י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אמשינוב, ויז’ניץ או הספרדים?

אמשינוב, ויז’ניץ או הספרדים? המאבק המשולש על ההקצאה בעיר הבירה

סערת ההקצאות בירושלים: מאבק משולש על הקצאה בשכונת גוש 80 בירושלים. החסידיות אמשינוב וויז'ניץ מרכז טוענות שהוא הובטח להם. והשר לשעבר שלמה בניזרי מתלונן על אפליית הספרדים במקום

אמשינוב, ויז’ניץ או הספרדים? המאבק המשולש על ההקצאה בעיר הבירה
אביר סולטן, פלאש 90

המאבקים על ההקצאות בירושלים חוזרים לסדר היום, כשהפעם מדובר בקרב חריג עם שלושה מחנות הדורשים לקבל שטח בשכונת גוש 80.

מאחורי הקלעים, בכיכר ספרא מתנהל קרב שמתחיל מלשכתו של יוסי דייטש, עובר דרך לשכתו של ראש העיר משה ליאון ומגיע עד לשכתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

מדובר בשטח הנמצא ברחוב אלעזרוב בשכונת גוש 80 בירושלים, כאשר בחסידות ויז'ניץ מחזיקים בהבטחה מנציגי אגודת ישראל לקבל את השטח, לטענתם, עוד מלפני 9 שנים ואילו בחסידות אמשינוב טוענים כי הם מחזיקים בהבטחה דומה מלפני 6 שנים וזאת לאחר שהתבקשו לפנות שטח ששימש אוצם באופן זמני. 

הסאגה הופכת למעניינת עוד יותר, מאחר וחסידות אמשינוב אינה מזוהה פוליטית עם מי מהמפלגות החרדיות, ורבם, האדמו"ר מאמשינוב, לא מביע תמיכה פומבית במפלגה מסוימת, אלא מדגיש בכל מערכה כי צריך להצביע למפלגה שכל נציגיה שומרי תורה ומצוות. כעת מורגש החוסר של החצר בנציגות פוליטית בעיריית ירושלים.

באמשינוב טוענים, כי מבחינת כמות המתפללים השטח אמור לעבור לידם, כאשר בקהילה במרכז העיר ישנם כ 150 מתפללים - לעומת עשרות בודדים לקהילת ויז’ניץ מרכז. מנגד טוענים בויז'ניץ, כי השטח הובטח להם עוד מלפני 9 שנים, וברקע נבחנות תחלופות.

במסדרונות העירייה מחפשים מספר תחלופות כדי לרצות את כלל הצדדים.

הקרב מתחמם עוד יותר, כשבנוסף להם, דורש גם שלמה בניזרי את חלקו. השר לשעבר מש"ס נפגש עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וביקש לפעול שהשטח שנמצא על גג גם הילדים יעבור לידי הציבור הספרדי בשכונת גוש 80 / סנהדריה. הוא טוען במכתב ששיגר לשר דרעי, כי "לספרדים אין כמעט בית כנסת ראוי בכל האזורי מול האשכנזים שהם מרובי בתי כנסת בנוסף לזאת שהמבקשים הם לא תושבי השכונה ".

לאחר הפגישה של בניזרי עם דרעי לפני כחודשיים, הוא כתב לו בפנייה כי "לאחר הבחירות לעיריית ירושלים, שמחנו רבות על ההצלחה האדירה ועל קבלת התפקידים החשובים לסיעת ש"ס. הייתי בטוח שהנה הולך להתגשם חלומי" אלא שאז מציין בניזרי "הוכתי בתדהמה כאשר הובהר לי שיש בעיות בדמות הבטחה של ראש העיר לחסידות אמשינוב כאשר הבנתי שרק כבודו יכול לפתור את הבעיה".

"לאורך כל השיחה הבהרת לי שישנה הבטחה אישית לרבי מאמשינוב, וכן כבודו ציין כי ישנם מאות חסידי אמשינוב בשכונה שזקוקים לבית כנסת". בניזרי טוען, כי לנוכח הדברים הוא בדק וגילה כי "לא הצלחנו למצוא ולו חסיד אחד מאמשינוב בכל השכונה" עוד הוא טוען, כי בכוונת החסידות לבנות שם ישיבה ועל כן הוא מציע מספר תחלופות כדי למצוא להם שטח במקום אחר בירושלים.

בניזרי כאמור, פונה אל יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי ודורש ממנו להביא לפתרון שתושבי השכונה הספרדים יזכו בהקצאה. הוא מציין ומוסיף בפנייתו "אוסיף עוד בנימה אישית, אם מישהו אחר יועדף על פנינו, אני אראה בכך פגיעה אישית קשה ביותר".

לנוכח חילוקי הדעות בסיעות החרדיות, בכיכר ספרא מעדיפים שלא להעלות את ההקצאה להצבעה קודם הבחירות, מחשש למאוכזבים בערב הבחירות לכנסת ה-23.

יצויין, כי גם ערב הבחירות הקודמות ההכרעה התעכבה מאותה סיבה, כשהפלונטר נמצא על שולחנם של ראשי הסיעות החרדיות בספרא וכן על שולחנו של ראש העיר.

אמשינוב ויז'ניץ שלמה בניזרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד