י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
15 ילדים נהרגו

התרסקות המטוס האוקראיני באיראן: משפחות שלמות נמחקו

בהתרסקות המטוס האוקראיני באיראן, נמחקו משפחות שלמות ובהם 15 ילדים ותינוק בן שנה וחצי • האיראנים לא מוכנים לשחרר את הקופסה השחורה של המטוס ובה ההקלטות של רגעי הפיצוץ

התרסקות המטוס האוקראיני באיראן: משפחות שלמות נמחקו
זירת התרסקות המטוס צילום: באדיבות המצלם

משפחות שלמות נמחקו בין 176 הנוסעים שמתו בהתרסקות המטוס המחרידה באיראן אתמול, שסומנה באופן טרגי במספר הקורבנות הצעירים.

הזוג השבדי רחלה ומייקל לינדברג, 37 ו -40, נהרגו יחד עם שני בניהם הצעירים אריק, בן התשע, ואמיל, בן השבע, לאחר שמטוס הבואינג 737 עלה באש לאחר ההמראה מטהראן.

משפחה שנייה, מאדמונטון שבקנדה, נמחקה גם היא. פדרם מוסאווי, 47, ואשתו מויאן דנשמנד, 43, שניהם עובדים באוניברסיטת אלברטה בקנדה, נהרגו גם הם יחד עם שתי בנותיהם הצעירות דריה, 14, ודרינה 10.

חמישה עשר ילדים, כולל תינוק שנולד בשנת 2018, היומבין ההרוגים שכללו 82 איראנים, 63 קנדים, 11 אוקראינים, 10 שוודים, ארבעה אפגנים, שלושה גרמנים ושלושה בריטים.

לאחר ההתרסקות האיראנים לא מוכנים לתת את הקופסה השחורה של מטוס הבואינג 737, שהתרסק דקות ספורות לאחר ההמראה משדה התעופה הבינלאומי על שמו של אימאם חומייני בטהראן אתמול לפנות בוקר. ההתרסקות עוררה גל של שמועות על הסיבה להתרסקות, על רקע המתיחות במזרח התיכון.

כל הנוסעים ואנשי הצוות שעלו בטיסת אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס מטהרן לקייב, נספו באסון, איראן האשימה את חברת בואינג, ב'קשיים טכניים' וטענה שהטייס איבד שליטה לאחר ששריפה פרצה באחד ממנועי המטוס, אך לדבריה הצוות לא דיווח על מצב חירום, והם לא יעבירו את הקופסה השחורה לחברת בואינג או לארה"ב.

המטוס עלה בלהבות בשמים לפני שהתרסק בפיצוץ אדיר, והעלה ספקולציות שהוא הופל בטעות או התנגש במל"ט צבאי.

מטוס הבואינג היה בן פחות מארבע שנים ונבדק רק יומיים לפני כן, כאשר "אחד הצוותים הטובים ביותר" שלנו טיפל במטוס, אמר גורם בכיר בחברת התעופה האוקראינית.

יצרן מנוע הסילון הצרפתי CFM אמר כי כל ספקולציות לגבי כשל טכני היו "מוקדמות".

מספר חברות תעופה הודיעה כי יפסיקו לטוס מעל המרחב האווירי האיראני, עד שסיבת ההתרסקות תתברר. בין 168 הנוסעים ותשעה אנשי הצוות לא היו ניצולים, כך אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

התרסקות מטוס איראן קופסה שחורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד