל לא ניתן שיהיה כאן מצב של הפרד ומשול כפי שרוצים במד"א", מציינים ראשי הארגונים.

יחד עם זאת, לאתר 'בחדרי חרדים' נודע על קיום פגישה חשאית, שהתקיימה בשבוע האחרון בין נציגי ההצלה לבין מד"א. במהלך הפגישה הסכימו שני הצדדים "לרדת מהעץ", ונפתח ערוץ הידברות חשאי.

עוד נודע, כי אמש (מוצש"ק) התקיימה ישיבה בין ראשי ארגוני ההצלה והוחלט שהשבוע יישבו רבני כל הארגונים כדי להכין מסמך הבנות ועקרונות אחיד וברור מול מד"א, "שלא יהיו הפליות בין הארגונים, ושכל הבעיות הטכניות והלכתיים יותאמו ויגובשו יחד בין כל האירגונים".

הירידה מהעץ נעשתה על רקע ההבנה כי עם כל הכח שיש לארגוני ההצלה, הם אינם מהווים מוקד כח להחליף את מד"א, וכי הם יכולים לשמש רק כפלטפורמה נלווית לארגון מד"א. ככל הנראה בשבוע הקרוב נתבשר כולנו על הסכם שנחתם בין הצדדים.


בתוך כך, שלחו מנהלי ארגון 'איחוד הצלה', אלי פולק וזאב קשש, מכתב לעובדי מד"א, בו הם מתנצלים על אמירות שצוטטו באמצעי התקשורת. המכתב מבהיר כי המלחמה אינה נגד העובדים, אלא נגד מספר מנהלים העושים הכל בכדי להפריע לעבודת המתנדבים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד