י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"וטרגייט" באלעד • פרסום ראשון

מנכ"ל עיריית אלעד פרץ למייל של עובדת, ומיד לאחר מכן פיטר אותה ממשרתה • העובדים בעירייה זועמים. ככל הנראה יכריזו על סכסוך עבודה • בוועד העובדים הארצי ממליצים: תפסיקו לעבוד עד לבירור

מנכ"ל העירייה,  יגאל גואטה
מנכ"ל העירייה, יגאל גואטה

הרוחות בעיריית אלעד סערו הבוקר (ד) כפי שלא סערו מזה זמן רב. עשרות עובדים הסתודדו נזעמים. הרקע: פלישה וחדירה לפרטיותם על-ידי מנכ"ל העירייה, יגאל גואטה.

בחודשים האחרונים ריכלו הלשונות הרעות בעירייה, כי המנכ"ל עושה כבתוך שלו במחשבים האישיים של העובדים, ואף פורץ לתיבות הדואר האישיות. אך עד עתה הדברים לא הוכחו, והאשמות הקשות נשארו בגדר הערכה בלבד.

אלא שמעדות של עובד עיריית אלעד עולה, כי היום, בשעות הבוקר, נכנס המנכ"ל לחדרו של מנהל המחשוב בעירייה, וביקש ממנו לפתוח את תיבת המייל של אחת העובדות במחלקת הנדסה. לאחר שנכנס למייל, וקרא את תוכן ההודעות, יצא המנכ"ל מחדר המחשוב, והודיע לעובדת כי היא מפוטרת. ההודעה המדוברת נעשתה ללא כל הליך שימוע או בירור העובדות, ועל רקע חדירה חמורה לפרטיות.

הזעם בעירייה גדול. המנכ"ל שהביא עמו ראש העיר יצחק עידן נחשב לאישיות שנויה במחלוקת. בישיבות המועצה הוא מרים את קולו, ונחשב לאישיות אגרסיבית במיוחד.

מ'וועד העובדים הארצי' נמסר, כי פריצה למייל פרטי של עובד מהווה עבירה פלילית, וכי באם העובדות יתבררו כנכונות, הם ימליצו על סכסוך עבודה, ללא כל הסבר, החל מרגע סיום בירור העובדות.

מוועד העובדים בעיריה סרבו להגיב ואמרו כי כל עוד הפרשה באיבה, הם אינם מעונינים למסור תגובה.

גורם המקורב לוועד מסר, כי ככל הנראה יוכרז, לפי המלצת ועד העובדים, על סכסוך עבודה, מאחר שדבר זה הינו חדירה לצנעת הפרט, ולא יתכן שמנכ"ל העירייה יעבור על החוקים ויבצע עבירות פליליות מבלי שיתן על כך את הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד