י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין לימודים בכמה יישובים

היום הראשון לסערה הנוכחית: הרוג אחד - מפלס הכנרת עלה

הסערה תגיע היום לשיא ובינתיים הרי לכם סיכום אירועים כללי מיום האתמול, שהיה גם הוא סוער ואף גבה את חייו של צעיר אמיץ, שהציל חיים של אחרים | לצד החילוצים הדרמטיים, בשורות טובות; הכנרת עלתה בשלושה סנטימטרים 

היום הראשון לסערה הנוכחית: הרוג אחד - מפלס הכנרת עלה
שטפונות בנהריה צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

הסערה הנוכחית שהחלה ביום שלישי בלילה, גבתה את חייו של מוטי בן שבת ז"ל בן ה-32, שקפץ למים בשביל להציל אשה ותינוק שנסחפו, ואיבד את כוחותיו. לאחר סריקות ממושכות הוא נמצא ללא רוח חיים.

פראמדיק מד"א, ערן פרידלנדר, סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו, הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

חברו של מוטי שהיה עמו בשעת האירוע סיפר ל'חדשות 12': "הוא קפץ להציל את הבחורים. היה בחור בתוך האוטו שטבע, הוא קפץ והסחף לקח אותו לתוך האוטו והוא נעלם פנימה. עכשיו אנחנו כבר יודעים שהוא נמצא בים. עצוב וכואב לנו, אני מכיר אותו מילדות. התשתיות במצב קטסטרופלי, מאסון לאסון לא לומדים שום דבר. הרכב בא לקחת סיבוב בשיטפון ונכנס בשפיץ, בפינה ומשם הסתבך".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי עדכן את התושבים: "תושבי נהריה, ראשית יש לנו הרוג אחד. אני משתתף בצער המשפחה. ומקווה שלא נקפח עוד חיי אדם. העיר נצורה כרגע מצפון ומדרום לא ניתן לחצות את נחל הגעתון בשום פנים ואופן, אלא רק עם צוותי חילוץ והצלה. משטרת ישראל מפקדת על האירוע הזה. יש פה כוחות רבים שנמצאים לסייע, בעיקר להעביר אנשים מצפון לדרום".

הוא הוסיף וביקש מתושבי העיר לא לצאת מהבתים שלא לצורך.

מספר שעות לאחר מכן התהפך רכב עם ארבעה נוסעים בעקבות ההצפות. הניסעים אותרו וחולצו. כמו כן, כחמשה עשר ילדים נשארו לכודים בגן ילדים בעיר, וחולצו על ידי כוחות הביטחון. בנוסף, תלמידים בבית ספר אוסישקין בעיר נשארו לכודים במשך שעות, עד שהגיעו לחלץ אותם.

במכללה האקדמית בעכו נלכדו שלושה עובדים, ובשל ההצפות לקח לכוחות החילוץ זמן רב להגיע. לאחר מספר שעות הם חולצו בשלום.

בצפת, חולצו על ידי המשטרה ארבעה ילדים מצריף בו הם מתגוררים ביער הבעל שם טוב דרומית לעיר.

בחדרה נפצע נער בן 14 כתוצאה מגגון פח שעף כתוצאה מן הרוחות החזקות. הוא פונה לביה"ח הלל יפה כשהוא סובל מחבלות בגפיים.

באשדוד אירעה הפסקת חשמל באיזורים נרחבים בעיר. רק בסביבות השעה 19:0 חובר חזרה החשמל.

בחיפה החל משעות הבוקר המוקדמות הוצפה העיר התחתית לחלוטין. מתנדבי מגן דוד אדום חילצו אדם שנתקע עם רכבו במרכז ההצפה. ההצפות אף גרמו להפסקת פעילות קווי הרכבת הצפונית.

בשל העומס הרב על מוקדי החירום וכוחות הביטחון, גם חיילי צה"ל הוקפצו לסייע. דובר צה"ל הודיע כי "בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים בצפון הארץ, פעלו בשעות האחרונות כוחות צה"ל לסיוע בחילוץ אזרחים באזורי ההצפות בצפון. כוחות צה"ל מעוצבת "הגליל", לוחמי קומנדו, שיריון, הנדסה, תותחנים, חי"ר וזרוע הים, הוקפצו לסיוע באירועי ההצפות". 

בנהריה, מטה אשר, מעלות, שלומי, עכו, מעלה יוסף ומועצה אזורית תמר הודיעו הרשויות על ביטול הלימודים היום בעקבות מזג האוויר הסוער.

משרד החינוך הודיע כי "ככל שרשות מקומית תחליט שלא לקיים מחר את הלימודים בתחומה, בחינת הבגרות בתנ"ך לא תתקיים בה". כמו כן, "אגף הבחינות יודיע על מועד חלופי וחדש בימים הקרובים".

ועם כל זה, יש גם בשורות טובות:

מרשות המים נמסר כי מפלס הכנרת עלה בשלושה ס"מ מהבוקר ועומד על 211.30-. בגליל מערבי, באילון ירדו עד כה 90 מ"מ של גשם ובחרשים 84 מ"מ. באיילת השחר נמדדו 60 מ"מ של גשם, בכפר גלעדי 47 מ"מ, בגמלא 32 מ"מ, במרום גולן 62 מ"מ ובבית צידא 25 מ"מ, במעלות ירדו 91 מילימטרים ואילו באזור בית הספר הטכני במפרץ חיפה ירדו 80 מ"מ. בצפת ירדו 71 מ"מ, בעכו 64 מ"מ, באורטל 64 מ"מ, ביראון 56 מ"מ, בקצרין 54 מ"מ, באלרום 53 מ"מ, בשמיר 48 מ"מ ובכנרת ירדו 33 מ"מ.

מפלס השלג בחרמון עלה בעשרה סנטימטרים והאתר יהיה סגור למבקרים.

מזג אוויר סוער הצפות גשמים שטפונות תחזית מזג האוויר מפלס הכנרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד