י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לסמוך על המדינה שתטפל בצרכיך?

מה מעניקה מדינת ישראל לחולים הסיעודיים ואילו ביטוח סיעודי מציעות קופות החולים? האם כדאי לסמוך עליהם ביום בו באמת נזדקק לכך?

לסמוך על המדינה שתטפל בצרכיך?

חולה סיעודי הוא אדם שאינו יכול לעשות בעצמו את רוב או כל פעולות היום-יום ועל-כן נזקק לעזרה ולהשגחה. פעולות אלה כוללות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, ללכת ולשלוט על הסוגרים. ישנם חולים סיעודיים המוגדרים "חולה סיעודי מורכב". זהו אדם סיעודי הסובל בנוסף מפצעי לחץ או זקוק לזונדה. הם ובני משפחותיהם נדרשים לשלם השתתפות עצמית על האשפוז המתמשך בבית החולים.

האחריות על הטיפול בחולה סיעודי מוטלת באופן עקרוני על בני משפחת החולה. לאחר בדיקת מצב בריאותו של החולה והיכולת הכלכלית של החולה, משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי נותנים סיוע חלקי שאינו מספק, והמעוניין בשירותים סיעודיים נוספים, הנחוצים לו לשיקום, שמירה על איכות חייו וכבודו - צריך לשלם על כך בעצמו.

חולה סיעודי הנזקק לאשפוז במוסד סיעודי ואין לו ולמשפחתו יכולת לממן את האשפוז, יכול לקבל עזרה כספית ממשרד הבריאות. ועדה מיוחדת תבחן את הבקשה בהתחשב במצב בריאותו של החולה, לפי רמת ההכנסתו שלו ושל בני משפחתו.

ביטוח סיעודי הוא חוזה עם חברת ביטוח, לפיו המבוטח משלם סכום כסף חודשי פרמיה והחברה מתחייבת להעניק פיצוי כספי בהיות המבוטח במצב סיעודי. הביטוח הסיעודי נמכר על-ידי חברות הביטוח פרטיות באמצעות פוליסה בה מפורטים תנאי הביטוח, מה הביטוח מכסה וכמה כסף ישולם למבוטח. ניתן לרכוש ביטוח באופן אישי, ישירות מסוכן ביטוח בפוליסה אישית.

אז האם כדאי לקנות ביטוח סיעודי? השאלות שעליך לשאול את עצמך: האם יש לי או לבני משפחתי מקורות כספיים לכיסוי אשפוז במוסד סיעודי? האם בשל מצבי הכלכלי אהיה זכאי לסיוע של משרד הבריאות במימון אשפוז סיעודי? האם יש לי קרובי משפחה שיטפלו בי במצב סיעודי? ועוד כהנה וכהנה שאלות.

ברכישת פוליסת ביטוח סיעודי חשוב לנקוט מספר כללי זהירות: לא להתחייב לשום דבר עד שקוראים בעיון את כל הפוליסה, כולל האותיות הקטנות , להתייעץ עם אדם נוסף לגבי תנאי הפוליסה, מומלץ להשוות לפחות בין שתי הצעות לביטוח סיעודי, לפני שמחליטים על רכישת פוליסת ביטוח מסוימת.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח בריאות וסיעוד כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח בריאות וסיעוד מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד