י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שישו ושמחו בשמחת התורה

מהדורה מיוחדת: לייבל'ה מסיים את הש"ס יחד עם המפורסמים

לייבל'ה מלא חדווה משלל סיומי הש"ס שנכח בהם בשבוע האחרון ויותר מכך, נפשו של לייבל'ה גואה מהתרגשות לאחר שהחל ללמוד את הדף היומי כסדרו • והשבוע במדור המדובר ביותר בעולם היהודי: השיעור החדש של עובדי רובינשטיין בעיריית בני ברק, מי מחליף את מוישה פלדמן ב'קול ברמה' ומי הגיע להשתתף בבר מצווה של ציון כהן מ'קונקורד'? • כל הפרטים  

מהדורה מיוחדת: לייבל'ה מסיים את הש"ס יחד עם המפורסמים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע הוא בבחינת איש שכל כולו ש"ס, וזאת לאחר שהתחיל את מסכת ברכות ולא נשבר כלל וכלל כמו אלו שאמרו: "ביום ראשון למדתי ברכות דף ב' ביום שני כבר לא למדתי דף ג' - ושניהם בכדי לא לפרוש מן הציבור".

לייבל'ה אינו נמצא ברשימה הזו והוא סבב בין כל המסיימים בארץ ובעולם בכדי לדעת שאפשר גם אחרת וניתן גם להתחיל את המסכת הנלמדת וגם בעתיד לסיים את הש"ס כולו.

לייבל'ה נוכח בסיום המדובר של 'דרשו' שנערך הערב (חמישי) בהיכל 'מנורה מבטחים' אך מכונה בז'רגון החרדי כשמו הישן 'יד אליהו'. לייבל'ה ניסה לעזור ככל שביכולתו לדאוג לאנשים לספסר בכרטיסים, אך המחסור היה קשה מאוד, עד שלאזנו הגיע אבא שסיפר לו שבמשך חודש שני ילדיו מתפללים ב'שמע קולנו' שהם רוצים כרטיס, רחמיו של ליילבל'ה - שידוע כרגיש למצוקתם של יהודים - יצאו אל הילדים והוא עשה מאמץ עליון והשיג עבורם כרטיסים.

ותחילה לאלו שהתחילו ללמוד את הש"ס: בעיריית בני ברק התלהבו מסיומי הש"ס ובמקום נוסד שיעור חדש בלשכתו של 'הראיס והפראק' אברהם רובינשטיין. השיעור מיועד לעובדי העירייה מכל גווני הקשת בבחינת 'יחד שבטחי ישראל'.

את השיעור מוסר צביקה אייזן, לשעבר מבכירי הלשכה של ראש העיר. מי שעוד נראה לוקח חלק פעיל בשיעור הוא הרשם של 'קול תורה' לשעבר דוד פינקל המכהן כרמ"ט ראש העיר שהתפנה למספר דקות מסערת העובדות בעירייה וטעם קצת דף גמרא. 

ומי שסיימו את הש"ס, הם בכירי 'אגודת ישראל' שהתכנסו בחדר בקרית צאנז בנתניה ושמעו סיום מפיו של הרב יהושע וינברגר, מעסקני חסידות בעלזא. לייבל'ה תיעד את רגע הסיום המרגש והריקוד הסוער שלאחריו ומגיש לכם את התיעוד: 

ואי אפשר בלי כמה תמונות פפארצ'י לוהטות מהסיום הגדול שנערך בחמישי שעבר ב'ארנה' בירושלים - שעד עתה ניצח על כולם ביד רמה. לייבל'ה הגיע למקום והסדרנים כיוונו אותו לעבר עמדת העיתונאים, למרות החשש של לייבל'ה כי מדובר במקום שיכול אולי להביא לחשש ליצנות, עד מהרה התבדה לייבל'ה וגילה כי בין העיתונאים נמצאים מסיימי ש"ס רבים. 

על הדרך גם הביאו המארגנים כיבוד קל אך מכובד לעיתונאים הרעבים, הכיבוד הוסב מהר מאוד לקידוש לרגל הולדת הבת לעיתונאי חיים פרידלנדר מ'בקהילה', הציבור פיצח פיצוחים וכולם נהנו עד בלי די. 

בחדר אחר של העיתונאים, ראה לייבל'ה את צמרת עולם החסידות בעיתונות החרדית ובראשם את ישראל א. גרובייס סגן עורך 'משפחה' ששב לכתוב את טורו הנקרא בשקיקה, לצד עורך מגזין 'בקהילה' מוטי וינשטוק, עם אברומי לוריא ויקותיאל יהודה גנזל מאנשי 'המבשר', כשעליהם מנצח איש השידורים החמים יחיאל טווערסקי. 

את חבר הכנסת לשעבר מנחם לייזר מוזס, ראה לייבל'ה כשהוא תר אחר השער שלו, בכדי שיזכה לשבת במקומות המכובדים. 

באותו הסיום ראה לייבל'ה את יוסי צימט - יד ימינו של חנוך זייברט - כשהוא מתבונן בעומק רב בסגן השר מאיר פרוש שסיים את הש"ס בפעם שלישית.

ולשאלת השאלות: מהיכן לייבל'ה קיבל כרטיס ל'ארנה' אתם תוהים? מתברר כי הדובר של המעמד שניאור רוזן ניהל את האירוע בצורה יוצאת דופן ועמד על המשמר ובין לבין נעזר ביששכר זלמנוביץ הצעיר, כדי לתת כרטיסים לעיתונאים שעמדו בדלת הכניסה. 

וכשלייבל'ה יצא מהסיום, הוא תפס תמונה חזקה של היועץ יעקב איזק, יחד עם אמן הרגש מוטי שטיינמץ. איזק אמר למוטי שהוא התרגש נורא מ'יענקל'ה הכונס' וירדו לו דמעות לראשונה בחייו.

ולאחר הסיום ראה לייבל'ה את יוסי דייטש במעדניית 'הדר גאולה' כשהוא בוחר כמה סלטים טובים לשבת קודש, יחד עם דוקי גרינוולד שישיא ביום שני הקרוב את בנו באולמי 'ארמונות חן' בבני ברק. 

ובין לבין כשנפשו של לייבל'ה חשקה ללמוד מעט אך הוא לא יכל בגלל ה'ניטל' החסידי, אז מה הוא עשה? - יצא להרביץ את משנתו בפני ישיבת 'אורייתא' החסידית, השוכנת אחר כבוד במבנה זמני, בחדר המיון הישן של בית החולים 'ביקור חולים'. מי שהגיע לתת את הפיניש של ההרצאה וקרע את כולם מצחוק, הוא העיתונאי והסופר הנודע יצחק פלדמן, שריתק את השומעים באופן מיוחד. 

בסיום הש"ס שנערך בחצר חסידות קרעטשניף ברחובות, ראה לייבל'ה את הנציג הבכיר של החסידות ומחזיק תיק הכספים בעירייה פנחס הומינר כשהוא נרגש מתמיד, עת קיבל מידיו של הרבי תעודת הוקרה מאירת עיניים כיאה וכראוי למעמדו הרם ועזרתו בקודש. 

בסיום של קהילת 'קצות החושן' בעיר מודיעין עילית יש עוד מסיים ש"ס הלא הוא סגן ראש העיר נחום גיטלר - שלמרות עזרתו הרבה לכל פונה ופונה - סיים הש"ס ונשא דברים נרגשים. 

גם נפתלי רוזנברג התותח, מנהל המדיה במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' סיים את הש"ס בהשתתפות מורו ורבו הרבי מספינקא שהגיע לכבד. 

לייבל'ה גם לא פספס את סיום הש"ס המרכזי בעיר ביתר עילית, שם ראה הפקה מיוחדת במינה ולמרות הקור העז הצליח לרקוד לכבוד התורה בהרי יהודה. 

את רמטכ"ל הסיום יהודה דייטש - הרמ"ט של ראש העיר - ראה לייבל'ה בכניסה לסיום, יחד עם הסגן של ביתר יהודה עוביידי בהכנות אחרונות לקראת כניסת גדולי ישראל.

 

את ראש העיר רובינשטיין ראה עם כל הזמרים ובראשם אייזיק האניג מארה"ב, שהנעימו את השירה במעמד. 

ברגע השיא, ראה לייבל'ה שני תושבי עיר: סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך וחיים רבינוביץ מלשכת אייכלר, כשהם מוחאים כף ומתרגשים מהמעמד הגדול, למרות שלפתע האור כבה מפגעי מזג האוויר. 

גם את המפיק של עיתון 'משפחה' יהודה גולדבסקי שבכובעו השני נודע כפעיל בולט של 'דגל התורה' בביתר ראה לייבל'ה בסיום. גודלבסקי נצפה בתמונה מאחורי הגרב"ד פוברסקי ליד הבוס דודי זלץ.

ומי שזכו לשבת על כסא מרופד ב'כללית', הוא האיש הכי גדול בקופת חולים 'מאוחדת' - משה ברים. לייבל'ה לא רוצה לתאר מה היה קורה אם למוישה שלזינגר ממכבי היו נותנים לשבת על כזה כסא. 

ומכאן לסיומים ברחבי העולם: בסיום הש"ס של ארה"ב ראה לייבל'ה עסקן בכיר של מרכז חסידי ויז'ניץ ר' חיים מאיר מרקוביץ שתמיד נחבא אל הכלים, הפעם המצלמה לכדה אותו באופן מלא.

 

בסיום של 'דרשו' שנערך במנצ'סטר, ראה לייבל'ה את המפיק המוזיקלי שלום וגשל כשהוא דרוך ונרגש ובוחן איך המוזיקה עובדת.

ואת האיש ו'דרשו' שלמה רוזנשטיין, ראה לייבל'ה עם המפיקים הגדולים של האירוע ברגע של החלטה שצריך לדעת מה לעשות. 

לייבל'ה מביא תיעוד בלעדי מאחורי הקלעים חדר החזרות של אצטדיון 'וואמבלי' באנגליה לפני המעמד האדיר של סיום הש"ס, שנערך עם האורחים מישראל יואלי דיקמן עם מקהלת 'נרננה', ישראל אדלר ואביו החזן חיים אדלר והמפיק עוזר דרוק האגדי.

ועוד מסיים ש"ס נפלא ביותר הוא האיש וזירה פוליטית: איש התקשורת הצעיר יוסל'ה ברגמן מי שמכונה החברותא של יששכר זלמנוביץ 'יוסל'ה המותג', סיים את הש"ס לראשונה בחייו בכולל 'עמלים בתורה' שבראשות הרב משה בוקשפן וההתרגשות הייתה גדולה בכל רחבי הרשת. 

ובמסגרת מסיימי הש"ס, לייבל'ה מדווח על שורת מינויים בביצה הברנז'אית-תקשורתית: הדובר החדש והנמרץ של עליזה בלוך מבית שמש - רפי פרלשטיין, ישמש כסוג של כתב חרדים ברדיו הספרדי 'קול ברמה' וימלא את מקומו של מוישה פלדמן הוותיק שעזב. לייבל'ה משגר ברכות לפרלשטיין, ומקווה שבעבודתו הוא אוכל רק כשרות הרב לנדא מהשחיטה החדשה.

וחזקי פקשר שסיים את עבודתו בטרקליני 'מלכות וקסברגר', ממשיך בסיעתא דשמיא לעבודתו החדשה בעיתון 'המבשר' - הבטאון של היהדות הנאמנה. לייבל'ה מאחל לחזקי בהצלחה גדולה ורוב שמחה כל החיים. 

ולאחר שמכר את כל המהדורה הראשונה של ספרו הפופולרי, יצא שר השמחה עמי מימון למסע קניות עם הזמר המזרחי אודי דמארי.

וכמידי שבוע, לייבלה הסתובב לו ברחובות העיר התורה בני ברק, ולהפתעתו הוא גילה את נדב פתאל מנכ"ל קבוצת 'פתאל' עם יעקב ערבלייך מנכ"ל קבוצת 'סן חן' בסיור עבודה בתוככי העיר. ללייבל'ה נותר לתהות האם בקרוב נשמע על פתיחת מלון למגזר החרדי ? מי יודע? לייבל'ה אולי? ימים יגידו.

לליבלה נודע גם, כי 'הפרלמנט של חופי' המתכנס מדי ליל שישי, נדד בשבוע שעבר למקום חדש: 'טשולנט על הגג' ברחוב אהרונסון 16 בני ברק. כאשר אל חברי הפרלמנט - עו"ד עקיבא חופי רל"ש ח"כ מלכיאלי, בני יגאלי ממשרד רוה"מ, קובי בורנשטיין רמ"ד חרדים בצה"ל, ויענקי פרבר כתב בחדרי חרדים - הצטרפו הפעם כתגבורת הרב צבי הורביץ שליט"א מר ישראל רצאבי מהבורסה ליהלומים הקבלן רועי פרץ, עו"ד אריק טוויטו ח"מ רמלה, ודורון מלכה ח"מ יבנה. בהמשך הערב ולאחר שסוף סוף סיים את עיסוקיו, הואיל בטובו להצטרף לחבורה העו"ד הצעיר רועי אוסדיטשר .

וקצת לנעשה בארה"ב: כמידי שבוע בשבוע בבית הכנסת של בעלזא בבורו פארק ראה לייבל'ה את ר' אייזיק פריד מ'הידברות' עולה לתורה ומברך גם 'הגומל'. 

והנגיד הצעיר ביותר אברמי זופניק נצפה פוקד את אכסניית הרבי מנדבורנה שהגיע לביקור בזק בארה"ב. זופניק הצעיר כתב 'קויטל' נרגש והתברך בחמימות.

את משב"ק אדמו"רי בית נדבורנה ר' אברהם קלפנר שהגיע עם הרבי לביקור בזק בארה"ב, ראה לייבל'ה בקודש פנימה אצל גאב"ד קראסנא. הרב קלפנר קיבל את ברכתו של הגאב"ד. 

ועדיין בארה"ב: האם העסקן יענקי פליטשקין חוזר לסקווירא? השבוע הוא נצפה מתברך מהרבי מסקווירא וגם מבנו.

ולפינת המזל טובים  

ציון כהן האגדי או כפי שלייבל'ה נוהג לכנותו 'מלך האולמות הבלתי מעורער', בירמ"ץ בשבוע שעבר את בנו יקירו דניאל ולשמחה התייצבו כולם: אז ככה, ציון כהן הוא ממנהלי אולמי 'קונקורד' הבני ברקי בכשרות 'שארית ישראל' והרב פאדווא, ובשמחה ראה לייבל'ה המון רבנים אישי ציבור ואחמי"ם רבים שבאו לאחל מזל טוב לאב הנרגש והוא מגיש לכם מקבץ תמונות חלקי מהשמחה הגדולה. 

לייבל'ה הגיע בשבוע שעבר לחתונה של בתו של גרשי קורניצר, בנו של המשב"ק מויז'ניץ ר' זליג קורניצר. בשמחות השבע ברכות שנערכו ראה לייבל'ה את הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח ובשבע ברכות באשדוד ראה שמחה גדולה בבית המדרש טאלנא.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי מוטי פריד - יו"ר ארגון 'סעד ומרפא' - לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה. בבר מצווה ראה לייבל'ה את ח"כ ינון אזולאי, שהוא הח"כ החרדי היחיד המחזיק רק במכשיר כשר כשר נוקיה C2 מתקדם. 

ברכת מזל טוב לר' ישעיה אפשטיין נאמן ביתו ונהגו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו.

 

ברכת מזל טוב לזליג אורלנסקי מנכ"ל העיתון הליטאי 'יתד נאמן', לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשאול לנדא מעסקני חסידות פיטסבורג וחבר מועצת הקהילות, לרגל שמחת נישואי בנו אברהם אבא בשעה טובה - שאף קיבל את תעודת 'אלוף התורה' בחסידות פיטסבורג בעיצומו של ימי השבע ברכות. לייבל'ה נעדר מהשמחה עקב אי יכולת להגיע לאשדוד באותו ערב, אך הוא גם קיבל תיעוד וגם השתתף בשבע ברכות לשם הגיע חנוך זייברט. 

ברכת מזל טוב לבעל המנגן אהרלה ויינטרוב לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו - הבה"ח צבי ויינטרוב.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן רפי שטיין, לרגל הולדת הבת בשעה טובה. השבת יתקיים הקידוש הגדול בבית המדרש ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון והשמועות מדברות על קידוש כיד המלך. 

ברכת מזל טוב ליאיר יפה - הרמ"ט של מנכ"ל החינוך העצמאי - לרגל שמחת נישואי בתו. בשמחת החתונה ראה לייבל'ה ריקוד דגלאי מפואר של כל העסקנים והוא מגיש לך את התיעוד: 

ברכת מזל טוב למשה גורא - חבר מועצת עיריית ירושלים - לרגל נישואי בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

מזל טוב לשמוליק סגל - מפקד זק"א מודיעין עילית - לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

ולסיום, ברכת מזל טוב לשמואל פריינד - מנהל לשכת סגר"ע צפת ישראל מאיר סברדלוב - להולדת הבת. 

לייבל'ה רכילות חרדית סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד