י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מה נדרש לצורך מניעת תאונות בניה בישראל?

זה נראה כאילו הפכה התופעה של תאונות בניה בישראל לתופעה שאי אפשר להתמודד איתה • מה נדרש לצורך מניעת תאונות בניה בישראל?

מה נדרש לצורך מניעת תאונות בניה בישראל?
תאונות בניה צילום: pixsabay

זה נראה כאילו הפכה התופעה של תאונות בניה בישראל לתופעה שאי אפשר להתמודד איתה. בכל שבוע שומעים על עובד נוסף שנפל אל מותו מגובה רב או עובד אחר שנפצע קשה באתר בניה. מצב זה הוא מאוד מסוכן, שכן כאשר מתקבעת אצלנו ההנחה שמדובר בגורל או בסטטיסטיקה הכרחית, אנחנו גם לא פועלים כדי לשנות אותה ובכל התופעה של תאונות בניה בישראל אפשר בהחלט לטפל, וגם די בקלות.

מה נדרש לצורך מניעת תאונות בניה בישראל?

בטיחות עבודה בגובה הוא נושא שמחייב המון אחריות אישית ומקצועית, הן של העובדים עצמם והן של הגורמים המנהלים בפרויקטים השונים. אחריות זו צריכה לבוא לידי ביטוי בהקפדה על שימוש בפיגומים תקינים וחזקים שאושרו על ידי מדריך עבודה בגובה, בציוד בטוח לשימוש, באספקת כל ציוד הבטיחות לעובדים וכמובן באחריות האישית של העובד כאשר הוא עולה בגובה. ישנן שלוש פעולות חשובות מאוד שיכולות לשנות לחלוטין את מפת תאונות הבניה בארץ ועליהן נדבר בפסקאות הבאות.

הדרכות עבודה בגובה

עבודה בגובה היא בסופו של דבר פעולה שצריך לדעת איך לבצע אותה. צריך לדעת ממה להיזהר, מהם הסיכונים ואיך ניתן לבצע את העבודה המקצועית הנדרשת גם כאשר היא מבוצעת בין שמים וארץ. מודעות לסכנה, מודעות למהירות והקלות בהן אפשר לאבד את שיווי המשקל ומודעות לדרכי ההתמודדות עם מצב זה הם תנאי מפתח לצמצום מספר תאונות בניה בישראל ואת זה ניתן להשיג באמצעות הדרכות עבודה בגובה המבוצעות על ידי מדריכים מורשים מטעם משרד העבודה כיום מדריך עבודה בגובה עידן מומחים בתחום ההדרכות .

חברה להדרכות עבודה בגובה   https://govaguide.co.il/ 

ממונה בטיחות

מרכיב נוסף במערך הבטיחות של אתרי בנייה הוא מינוי של ממונה בטיחות. ישנן פעולות רבות שיש לבצע על מנת להבטיח את רמת הבטיחות באתר הבנייה וישנם פרטים רבים שצריך לתת להם תשומת לב באופן כללי ובאופן יום יומי. בכדי להבטיח שהכל אכן מבוצע, מישהו צריך להיות אחראי על העניין ולשם כך יש למנות ממונה בטיחות ראשי לפרויקט. זהו האדם שאחראי לנהל יומן בטיחות, לבדוק את ציוד הבטיחות, לקבל פניות בנושא בטיחות ולהיות האחראי הכללי על כל נושא הבטיחות באתר. באפשרותו של ממונה בטיחות למנות גם אחראי בטיחות צוותיים ולבצע כל פעולה שעולה בדעתו, בכדי להבטיח את בטיחותם של העובדים.

שילוט בטיחות

מרכיב חשוב נוסף בשמירה על בטיחות גבוהה באתרי בנייה וצמצום תאונות בניה בישראל הוא מרכיב השילוט. המדובר על שלטים פשוטים כמו "זהירות", "מדרגה לפניך", "סכנת נפילה/ החלקה" וכן הלאה. שילוט זה צריך להיות מפוזר בכל המקומות המתאימים באתר ובכלל להופיע כמה שיותר מול עיניהם של העובדים. בכל פעם שעובד נתקל בשלט כזה, רמת הערנות שלו עולה במעט ועלייה זו ברמת הערנות יכולה להיות ההבדל בין ביצוע העבודה בשלום וחזרה אל הקרקע ובין תאונת עבודה נוספת שתיכנס לסטטיסטיקה העצובה של ישראל.

משרד העבודה לבדיקת רישיון מדריך לחץ כאן

בניה תאונת עבודה בטיחות בעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד